Hjælp til æl og test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.034 visninger
17 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Anonym trådstarter

Kære alle

Hjælp mig lige her - har ikke meget forstand på det her!

Jeg tror jeg havde ÆL i går, men fik ikke taget en ÆL test, men har taget en i dag som viste negativ...

HVIS jeg havde ÆL i går ville den så også vise negativ i dag?

Tænker nemlig lidt, at der står man har ÆL 24-48 timer ca efter en positiv test.

Vi havde sex tirsdag aften, så hvis jeg havde ÆL i går burde der jo være en chance, ikk??

Håber på nogle gode svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Anonym trådstarter

Hjæææælp

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Op - har virkelig brug for hjælp her

Anmeld

15. september 2011

Masig

Anonym skriver:

Kære alle

Hjælp mig lige her - har ikke meget forstand på det her!

Jeg tror jeg havde ÆL i går, men fik ikke taget en ÆL test, men har taget en i dag som viste negativ...

HVIS jeg havde ÆL i går ville den så også vise negativ i dag?

Tænker nemlig lidt, at der står man har ÆL 24-48 timer ca efter en positiv test.

Vi havde sex tirsdag aften, så hvis jeg havde ÆL i går burde der jo være en chance, ikk??

Håber på nogle gode svar

Den er som regel negativ dagen efter den har vist positiv, altså faktisk den dag du har ÆL...

Du får ÆL 24-36 timer EFTER den viser positiv... Testen måler stoffet LH som er det stof der kommer lige inden ÆL og som får ægget til at frigive sig, derfor er testen positiv INDEN ÆL...

Så hvis du har ÆL i dag så har testen nok været positiv igår - også selvom den viser negativ idag...

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Den er som regel negativ dagen efter den har vist positiv, altså faktisk den dag du har ÆL...

Du får ÆL 24-36 timer EFTER den viser positiv... Testen måler stoffet LH som er det stof der kommer lige inden ÆL og som får ægget til at frigive sig, derfor er testen positiv INDEN ÆL...

Så hvis du har ÆL i dag så har testen nok været positiv igår - også selvom den viser negativ idag...

Men ved jo ikke om den var positiv i går, men tager chancen og sexer i aften

Testen i dag viste en svag streg...

Anmeld

15. september 2011

Masig

Anonym skriver:

Men ved jo ikke om den var positiv i går, men tager chancen og sexer i aften

Testen i dag viste en svag streg...

Det er jo ikke til at vide.. Hvor langt er du i cyklus og hvor lang er din cyklus normalt?

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det er jo ikke til at vide.. Hvor langt er du i cyklus og hvor lang er din cyklus normalt?

Havde 1 mens dag den 1. så 15 dage i dag

Ved ikk hvor lang min cyklus er da jeg liger er stoppet med p-piller

Men ved sidste graviditet blev jeg gravid lige efter p-pille stop !!

Anmeld

15. september 2011

Masig

Anonym skriver:

Havde 1 mens dag den 1. så 15 dage i dag

Ved ikk hvor lang min cyklus er da jeg liger er stoppet med p-piller

Men ved sidste graviditet blev jeg gravid lige efter p-pille stop !!

OK. Altså mht ÆL og ÆL test er det jo sådan (ved en cyklus på 28 dage) at:

Man som regel har ÆL på 14. dagen, og derfor viser testen positiv på 12. eller 13. dagen.

Når du så har ÆL, varer den ca. 24 timer før ægget går til grunde. Dvs at hvis du havde ÆL igår, så er det lige på vippen til at i kan/ikke kan nå det hvis i har sex idag. Og havde du ÆL igår ville testen have været positiv i forgårs.

Ved en normal cyklus (28 dage) skal du starte med at teste på omkring 10. dagen og frem til du får en positiv test, og så skal man have sex den dag testen er positiv samt dagen efter (altså den dag du rent faktisk har ÆL) for at have størst chance.

(information fra vejledningen på mine ÆL teste samt rundt omkring på nettet hehe - google er din ven )

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

OK. Altså mht ÆL og ÆL test er det jo sådan (ved en cyklus på 28 dage) at:

Man som regel har ÆL på 14. dagen, og derfor viser testen positiv på 12. eller 13. dagen.

Når du så har ÆL, varer den ca. 24 timer før ægget går til grunde. Dvs at hvis du havde ÆL igår, så er det lige på vippen til at i kan/ikke kan nå det hvis i har sex idag. Og havde du ÆL igår ville testen have været positiv i forgårs.

Ved en normal cyklus (28 dage) skal du starte med at teste på omkring 10. dagen og frem til du får en positiv test, og så skal man have sex den dag testen er positiv samt dagen efter (altså den dag du rent faktisk har ÆL) for at have størst chance.

(information fra vejledningen på mine ÆL teste samt rundt omkring på nettet hehe - google er din ven )

1000 tak for svar

Har kun ÆL testet i dag og ikke de andre dage, så ved jo intet med sikkerhed!

Vi havde sex i søndags (11. dagen) og tirsdag (13. dagen) og så sexer vi i aften (15.dagen)

Men ja, vi burde nok ha haft sex i går i stedet, men ved jo intet med sikkerhed. Men med de 3 dage burde der da være chance for at vi har ramt plet  Tror du ikke??

Anmeld

15. september 2011

Masig

Anonym skriver:

1000 tak for svar

Har kun ÆL testet i dag og ikke de andre dage, så ved jo intet med sikkerhed!

Vi havde sex i søndags (11. dagen) og tirsdag (13. dagen) og så sexer vi i aften (15.dagen)

Men ja, vi burde nok ha haft sex i går i stedet, men ved jo intet med sikkerhed. Men med de 3 dage burde der da være chance for at vi har ramt plet  Tror du ikke??

Mange siger jo at hvis man har sex hver anden dag i en cyklus så kan man næsten ikke undgå at ramme. Normalt fungerende sæd kan holde sig levende oppe i kvinden i 1-5 døgn, så hvis i har haft sex hver anden dag burde chancen være forholdsvis stor....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.