Svamp som tegn på graviditet ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.056 visninger
22 svar
0 synes godt om
16. september 2011

metski83

Har læst et andet indlæg, og har lige et spørgsmål.

Kan svamp være tegn på graviditet ? (jeg har det ikke)

Men har læst og hørt at man nemt får det som gravid. Hvordan kan det værre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

metski83

Det kan da ikke passe, at ingen ved det her inde.

i plejer da at vide ALT

Anmeld

16. september 2011

nielsen80

Er ikke sikker - men tror det hat noget at gøre med, at PH-værdien ændre sig under en graviditet, og det kan gøre at man nemmere får svamp......men hæng mig ikke op på den

Anmeld

16. september 2011

metski83

nielsen80 skriver:

Er ikke sikker - men tror det hat noget at gøre med, at PH-værdien ændre sig under en graviditet, og det kan gøre at man nemmere får svamp......men hæng mig ikke op på den

Prøvede at google det, og fandt faktisk nogenlunde samme svar som du skrev.

Noget med at slimhinderne voksede, og man derfor let kunne få svamp.

Blev bare nysgerrig

Anmeld

16. september 2011

Madam Blå

Alle slimhiner i kroppen bliver "større", fordi de har en højere blodgennemstrømning. Det kan være en af grundene. Desuden er immunforsvaret virkelig på lavblus, når man er gravid - måske det også kan være en af grundene..

Jeg gætter bare -men tror det er ok kvalificerede bud

Anmeld

16. september 2011

metski83

Madam Blå skriver:

Alle slimhiner i kroppen bliver "større", fordi de har en højere blodgennemstrømning. Det kan være en af grundene. Desuden er immunforsvaret virkelig på lavblus, når man er gravid - måske det også kan være en af grundene..

Jeg gætter bare -men tror det er ok kvalificerede bud

Tror du har ret. Kom bare sådan til at tænke på det, da jeg læste et andet indlæg tidligere i dag.

Mht. immunforsvaret, er det allerede på "lavt" blus lige når man bliver gravid, eller længere i graviditeten ?

Anmeld

16. september 2011

Madam Blå

metski83 skriver:

Tror du har ret. Kom bare sådan til at tænke på det, da jeg læste et andet indlæg tidligere i dag.

Mht. immunforsvaret, er det allerede på "lavt" blus lige når man bliver gravid, eller længere i graviditeten ?

Uden at vide det, så siger min logik mig, at der bliver skruet ned for det med det samme. Så kroppen ikke udstøder embryoet, som jo består halvt af en andens, og ukendt, DNA..

Men det er vist bare min hjemmestrikkede logik Ved ikke hvormeget hold der er i det i virkeligheden

Anmeld

16. september 2011

metski83

Madam Blå skriver:

Uden at vide det, så siger min logik mig, at der bliver skruet ned for det med det samme. Så kroppen ikke udstøder embryoet, som jo består halvt af en andens, og ukendt, DNA..

Men det er vist bare min hjemmestrikkede logik Ved ikke hvormeget hold der er i det i virkeligheden

Det tror jeg da egentlig du kan have ret i, det lyder da meget logisk

Anmeld

16. september 2011

Madam Blå

metski83 skriver:

Det tror jeg da egentlig du kan have ret i, det lyder da meget logisk

Ja, det synes jeg også Men aner ikke, om det er sådan det hænger sammen. Men i mit hovede er det meget plausibelt

Anmeld

16. september 2011

metski83

Madam Blå skriver:

Ja, det synes jeg også Men aner ikke, om det er sådan det hænger sammen. Men i mit hovede er det meget plausibelt

Tror da lige jeg googler det, nu bliver jeg nysgerrig omkring det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.