Hurtig hjælp - vandafgang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Han har stået fast i lang tid, så laver lige den med bindet

Go ide

Og så gør lige som Mileva beskriver det også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Ja, så står jeg lige her med et spørgsmål til jer inden jeg gør noget overilet og fortæller det videre til min kæreste. Jeg har lige været ude at gå, og pludselig mærker jeg, at jeg får sådan en tissetrang og skynder mig mod toilettet, men jeg synes ikke, jeg kan stoppe det helt igen. Heldigvis har jeg et stort bind på, og sætter mig på toilettet og ikke rigtig noget kommer ud. Og ja, jeg lugter altså lige til bindet for at lugte om det lugter af urin og synes faktisk det er er minimum, men tænker også, at jeg kort før gåturen ar drukket en masse vand og generelt får en masse vand i løbet af dagen, så det er jo klart, at det ikke lugter af stærk morgenurin, og måske er grunden til at det ikke kunne holdes helt tilbage, at babys hovede sidder så godt fast, at musklerne ikke helt kan lukke sammen mere. Har termin her i september. Tror I ikke bare det er tis? Vil føle mig SÅ dum at ringe til FG og få håbet op ved min kæreste, hvis jeg så bare har tisset lidt i bukserne! Også fordi hospitalet er så langt væk... 45 km. Langt at køre for ingenting, ikk?

det kan megetvel være at du har tisset uden at kunne mærke det, for man får ikke tissetrang når vandet går... 

så du kan nok bare nøjes med et ekstra bind og se tiden an.. 

Anmeld

17. september 2011

Frøken J.

SpunkenJo skriver:

Det er helt sikkert rigtigt det di skriver. Og så er det jobret pgisl også, for sivende vand er jo en konsekvens når hovedet spærrer

Men hvis man ikke ved om baby står fast, er det ret vigtigt man tager forholdsregelen og lægger sig ned, idet man ellers afskærer baby fra ilt (navlestreng mellem hoved og bækken)

Men det er spændende og er du på vej på FG selv? Eller er det græd gået i sig selv igen?

Helt sikkert! Også derfor jeg tigger og ebder om, at mit vand ikke går i en skylle i Netto eller noget. Nej jeg synes det er flovt, hvis jeg skal ligge mig ned dér midt i det hele

Der er bare ikke sket en meter i nat! Pisse hamrende irriterende

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Lige et spørgsmål - Jeg har ikke selv prøvet at vandet går, men får man tissetrang når vandet går?? 

Anmeld

17. september 2011

Maja88

Frøken J. skriver:

Helt sikkert! Også derfor jeg tigger og ebder om, at mit vand ikke går i en skylle i Netto eller noget. Nej jeg synes det er flovt, hvis jeg skal ligge mig ned dér midt i det hele

Der er bare ikke sket en meter i nat! Pisse hamrende irriterende

hvis baby IKKE står fast så skal du ligge dig ned.. uanset skyld eller siveri...

jeg har selv været hele turen igennem og jeg ringede til FG da jeg troede det sev og fik ordre på at ligge mig ned med det samme(babyen sad op) og så kom der ellers en ambulance og hentede mig

Anmeld

17. september 2011

Frøken J.

Maja88 skriver:

hvis baby IKKE står fast så skal du ligge dig ned.. uanset skyld eller siveri...

jeg har selv været hele turen igennem og jeg ringede til FG da jeg troede det sev og fik ordre på at ligge mig ned med det samme(babyen sad op) og så kom der ellers en ambulance og hentede mig

Det er ikke det jeg har fået at vide af hverken jordemodereller fødegangen her på skejby. De siger det kun er hvis det går i en skylle:-) men jeg tror bare vi kan konkludere, at der er blandede meninger, og at man skal lytte til det man personligt får at vide. Der er jo også nogen profesionelle der mener, at man slet ikke skal ligge sig :-) så meget uenighed fagfolk imellem :-)

Anmeld

17. september 2011

TbCp

Frøken J. skriver:

Det er ikke det jeg har fået at vide af hverken jordemodereller fødegangen her på skejby. De siger det kun er hvis det går i en skylle:-) men jeg tror bare vi kan konkludere, at der er blandede meninger, og at man skal lytte til det man personligt får at vide. Der er jo også nogen profesionelle der mener, at man slet ikke skal ligge sig :-) så meget uenighed fagfolk imellem :-)

Ikke fordi jeg SKAL blande mig (jo lidt måske ) ville bare lige fortælle at jeg har en person meget tæt på hvor det frygtelige skete da barnet ikke stod fast og vandet gik... så ligegyldig hvad læger og jordmoder siger vil jeg ALTID lægge mig ned når vandet går, hvis den lille endnu ikke står fast...

Har hørt mange sige at der sjældent går noget galt, men det gør der altså nogen gange!!!

Nå.. det var bare det jeg ville sige... hej!

Anmeld

17. september 2011

Frøken J.

TbCp skriver:

Ikke fordi jeg SKAL blande mig (jo lidt måske ) ville bare lige fortælle at jeg har en person meget tæt på hvor det frygtelige skete da barnet ikke stod fast og vandet gik... så ligegyldig hvad læger og jordmoder siger vil jeg ALTID lægge mig ned når vandet går, hvis den lille endnu ikke står fast...

Har hørt mange sige at der sjældent går noget galt, men det gør der altså nogen gange!!!

Nå.. det var bare det jeg ville sige... hej!

Åh for søren da Som jeg også påpegede overfor Spunken Jo, er der altid uenighed fagfolk imellem. Jeg ahr jo ikke skrevet noget om, at man skal give sig til at hoppe op og ned. Jeg fortæller bare hvad jeg personligt har fået at vide af både min jordemoder på jordemodercenteret og på fødegangen på Skejby, IMENS jeg understreger, at der self. er uenighed fagfolk imellem, hvorfor man skal lytte til det man selv får at vide og er tryg ved

Anmeld

17. september 2011

TbCp

Frøken J. skriver:

Åh for søren da Som jeg også påpegede overfor Spunken Jo, er der altid uenighed fagfolk imellem. Jeg ahr jo ikke skrevet noget om, at man skal give sig til at hoppe op og ned. Jeg fortæller bare hvad jeg personligt har fået at vide af både min jordemoder på jordemodercenteret og på fødegangen på Skejby, IMENS jeg understreger, at der self. er uenighed fagfolk imellem, hvorfor man skal lytte til det man selv får at vide og er tryg ved

Nej nej det var ikke for at dunke dig i hovedet eller noget
Men fordi jeg har haft det så tæt på, så bliver jeg altid meget overrasket over at nogle jordmødre/læger siger det ikke er nødvendigt... Fordi det da er en ret stor risiko at løbe...

Anmeld

17. september 2011

Frøken J.

TbCp skriver:

Nej nej det var ikke for at dunke dig i hovedet eller noget
Men fordi jeg har haft det så tæt på, så bliver jeg altid meget overrasket over at nogle jordmødre/læger siger det ikke er nødvendigt... Fordi det da er en ret stor risiko at løbe...

Jeg kan ikke huske hvem jeg talte med, som endda havde fået at vide, at man SLET ikke skal ligge sig ned hvis baby ikke står fast og vandet går i en skylle Det forstår jeg ikke, for der er da en stor risiko for, at navlesnoren bliver klemt af. Og det ville være frygteligt!!

Det var heller ikke for at lyde sur, sorry! Er bare lidt træt i dag, og bliver ved med at have on/off tegn fra min krop, så jeg er nok lidt knotten! Beklager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.