Anonym skriver:
jeg er utrolig ked af, frustret og ikke mindst rarsende.
min veninde havde kommenteret min status inde på Facebook, om at hun var lidt træt af at vi nu havde fået ny regering, fordi så ville samfunds nasserne få flere penge (denne kommentar er ikke min holdning og hva jeg selv stemte er under ordnet)
min Onkel kommenter så min status. : det ved ***** jo alt om for hun har jo levet godt på nas de sidste mange år.
spurgte ham så om det virkelig var sådan han så på mig? og om han da ikke troede at jeg havde kæmpet for at komme af kontanthjælp? om han troede at jeg ikke gerne ville have mig en uddannelse eller et job.
han svare så at alt det burde jeg havde tænkt på inden jeg fik mine børn, fordi jeg jo intet godt har at tilbyde dem.
skrev så tilbage til ham at, bare fordi jeg ikke har nogen uddannelse eller noget job lige fortiden kan jeg da utrolig meget at tilbyde mine børn. og at det jo ikke lige frem er fordi jeg har været arbejdsløs hele mit liv.
fik så tilbage af ham : ***** du er en samfundsnasser, og jeg er flov over at være i familie med dig. I stedet for at fået børn skulle du ha fået dig en uddannelse. du kommer aldrig vider.
jeg er simpelthen så ked af det. kan slet ikke stoppe med at græde.. 

og her sidder jeg nogle og 20 år med de dejligste poder og jeg ELSKER dem. og aner ikke hva jeg skal stille op. er virkelig bange for at det er sådan resten af Danmark også ser på mig, for det er virkelig ikke sådan jeg vil ses.
jeg sender min. 1 ansøgning afsted om dagn, tager alle de kursuser og lignende kommunen kan kaste mig på, syntes virkelig selv at jeg gør ALT.
vores økonomi lige p.t. gør bare at jeg ikke har råd til at tage en uddannelse selvom at jeg da utrolig gerne vil have en.
og nu som priken over iét er jeg gravid igen. men har da på ingen måde lyst til at del VORES GLÆDELIGE nyhed med min familie. 
jeg sidder her med følelsen af at være en social taber, en bums.
føler at jeg har svigtet mine børn på det groveste og jeg skammer mig. jeg skammer mig over at jeg overhoved kan tænke sådan, men skammer mig også over at jeg måske inderst inde syntes han har ret 

er så bange for at jeg aldrig for en uddannelse så jeg kan vise min familie at jeg altså godt kan (er den eneste i min familie ud over min mor der ingen uddannelse har)
undskyld mit hormon forstyrede indlæg havde virkelig bare brug for at lufte mit beskidte undertøj et sted.
hvor burde han da skamme sig, du bidrager da meget til samfundet ved at få børn, du gør da så samfundet, kan fungere videre, der bliver jo kalget over, der kommer for lidt børn til verden. du er der for dine børn og kan tilbyde dem en masse. du skal nok få dig en udd. på et tidspunkt, du har bare valgt at få børn først.
håber du for et job, og ja det skal nok komme, og du gør da noget ved det, i det ud tager kurser osv. er da ikke sjovt at være på kantanthjælp, selv om jeg ikke selv er på det.
tillykke med din graviditet, syns du skal glæde dig over et barn mere 
Anmeld