Diana/Claus skriver:
Ej det håber jeg så inderligt at jeg så kan. Jeg har været så bange for fødslen under hele graviditeten og bare ved tanken om at komme til at føde her hjemme gør mig så rolig og får mig til at glæde mig rigtig meget...
Men hvad nu når man har født den lille og det så viser sig der alligevel er noget galt med barnet?
Altså, jeg var ikke bange for at føde. Tværtimod. Jeg havde forberedt mig på at det var den værste smerte nogensinde jeg skulle igennem, men at det selvfølgelgi ville slutte, altså en smerte der starter og slutter. Det kan alle kvinder klare

Det er jo IKKE for evigt man har ondt. Jeg havde faktisk fået pisket en stemning op i mig selv, så jeg blev glædeligt overrasket over smerterne... - Det var meget bedre end at have blindtarmsbetændelse!!

- Men det er også RØV træls, fordi man ikke ved, hvornår det stopper og der ikek kommer noget godt ud af det... (når du føder kommer der jo noget godt ud af smerterne)...
MEN ALSTÅ. Jeg var bange for at føde på sygehuset... Fordi jeg var så bange for at blive glemt. Jeg var så bange for at blive utryg, hvor jeg ikke havde en JM hele tiden. Og jeg ikke var hjemme hos mig selv. jeg ville ikke kunne være fri til at skrige, hvis ejg havde lyst til det, hvis jeg var på sygehuset... Fx... Og det gjorde mig bange. Men mest, det at jeg var bange for at blive glemt, så det hele gik galt.... Det gør du jo ikke der hjemme, hvor JM kun er til for dig og kun dig

Men hvis der er noget galt bagefter, så er JM jo også trænet i at hjælpe med det. Som min Jm sagde, hvis det var, der bare døde ét barn under fødslen i hjemmet, kunne de jo ikke have en HF ordning. Selvom der jo ER børn der dør under/lige efter på sygehuset, så stopper man jo ikke sygehus fødsler, men det er noget andet for hjemmefødsler. Det SKAL være succes!!! - og de er trænet i, hvad de skal gøre, hvis det viser sig at være galt når baby kommer ud. De har ILT med og kan give ilt til den lille og hvis det er helt galt, så overflytter de jo på det tidspunkt

MEn det sker ikk!!... De opdager det under fødslen, hvis noget er galt... Så NO WORRIES... hvis du er utryg ved fødslen, og har det mest trygt hjemme og du er sund og rask og har haft en normal graviditet, så skal du GØRE det!!!