Hurtig hjælp - vandafgang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.697 visninger
32 svar
0 synes godt om
16. september 2011

Anonym trådstarter

Ja, så står jeg lige her med et spørgsmål til jer inden jeg gør noget overilet og fortæller det videre til min kæreste. Jeg har lige været ude at gå, og pludselig mærker jeg, at jeg får sådan en tissetrang og skynder mig mod toilettet, men jeg synes ikke, jeg kan stoppe det helt igen. Heldigvis har jeg et stort bind på, og sætter mig på toilettet og ikke rigtig noget kommer ud. Og ja, jeg lugter altså lige til bindet for at lugte om det lugter af urin og synes faktisk det er er minimum, men tænker også, at jeg kort før gåturen ar drukket en masse vand og generelt får en masse vand i løbet af dagen, så det er jo klart, at det ikke lugter af stærk morgenurin, og måske er grunden til at det ikke kunne holdes helt tilbage, at babys hovede sidder så godt fast, at musklerne ikke helt kan lukke sammen mere. Har termin her i september. Tror I ikke bare det er tis? Vil føle mig SÅ dum at ringe til FG og få håbet op ved min kæreste, hvis jeg så bare har tisset lidt i bukserne! Også fordi hospitalet er så langt væk... 45 km. Langt at køre for ingenting, ikk?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja, så står jeg lige her med et spørgsmål til jer inden jeg gør noget overilet og fortæller det videre til min kæreste. Jeg har lige været ude at gå, og pludselig mærker jeg, at jeg får sådan en tissetrang og skynder mig mod toilettet, men jeg synes ikke, jeg kan stoppe det helt igen. Heldigvis har jeg et stort bind på, og sætter mig på toilettet og ikke rigtig noget kommer ud. Og ja, jeg lugter altså lige til bindet for at lugte om det lugter af urin og synes faktisk det er er minimum, men tænker også, at jeg kort før gåturen ar drukket en masse vand og generelt får en masse vand i løbet af dagen, så det er jo klart, at det ikke lugter af stærk morgenurin, og måske er grunden til at det ikke kunne holdes helt tilbage, at babys hovede sidder så godt fast, at musklerne ikke helt kan lukke sammen mere. Har termin her i september. Tror I ikke bare det er tis? Vil føle mig SÅ dum at ringe til FG og få håbet op ved min kæreste, hvis jeg så bare har tisset lidt i bukserne! Også fordi hospitalet er så langt væk... 45 km. Langt at køre for ingenting, ikk?

Jeg ville gøre det, som fødegangen sikkert alligevel beder dig gøre: Tage et nyt bind på og se om det bliver fyldt Men hvor er det spændende!

Anmeld

16. september 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men er du så meget i tvivl som du beskriver syns jeg du skal gå direkte ind til gemalen, fortælle ham om det, og så ringe til FG.

Jeg oplevede selv vandafgang 31+4 og det er jo en del for tidligt

Ring til FG!!! Og hold os opdaterede

Krlig hilsen

Anmeld

16. september 2011

meem

Jeg stod i samme situation da jeg var gravid.. Ringede til FG som sagde jeg skulle tage et bind på.. gå lidt op og ned af trapper, og mærke om vandet sev.. Hvis jeg var dig ville jeg ringe til FG, og lige høre hvad de siger

Anmeld

16. september 2011

K&S

Frøken J. skriver:

Jeg ville gøre det, som fødegangen sikkert alligevel beder dig gøre: Tage et nyt bind på og se om det bliver fyldt Men hvor er det spændende!

også mit råd...!

Anmeld

16. september 2011

TbCp

De tanker havde jeg også!

Jeg vågnede ved at jeg skulle tisse og så løb det lidt ned af benet da jeg gik ned af trappen.
Da jeg satte mig på wc'et kom det ligesom i 2-3 mindre skyller... jeg følte jeg tissede men så alligevel ikke for kunne ikke "kappe strålen af"...

Vidste slet ikke hvad jeg skulle tro... ringede til min mor som mente det godt kunne lyde som vandet... og ringede så til fødegangen og sagde at jeg ikke vidste om det var vandet eller om jeg bare havde tisset i bukserne

De ville så have mig ind, da det var 5 uger for tidligt...

Men tag da at ring til fødegangen, så kan du jo høre hvad de siger til det... selvom det skulle være vandet er det jo slet ikke sikkert de vil se dig når der endnu ikke er veer.

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Der plejer måske at komme mere? Og det er i hvert fald også det jeg har gjort, og så må jeg se, om der kommer nogle ændringer i hvordan baby bevæger sig og evt. nye smerter. Mange tak for svar

Anmeld

16. september 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Der plejer måske at komme mere? Og det er i hvert fald også det jeg har gjort, og så må jeg se, om der kommer nogle ændringer i hvordan baby bevæger sig og evt. nye smerter. Mange tak for svar

Det er i hvert fald det jeg har læst mig frem til at folk får af råd, når vandet kun siver og ikke går i en skylle. Som regel vil der komme lidt mere, når babyen lige flytter lidt på hovedet, så vandet kan komme forbi, sagde min JM tidligere på ugen! Jeg mener man plejer at skulle holde øje med det i en time.. Men hvis der ikke er kommet mere, og du stadig er i tvivl om en time, så sker der jo ikke noget ved at ringe ind til FG og høre - Men jeg ville først prøve at se i løbet af den næste time, om der kom mere

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt du er henne, men er du så meget i tvivl som du beskriver syns jeg du skal gå direkte ind til gemalen, fortælle ham om det, og så ringe til FG.

Jeg oplevede selv vandafgang 31+4 og det er jo en del for tidligt

Ring til FG!!! Og hold os opdaterede

Krlig hilsen

Jeg er lige omkring termin... Og ja må nok hellere få ringet.

Anmeld

16. september 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Det er i hvert fald det jeg har læst mig frem til at folk får af råd, når vandet kun siver og ikke går i en skylle. Som regel vil der komme lidt mere, når babyen lige flytter lidt på hovedet, så vandet kan komme forbi, sagde min JM tidligere på ugen! Jeg mener man plejer at skulle holde øje med det i en time.. Men hvis der ikke er kommet mere, og du stadig er i tvivl om en time, så sker der jo ikke noget ved at ringe ind til FG og høre - Men jeg ville først prøve at se i løbet af den næste time, om der kom mere

Alletiders råd ja, min kæreste skal nok først informeres, hvis der kommer mere. Han vil blive alt for skuffet, hvis det så ikke sker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.