Svamp som tegn på graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

metski83

Madam Blå skriver:

Ja, det synes jeg også Men aner ikke, om det er sådan det hænger sammen. Men i mit hovede er det meget plausibelt

Immunforsvaret ændrer sig under en graviditet. Graviditetshormonerne sænker immunforsvaret tidligt i graviditeten, for at kroppen ikke skal frastøde det fremmedlegeme, som et foster egentlig er. Dette betyder at mange, der har immunologiske sygdomme oplever en stilstand i deres sygdom under en graviditet. Desværre sker der ofte en tilsvarende opblussen af sygdommen efter graviditeten når immunforvaret stiger (ofte drastisk) efter graviditeten.

Ikke helt forkert tænkt af dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Madam Blå

metski83 skriver:

Immunforsvaret ændrer sig under en graviditet. Graviditetshormonerne sænker immunforsvaret tidligt i graviditeten, for at kroppen ikke skal frastøde det fremmedlegeme, som et foster egentlig er. Dette betyder at mange, der har immunologiske sygdomme oplever en stilstand i deres sygdom under en graviditet. Desværre sker der ofte en tilsvarende opblussen af sygdommen efter graviditeten når immunforvaret stiger (ofte drastisk) efter graviditeten.

Ikke helt forkert tænkt af dig

Fedt! Blev også helt nysgerrig på det nu

Synes også selv, at jeg begyndte at døje meget mere med forkølelse osv, da jeg blev gravid. Men så var der jo noget om det

Anmeld

16. september 2011

metski83

Madam Blå skriver:

Fedt! Blev også helt nysgerrig på det nu

Synes også selv, at jeg begyndte at døje meget mere med forkølelse osv, da jeg blev gravid. Men så var der jo noget om det

Ja så er der noget om det.

Skrev godt nok i indlægget jeg ikke havde svamp, da det er lidt pinligt, og folk ikke skulle tro jeg stod bag det tidligere indlæg i dag, da det ikke var mig.

Men jeg har svamp, og er mega forkølet. Jeg har ikke haft svamp, siden jeg var teenager, så undrede mig helt vildt over, at det pludselig kom.

Kan jo håbe der er en god årsag, selvom svamp er f........king irriterende.

Anmeld

16. september 2011

Madam Blå

metski83 skriver:

Ja så er der noget om det.

Skrev godt nok i indlægget jeg ikke havde svamp, da det er lidt pinligt, og folk ikke skulle tro jeg stod bag det tidligere indlæg i dag, da det ikke var mig.

Men jeg har svamp, og er mega forkølet. Jeg har ikke haft svamp, siden jeg var teenager, så undrede mig helt vildt over, at det pludselig kom.

Kan jo håbe der er en god årsag, selvom svamp er f........king irriterende.

Hehe - svamp er intet i forhold til de mange andre gener, man kan få som gravid håber dette var den første af dem!

(Jeg selv er kommet til at tisse lidt i bukserne, når jeg har nyst. Ikke fedt! Eller når kæresten pludselig peger på ens bryst og griner højt - fordi der er en kæmpe mælkeplamage...)

Håber det er fordi der ligger en lille spire i maven

Anmeld

16. september 2011

metski83

Ja det håber jeg også, helt sikkert.

Men hvis det starter sådan her allerede, så tør jeg ikke tænke på hvordan det bliver

Nu må vi se om den er der, denne gang

Anmeld

16. september 2011

Kageelsker

metski83 skriver:

Har læst et andet indlæg, og har lige et spørgsmål.

Kan svamp være tegn på graviditet ? (jeg har det ikke)

Men har læst og hørt at man nemt får det som gravid. Hvordan kan det værre ?

Grunden til at risikoen for svamp bliver større under graviditeten, hænger sammen med at miljøet i skeden bliver mere surt end normalt (lavere ph-værdi). Svamp trives godt i et surt miljø.

Men jeg ville nok ikke tage svamp som et tegn på graviditet, det kan jo sagtens opstå selv om man ikke er gravid

Anmeld

16. september 2011

metski83

Kageelsker skriver:

Grunden til at risikoen for svamp bliver større under graviditeten, hænger sammen med at miljøet i skeden bliver mere surt end normalt (lavere ph-værdi). Svamp trives godt i et surt miljø.

Men jeg ville nok ikke tage svamp som et tegn på graviditet, det kan jo sagtens opstå selv om man ikke er gravid

Helt sikkert, tænker heller ikke decideret, det er pga. graviditet. Tænkte mere på om muligheden/risikoen for at få svamp var større som gravid, så måske lidt forkert formuleret overskrift.

Anmeld

16. september 2011

Sabsy

De to gange jeg har været gravid har jeg altid fået svamp inden jeg tog en test.. Sorry det ulækre svar

Anmeld

16. september 2011

metski83

Bubbes skriver:

De to gange jeg har været gravid har jeg altid fået svamp inden jeg tog en test.. Sorry det ulækre svar

Hehe, det er da ikke ulækkert. Har du så ikke haft noget senere i graviditeten ?

Anmeld

16. september 2011

Sabsy

metski83 skriver:

Hehe, det er da ikke ulækkert. Har du så ikke haft noget senere i graviditeten ?

Nej har aldrig haft det før eller under graviditet - men da jeg havde svamp første gang gik jeg til lægen og fik fortalt jeg gravid og anden gang da jeg fik det tog jeg så en test og ganske rigtig var jeg gravid (mistede dog i august iår)...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.