Sådan lægger jeg en kage sammen..... Billedspam

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2011

Dot D

Ansemusen skriver:

Undksylder hvis du allerede har skrevet det her i tråden. Men hvilken opskrift har du brugt til den chokoladesmørcreme?

Du skal ikke undskylde.... den stod på side 1, men du får den her

Den  er: 1 pk smør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig Nutella og 4-6 past. æggeblommer.

Jeg rører det på maskine, til det er meget lyst. Du kan også godt bruge håndmixer, det tager bare lidt længere tid

God arbejdslyst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2011

Ansemusen

Dot D skriver:

Du skal ikke undskylde.... den stod på side 1, men du får den her

Den  er: 1 pk smør, 1 pk flormelis, et halvt bæger billig Nutella og 4-6 past. æggeblommer.

Jeg rører det på maskine, til det er meget lyst. Du kan også godt bruge håndmixer, det tager bare lidt længere tid

God arbejdslyst

Okay! Og fungerer det godt? Bliver det stift nok, når man sætter det på køl mellem hvert lag smørcreme?
Jeg har aldrig lavet det med æg før nemlig. Kun Palminsmørcreme.

Anmeld

22. november 2011

Dot D

Ansemusen skriver:

Okay! Og fungerer det godt? Bliver det stift nok, når man sætter det på køl mellem hvert lag smørcreme?
Jeg har aldrig lavet det med æg før nemlig. Kun Palminsmørcreme.

Den er rigtig dejlig at arbejde med, på en anden måde end PSC, den bliver også hård, men ikke helt så hård som PSC, i hvert fald ikke så hurtigt

Anmeld

22. november 2011

Ansemusen

Dot D skriver:

Den er rigtig dejlig at arbejde med, på en anden måde end PSC, den bliver også hård, men ikke helt så hård som PSC, i hvert fald ikke så hurtigt

Må prøve næste gang  Kunne virkelig godt bruge at fyldet ikke er ud til kanten, da det kan være svært at få smørcremen til at binde ordentligt til fyldet, hvis den først smørres på uden på kagen!

Anmeld

18. januar 2012

EnGodMor

Må jeg så ikke be om opskriften på to tre stykker af det fyld du kommer i ??? Nogen du ville anbefale?

Anmeld

18. januar 2012

Dot D

engodmor skriver:

Må jeg så ikke be om opskriften på to tre stykker af det fyld du kommer i ??? Nogen du ville anbefale?

Jeg kan anbefale Tobleronecreme og hindbærmousse f.eks.

Tobleronecremen laves af 1/4 ltr fløde og 250 g Toblerone, det smelter jeg sammen i en gryde ved middelvarme. Når det er smeltet, hælder jeg det over i en skål med låg og sætter det på køl til dagen efter. Når det er helt koldt, piskes det op til en creme.

Hindbærmousse laver jeg af frosne hindbær, som jeg koger til en "grød", når de er helt tøet op og "smattede" så koger jeg dem lige op i nogle minutter, så de er fri for bakterier. På køl med dem til de er helt kolde. Så pisker jeg fløde MEGET stift med en smule flormelis, for at tage lidt at det syrlige fra bærerne. Når fløden er helt stiv - helt stiv så vender jeg grøden i...

Chokoladecremer kan du lave af alt slags chokolade, daim, marabou, skildpadder og og og fantasien sætter grænserne.

Du kan også lave jordbærmousse, samme fremgangsmåde, som med hindbærerne

Anmeld

18. januar 2012

EnGodMor

Dot D skriver:

Jeg kan anbefale Tobleronecreme og hindbærmousse f.eks.

Tobleronecremen laves af 1/4 ltr fløde og 250 g Toblerone, det smelter jeg sammen i en gryde ved middelvarme. Når det er smeltet, hælder jeg det over i en skål med låg og sætter det på køl til dagen efter. Når det er helt koldt, piskes det op til en creme.

Hindbærmousse laver jeg af frosne hindbær, som jeg koger til en "grød", når de er helt tøet op og "smattede" så koger jeg dem lige op i nogle minutter, så de er fri for bakterier. På køl med dem til de er helt kolde. Så pisker jeg fløde MEGET stift med en smule flormelis, for at tage lidt at det syrlige fra bærerne. Når fløden er helt stiv - helt stiv så vender jeg grøden i...

Chokoladecremer kan du lave af alt slags chokolade, daim, marabou, skildpadder og og og fantasien sætter grænserne.

Du kan også lave jordbærmousse, samme fremgangsmåde, som med hindbærerne

Eeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii, tusinde tak for svar  det var sgu rigtig sødt af dig.

Du får det hele til at lyde så nemt og enkelt, så man da får helt lyst til og gå igeng med det samme

Anmeld

18. januar 2012

Kløver

Kan bestemt bruge det. Kan man evt bruge nutella eller nøddechokocreme, i stedet for smørcreme da mange i min familie ikke kan lide smørcremen. Er det en sprøjtepose du har brugt til smørcremen for at få den til at ligge fint

Anmeld

18. januar 2012

Dot D

engodmor skriver:

Eeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiii, tusinde tak for svar  det var sgu rigtig sødt af dig.

Du får det hele til at lyde så nemt og enkelt, så man da får helt lyst til og gå igeng med det samme

Hi hi, det var da så lidt

OG det er nemt, så bare igang med dig.... 

Det vigtigste er bare med bærmoussen, at fløden er meget stiv, ellers skal du evt bruge husblas. Jeg HADER husblas, derfor bruger jeg det ikke selv

Anmeld

18. januar 2012

Dot D

Maja84 skriver:

Kan bestemt bruge det. Kan man evt bruge nutella eller nøddechokocreme, i stedet for smørcreme da mange i min familie ikke kan lide smørcremen. Er det en sprøjtepose du har brugt til smørcremen for at få den til at ligge fint

Ja, det er en sprøjtepose, det synes jeg er så nemt

Du kan godt bruge det, det er bare MØJsvært at gøre pænt, fordi det listre sådan. 

Jeg kan heller ikke selv lide smørcreme, derfor har jeg "opfundet" den jeg ofte bruger.

1 pk smør(alm Lurpak), 1 pk flormelis, et halvt bæger billig nutella og 4-6 past æggeblommer. Det piskes sammen til det er helt lysebrunt, det er nemt at arbejde med, og smager ikke af smør

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.