Hurtig hjælp - vandafgang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Worldwide

Da mit vand gik var jeg ikke i tvivl, men det er jo meget forskelligt fra folk til folk Ta' et tykt bind på, og tjek om 30-45 min, hvis der er fyldt og tungt, så er det nok vandafg

Jeg oplevede selv tøsen sparkede mig i blæren og det troede jeg først var vandafg, men jeg kunne bare ikke mærke hun havde sparket så hårdt at jeg tissede i bukserne

FG vil nok sige det samme til dig med bind og be dig om at afvente veer til i morgen tidlig - du må gå i max 24 timer efter vandafg uden pencilin. Kryder fingre for dig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

De tanker havde jeg også!

Jeg vågnede ved at jeg skulle tisse og så løb det lidt ned af benet da jeg gik ned af trappen.
Da jeg satte mig på wc'et kom det ligesom i 2-3 mindre skyller... jeg følte jeg tissede men så alligevel ikke for kunne ikke "kappe strålen af"...

Vidste slet ikke hvad jeg skulle tro... ringede til min mor som mente det godt kunne lyde som vandet... og ringede så til fødegangen og sagde at jeg ikke vidste om det var vandet eller om jeg bare havde tisset i bukserne

De ville så have mig ind, da det var 5 uger for tidligt...

Men tag da at ring til fødegangen, så kan du jo høre hvad de siger til det... selvom det skulle være vandet er det jo slet ikke sikkert de vil se dig når der endnu ikke er veer.

Venter lige en time og ser om der kommer mere. Og så lige holde øje med ændringer i kroppen hvis jeg stadig er i tvivl så bliver FG ringet op inden vi går i seng.

Anmeld

16. september 2011

TbCp

Anonym skriver:

Venter lige en time og ser om der kommer mere. Og så lige holde øje med ændringer i kroppen hvis jeg stadig er i tvivl så bliver FG ringet op inden vi går i seng.

Held og lykke med det!

Anmeld

16. september 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Jeg er lige omkring termin... Og ja må nok hellere få ringet.

Hvis du er ved termin, og du ved med sikkerhed baby står fast kan du tage det helt roligt, lave tricket med bindet som miss J beskriver, men står baby IKKE FAST.... Så skal du lægge dig ned lige med det samme, for babys navlestreng kan komme i klemme imellem sit eget hovede og dit bækken

Men du skal da snart være mutti lyder det til

Stort tillykke og nyd hele fødslen. Det er en heæ fantastisk oplevelse

Anmeld

16. september 2011

Dansker I Holland

Tjaaaa hvis du er i tvivl så må du jo ringe til FG og høre ihhh er helt spændt nu smiler... Mit vand sev ved alle 3 unger og jeg var i tvivl første gang

Held og lykke

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Da mit vand gik var jeg ikke i tvivl, men det er jo meget forskelligt fra folk til folk Ta' et tykt bind på, og tjek om 30-45 min, hvis der er fyldt og tungt, så er det nok vandafg

Jeg oplevede selv tøsen sparkede mig i blæren og det troede jeg først var vandafg, men jeg kunne bare ikke mærke hun havde sparket så hårdt at jeg tissede i bukserne

FG vil nok sige det samme til dig med bind og be dig om at afvente veer til i morgen tidlig - du må gå i max 24 timer efter vandafg uden pencilin. Kryder fingre for dig!

Mange tak for svar... Og ja tror det er sådan jeg gør og hvis jeg så ingen veer mærker til i morgen, så burde der ikke være noget?

Anmeld

16. september 2011

Frøken J.

SpunkenJo skriver:

Hvis du er ved termin, og du ved med sikkerhed baby står fast kan du tage det helt roligt, lave tricket med bindet som miss J beskriver, men står baby IKKE FAST.... Så skal du lægge dig ned lige med det samme, for babys navlestreng kan komme i klemme imellem sit eget hovede og dit bækken

Sådan som jeg har forstået det, er det kun hvis vandet går i en stor skylle, at man skal ligge sig ned (det er i hvert fald det jeg selv fik at vide tidligere på ugen, fordi baby ikke står fast), men hvis det siver er det okay - for hvis det siver er det fordi at babys hoved står i vejen for vandet, og så er der ingen fare! Men der er vist blandede meninger om det

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Han har stået fast i lang tid, så laver lige den med bindet

Anmeld

16. september 2011

Worldwide

Anonym skriver:

Mange tak for svar... Og ja tror det er sådan jeg gør og hvis jeg så ingen veer mærker til i morgen, så burde der ikke være noget?

Jeg fik aldrig veer - så hvis du synes dit bind er fyldt godt op og tungt ville jeg nok ringe til FG hvis jeg var dig, bare så de er OBS på dig

Hvis det nu er vandafg, så kan det være livsfarligt - med hensyn til bakterier osv -  for både dig og barnet hvis du ikke for pencilin - som jeg fik det fortalt hvad der kan komme ud kan komme op

Hellere ring en gang for meget end for lidt

Jeg ringede til FG 10 min efter jeg havde vandafg, sagde til dem jeg var førstegangsfødende og fortalte dem jeg mente jeg lige havde aft vandafg, fik ikke afprøvet bind før jeg ringede til dem da sengen var et temmelig godt bevis på det var vandet. havde dog bind på natten over plus et par håndklæder under mig og der var ingen tvivl. kom ind næste morgen og blev tjekket og fik konstateret vandafg, blev sendt hjem igen med en ny tid på FG så jeg ku få pencilin og blive indlagt Så vandafg er ikke altid ensbetydende med veer

Anmeld

17. september 2011

SpunkenJo

Frøken J. skriver:

Sådan som jeg har forstået det, er det kun hvis vandet går i en stor skylle, at man skal ligge sig ned (det er i hvert fald det jeg selv fik at vide tidligere på ugen, fordi baby ikke står fast), men hvis det siver er det okay - for hvis det siver er det fordi at babys hoved står i vejen for vandet, og så er der ingen fare! Men der er vist blandede meninger om det

Det er helt sikkert rigtigt det di skriver. Og så er det jobret pgisl også, for sivende vand er jo en konsekvens når hovedet spærrer

Men hvis man ikke ved om baby står fast, er det ret vigtigt man tager forholdsregelen og lægger sig ned, idet man ellers afskærer baby fra ilt (navlestreng mellem hoved og bækken)

Men det er spændende og er du på vej på FG selv? Eller er det græd gået i sig selv igen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.