Kylling III - rester

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2009

linemus

Trold skriver:

Jeg har intet mindre end 37 opskrifter med kylling, men opskrift på kylling i karry, har jeg dælme ikke....

men øh - mon ikke man skal dele kyllingen op - i små "qullash-stykker" og så brune dem lidt - eller i hvert fald varme dem på en eller anden facon... Derefter laver du en almindelig karrysovs som du kan putte dem i...

lød det ikke meget rigtigt....

Det' okay. Jeg må også kunne finde en opskrift på nettet, men lige i dag tror jeg alligevel ikke, jeg orker at lave noget særligt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2009

Helle30

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Nogen vil hævde, at google er din ven. Og jeg vil hævde, at dernæst kommer "alletiders kogebog".

- Helle

Og så vil jeg lige fortælle, at kylling i karry simpelthen glider ned i Sofie i mængder, jeg ikke anede kunne være i et barn på 1,5 år

Anmeld

21. januar 2009

linemus

Helle30 skriver:

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

Nogen vil hævde, at google er din ven. Og jeg vil hævde, at dernæst kommer "alletiders kogebog".

- Helle

Og så vil jeg lige fortælle, at kylling i karry simpelthen glider ned i Sofie i mængder, jeg ikke anede kunne være i et barn på 1,5 år

Måske skulle jeg forsøge mig alligevel (kald mig bare ubeslutsom). Er bare heller ikke altid så heldig med ris til de små krævende unger, men synes jo de skal lære det

Ja, alletiders kogebog er bestemt ven nr. 2. Bruger du en bestemt opskrift? Der er jo en million derinde på kylling i karry.

Anmeld

21. januar 2009

linemus

Astrid: Hvad er citronolie? Citron og olie?

Anmeld

21. januar 2009

Helle30

Jeg følger aldrig en opskrift, men jeg elsker at læse dem og lade mig inspirere. Til en karrysauce ville jeg "klare" et par meget finthakkede løg i en klat smør i gryden, lade 2 tsk alm karry brune let med, tilsætte 1 ltr. vand 2 terninger hønseboullion, tilsætte 1/4 creme fraiche 18% eller en dåse kokosmælk, jævne med en meljævning el. Maizena, smage til med salt, peber og evt. mere karry og til sidst tilsætte de plukkede kyllingestykker (når nu den er færdigstegt i forvejen). Det tager ingen tid, og herhjemme er det ihvertfald en succes. Manden bliver også så glad, og det skal han jo have lov at være en gang imellem

- Helle

Anmeld

21. januar 2009

Astrid P

linemus skriver:

Astrid: Hvad er citronolie? Citron og olie?

Citronolie er intet mindre end Guds gave til salatspiseren! De fåes i alle mulige prisniveauer. Den allerbedste kan man kun købe hos VIRKELIGT velassorterede delikatesseforretninger. Den koster 135 kr. for ½ liter, men holder længe og smager himmelsk.
Men mindre kan også gøre det. I Brugsen har de en, som faktisk er rigtig god. Den koster vist omkring 30-40 kr. Det er ikke bare olie blandet med citron, men simpelthen en olivenolie med et twist af citron.

Og mht. Smilla, så spiser hun stort set alt. Det eneste hun har spyttet ud var spinat som vi fik forleden, det gad hun ikke have. Men ellers spiser hun alt - rub og stub. Hun har virkelig det som min mor kalder en sund appetit. Som Anders' mormor sagde: Ja, hun er sørme ikke nogen kostfornægter!

Anmeld

21. januar 2009

Ny mor

Astrid P skriver:

Citronolie er intet mindre end Guds gave til salatspiseren! De fåes i alle mulige prisniveauer. Den allerbedste kan man kun købe hos VIRKELIGT velassorterede delikatesseforretninger. Den koster 135 kr. for ½ liter, men holder længe og smager himmelsk.
Men mindre kan også gøre det. I Brugsen har de en, som faktisk er rigtig god. Den koster vist omkring 30-40 kr. Det er ikke bare olie blandet med citron, men simpelthen en olivenolie med et twist af citron.

Og mht. Smilla, så spiser hun stort set alt. Det eneste hun har spyttet ud var spinat som vi fik forleden, det gad hun ikke have. Men ellers spiser hun alt - rub og stub. Hun har virkelig det som min mor kalder en sund appetit. Som Anders' mormor sagde: Ja, hun er sørme ikke nogen kostfornægter!

Må jeg lige spørge (dumt) - er det lavet af specielle oliven der smager af citron eller er det tilsat alm. olivenolie?
kh Birgitte (oliefreak, ellers....)

Anmeld

21. januar 2009

Astrid P

Ny mor skriver:

Må jeg lige spørge (dumt) - er det lavet af specielle oliven der smager af citron eller er det tilsat alm. olivenolie?
kh Birgitte (oliefreak, ellers....)

Jeg er faktisk ikke klar over det... Jeg mener at det måske er olivenolie som er tilsat olie som er udvundet af citronskal... Men jeg er på ingen måde sikker!
Den smager ikke syrligt at citronsaft, men mere sårn lidt lækkert med et strejf at citronskal!

Jeg kan kun sige: PRØV DET!

Det er himmelsk til de fleste salater og også til fisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.