Hjemmefødsler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana/Claus skriver:

Ej det håber jeg så inderligt at jeg så kan. Jeg har været så bange for fødslen under hele graviditeten og bare ved tanken om at komme til at føde her hjemme gør mig så rolig og får mig til at glæde mig rigtig meget...

Men hvad nu når man har født den lille og det så viser sig der alligevel er noget galt med barnet?

Altså, jeg var ikke bange for at føde. Tværtimod. Jeg havde forberedt mig på at det var den værste smerte nogensinde jeg skulle igennem, men at det selvfølgelgi ville slutte, altså en smerte der starter og slutter. Det kan alle kvinder klare Det er jo IKKE for evigt man har ondt. Jeg havde faktisk fået pisket en stemning op i mig selv, så jeg blev glædeligt overrasket over smerterne... - Det var meget bedre end at have blindtarmsbetændelse!! - Men det er også RØV træls, fordi man ikke ved, hvornår det stopper og der ikek kommer noget godt ud af det... (når du føder kommer der jo noget godt ud af smerterne)...

MEN ALSTÅ. Jeg var bange for at føde på sygehuset... Fordi jeg var så bange for at blive glemt. Jeg var så bange for at blive utryg, hvor jeg ikke havde en JM hele tiden. Og jeg ikke var hjemme hos mig selv. jeg ville ikke kunne være fri til at skrige, hvis ejg havde lyst til det, hvis jeg var på sygehuset... Fx... Og det gjorde mig bange. Men mest, det at jeg var bange for at blive glemt, så det hele gik galt.... Det gør du jo ikke der hjemme, hvor JM kun er til for dig og kun dig

Men hvis der er noget galt bagefter, så er JM jo også trænet i at hjælpe med det. Som min Jm sagde, hvis det var, der bare døde ét barn under fødslen i hjemmet, kunne de jo ikke have en HF ordning. Selvom der jo ER børn der dør under/lige efter på sygehuset, så stopper man jo ikke sygehus fødsler, men det er noget andet for hjemmefødsler. Det SKAL være succes!!! - og de er trænet i, hvad de skal gøre, hvis det viser sig at være galt når baby kommer ud. De har ILT med og kan give ilt til den lille og hvis det er helt galt, så overflytter de jo på det tidspunkt

MEn det sker ikk!!... De opdager det under fødslen, hvis noget er galt... Så NO WORRIES... hvis du er utryg ved fødslen, og har det mest trygt hjemme og du er sund og rask og har haft en normal graviditet, så skal du GØRE det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2009

Pia.

Håber du får dit ønske opyldt med hensyn til at føde hjemme... jeg ville rigtig gerne have født hjemme her 3 gang... men min mand ville ikke... Desværre...

Jeg respekteret han valg - han var enormt usikker og var så bange for at noget skulle gå galt...

min fødsel nummer 1 og 2 gik helt uden problemer, men det var godt jeg ikke fødte hjemme med nummer 3 - han kom skævt ud og sad fast... - så vi var alligevel kommet på sygehuset under forløbet, hvis vi havde været hjemme...

knus Pia...

Anmeld

25. januar 2009

Diana...

PiaR skriver:

Håber du får dit ønske opyldt med hensyn til at føde hjemme... jeg ville rigtig gerne have født hjemme her 3 gang... men min mand ville ikke... Desværre...

Jeg respekteret han valg - han var enormt usikker og var så bange for at noget skulle gå galt...

min fødsel nummer 1 og 2 gik helt uden problemer, men det var godt jeg ikke fødte hjemme med nummer 3 - han kom skævt ud og sad fast... - så vi var alligevel kommet på sygehuset under forløbet, hvis vi havde været hjemme...

knus Pia...

1000 tak det håber jeg os kan mærke at det er det jeg vil bliver så rolig ved tanken om det og det rart...
Claus kommentar da jeg sagde det var jamen så må jeg jo heller ud og købe plastik til hele hytten griner ... Glad for at han synes det det vi skal gøre hvis det det jeg vil...
Ja det var meget heldigt så, men øv når man gerne vil hjemme. så må du lige få proppet en mere op så du kan prøve at føde hjemme

Knus til dig

Anmeld

25. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Diana/Claus skriver:

1000 tak det håber jeg os kan mærke at det er det jeg vil bliver så rolig ved tanken om det og det rart...
Claus kommentar da jeg sagde det var jamen så må jeg jo heller ud og købe plastik til hele hytten griner ... Glad for at han synes det det vi skal gøre hvis det det jeg vil...
Ja det var meget heldigt så, men øv når man gerne vil hjemme. så må du lige få proppet en mere op så du kan prøve at føde hjemme

Knus til dig

Rooooolig Så meget grisser det altså ikke Der var kun en lille bitte smule blod i karret og det var det Jeg havde ellers fået en KÆMPE bunke gamle håndklæder, voksdug og alt muligt... Men der var ikke noget gris overhovedet...

Anmeld

26. januar 2009

Diana...

Så er det besluttet at jeg skal føde hjemme det bliver så spændende, jer er bare så glad nu. så håber det forsat går godt så det lykkes i den sidste ende. Min jordmord kommer i morgen og skal snakke med os om hvad vi skal ha og lige tjekker pladsen og plads har vi masse af så det skulle ikke være et problem

Tak fordi i gad og fortælle om jeres oplevelse

Knus Diana

Anmeld

26. januar 2009

Mca<3

Ej hvor spændende altså Glæder mig til at høre om det ,,,,

Anmeld

26. januar 2009

Cris

Jeg glæder mig også at høre om det... Jeg har også besluttet mig, at når nr2 kommer så skal jeg føde hjemme. Min fødsel på Hvidovre hospitalet var rigtigt godt. Ingen problemer og alle har været meget søde. Der var kun en ting, for jeg var glad for at være på hospitalet og det var amning. Det gik ikke så godt og jeg vidste intet om det. Jeg har ikke læst nok om det inden fødslen. Den første dag kunne jeg slet ikke amme, men jeg fik hjælp næste dag og det lykkedes. Men nu synes jeg, at næste gang ville det være dejligt at føde hjemme og nyde roen. JM ville være hos dig hele tiden, også efter fødslen. Hvis barnet ikke kan amme med det samme, er hun der til at forklare dig, hvad problemet kunne være. Hos mig, lige efter fødslen, forsvand JM og så tog det noget tid indtil jeg fik hjælp igen.

Anmeld

26. januar 2009

Diana...

crv skriver:

Jeg glæder mig også at høre om det... Jeg har også besluttet mig, at når nr2 kommer så skal jeg føde hjemme. Min fødsel på Hvidovre hospitalet var rigtigt godt. Ingen problemer og alle har været meget søde. Der var kun en ting, for jeg var glad for at være på hospitalet og det var amning. Det gik ikke så godt og jeg vidste intet om det. Jeg har ikke læst nok om det inden fødslen. Den første dag kunne jeg slet ikke amme, men jeg fik hjælp næste dag og det lykkedes. Men nu synes jeg, at næste gang ville det være dejligt at føde hjemme og nyde roen. JM ville være hos dig hele tiden, også efter fødslen. Hvis barnet ikke kan amme med det samme, er hun der til at forklare dig, hvad problemet kunne være. Hos mig, lige efter fødslen, forsvand JM og så tog det noget tid indtil jeg fik hjælp igen.

Det kan jeg godt forstå du vil, jeg glæder mig os rigtig meget. Er du gravid nu el?

Knus

Anmeld

26. januar 2009

Becks

Diana/Claus skriver:

Så er det besluttet at jeg skal føde hjemme det bliver så spændende, jer er bare så glad nu. så håber det forsat går godt så det lykkes i den sidste ende. Min jordmord kommer i morgen og skal snakke med os om hvad vi skal ha og lige tjekker pladsen og plads har vi masse af så det skulle ikke være et problem

Tak fordi i gad og fortælle om jeres oplevelse

Knus Diana

IIhhh hvor bliver det spændende
Glæder mig til og høre om det... Skal du så føde i vand eller?

Knus

Anmeld

26. januar 2009

Diana...

Beck skriver:

IIhhh hvor bliver det spændende
Glæder mig til og høre om det... Skal du så føde i vand eller?

Knus

Jeg havet besluttet mig for det skulle være i sengen men vi lejer et badekar til smertelindring og så må vi jo se til den tid om jeg så vælger at føde i vand på sofaen el i sengen, det bliver der hvor jeg har det bedst. men vil gerne i sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.