Hvor kan man få lavet DNA-blodprøve for at bestemme kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Meliora

Det er ulovligt... Ja man kan teste for det ja, men det er forbudt ved lov...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Mumto3

ano14316 skriver:

Fordi man ikke "må" få kønnet at vide før 12. uge pga. abort.. Man må ikke fravælge pga. køn..

Men man kan på flere skanningsklinikker få kønnet at vide fra uge 14..  

Jeg mener bestemt også at det ved lov ikke er tilladt at undersøge/oplyse køn før uge 12 netop for at undgå at folk vælger en abort fordi det var et uønsket køn. Der er nogel få tilfælde hvor det kan være gavnligt, hvsi man bære en kønsbestemt arvelig sygdom, og så tror jeg der er mulighed for at undersøg køn før uge 12, men det er meget sjældent der gives dispentation.

Anmeld

16. september 2011

Kindfed

Jeg skrev ikke dette indlæg for at skabe en dabat.

Derfor opret en tråd selv hvis i ønsker at debattere emnet!

Derudover, så findes der en test, hvor man med sin morgenurin fra uge 10, mener jeg det er, kan se hvilket køn, det højst sandsynligt bliver. http://www.intelligender.com/home.html Jeg havde købt den, da jeg var gravid, fordi jeg slet, slet ikke kunne holde spændingen ud (måtte sende den tilbage, da man ikke kan bruge den, når man har PCO, så jeg fik aldrig prøvet den). Firmaet reklamerer med en testsikkerhed på 90%, men andre, der har testet den, siger omkring 82%. Det er selvfølgelig en chance at tage, så det skal nok mest gøres for sjov. Den koster omkring 180kr.

( http://graviditet-og-barn.dk/graviditeten/barnets-koen/urintest-intelligender.html)

Anmeld

16. september 2011

Plysbjørnen

baby84 skriver:

Hej Piger

Jeg sad lige og surfede og fandt, at man allerede ved en tidlig blodprøve efter uge 10 kan bestemme barnets køn?

Anede ikke at dette var en mulighed og er nu lidt nysgerrig efter hvor udbredt det er i Dk. Kunne læse mig frem til at man for en god slat penge kan sende en prøve til udlandet, men ved i om man kan få det lavet i danamrk?

Og hvad det koster?

JEg har godt hørt om den test. men uden at være helt sikker mener jeg ikke den er lovlig i danmark. netop fordi det er inden abort grænsen.

Anmeld

19. september 2011

Mauser.

Hejsa (: jeg forstår godt at du er pisse nysgerrig, det var jeg selv, HELT VILDT !
Ang. scannings klinikker så må de ikke oplyse før 13+ da dette er ulovligt i Danmark, jeg tror ikke at du finder en klinik der vil scanne efter køb før du er i uge 14 desværre
Meeen den test du snakker om har jeg også hørt om og overvejede det selv, desværre syntes jeg at det lød lidt besværligt men man får tilsendt sådan en ting hvor du skal ligge lidt blod og sende retur, 24 timer efter har du svar på mail, det lyder nu ret simpelt, men jeg orkede bare ikke sætte mig ind i det 100 % da det skulle til udlandet osv. så vent hellere lige et par uger og få en kønsscanning i stedet
Tillykke med bebsen, spændende om det er en prins eller prinsesse der gemmer sig i maven (den der morgen urin prøve man også kan købe som skulle kunne skønne barnets køn fra uge 10 holder ikke, det er bevist) bare lidt info.

Anmeld

19. september 2011

132319

Kindfed skriver:

Derudover, så findes der en test, hvor man med sin morgenurin fra uge 10, mener jeg det er, kan se hvilket køn, det højst sandsynligt bliver. http://www.intelligender.com/home.html Jeg havde købt den, da jeg var gravid, fordi jeg slet, slet ikke kunne holde spændingen ud (måtte sende den tilbage, da man ikke kan bruge den, når man har PCO, så jeg fik aldrig prøvet den). Firmaet reklamerer med en testsikkerhed på 90%, men andre, der har testet den, siger omkring 82%. Det er selvfølgelig en chance at tage, så det skal nok mest gøres for sjov. Den koster omkring 180kr.

( http://graviditet-og-barn.dk/graviditeten/barnets-koen/urintest-intelligender.html)

Det er det rene kvaksalveri!!

Hvordan i alverden skulle man kunne bestemme barnets køn udfra morgenurin?

Godt du sendte den tilbage for det er svindel og humbug -Penge ud af vinduet.

De reklamerer med 90% sikkerhed og hvis man så får et forkert svar, så er man jo "bare en af de 10%"

Anmeld

19. september 2011

H+S Skjolgborg.

Første tillykke med maven...

Når det er sagt så må de ikke fortælle det før man er 16+0 henne første der er kønne så tæt på 100% færdigdanne har også en god bog om det uge for uge en stor en. Jeg gik jo til gynækolog her 2 og 3 gang + scanne hver 14 dag og de sagde de må ikke fortælle det viste det er rigtigt før efter 16+0 henne pga den ikke er  færdigdanne før der. Jeg fik det første afvide til md scanningen + vi tog på scanningesklink betale selv jeg viste det så før de viste det eller sagde kønne her sidste gang.

Jeg håber aldrig det blever lovligt af fortælle det før den er færdigdanne da det ville sikkert give for mange fejl + aborte hvis kønne ikke er som ønskede. Jeg mener et barn er guldvær lige meget kønne. Man laver ikke børn bare fordi man ville have en pige eller dreng man laver den af kærlighed mellem to mennesker og fordi man ville have et barn sammen og give den al sin kærlighed. Et barn er ikke en vare.F.eks den blå farve der ville jeg ikke have.

Mvh Henriette

Anmeld

19. september 2011

H+S Skjolgborg.

Henriettemortil4 skriver:

Første tillykke med maven...

Jeg har ikke hørt om det du skriver med blodprøven så kender ikke prisen

Når det er sagt så må de ikke fortælle det før man er i 17 uge/16+0 i Dk.Det er også første der er kønne så tæt på 100% færdigdanne har også en god bog om det uge for uge en stor en. Jeg gik jo til gynækolog her 2 og 3 gang + scanne hver 14 dag og de sagde de må ikke fortælle det viste det er rigtigt før efter 16+0 henne pga den ikke er  færdigdanne før der. Jeg fik det første afvide til md scanningen + vi tog på scanningesklink betale selv jeg viste det så før de viste det eller sagde kønne her sidste gang. Mega søde der http://mindyourbody.dk/?category=21&cid=21

Jeg håber aldrig det blever lovligt af fortælle det før den er færdigdanne da det ville sikkert give for mange fejl + aborte hvis kønne ikke er som ønskede. Jeg mener et barn er guldvær lige meget kønne. Man laver ikke børn bare fordi man ville have en pige eller dreng man laver den af kærlighed mellem to mennesker og fordi man ville have et barn sammen og give den al sin kærlighed. Et barn er ikke en vare.F.eks den blå farve der ville jeg ikke have.

Mvh Henriette

lige rette lidt i mit indlæg.

Anmeld

19. september 2011

Anetski

baby84 skriver:

Hej Piger

Jeg sad lige og surfede og fandt, at man allerede ved en tidlig blodprøve efter uge 10 kan bestemme barnets køn?

Anede ikke at dette var en mulighed og er nu lidt nysgerrig efter hvor udbredt det er i Dk. Kunne læse mig frem til at man for en god slat penge kan sende en prøve til udlandet, men ved i om man kan få det lavet i danamrk?

Og hvad det koster?

hej

Der er noget der hedder Intelligender  som er en test ligesom en graviditets test hvor du skal tisse men her skal du bare vente 10min paa svaret. Den er ikke 100% men taet paa siger eksperterne her i Australien. Du kan sikkert koebe den paa nettet, bare google intelligender test.

jeg var teat paa at tage den med nr 2 men turde ikke alligevel hvis den nu viste dreng eller pige og saa det alligevel ikke var rigtigt men man kan selvfoelgelig faa det 100% af vide ved 19ugers scanningen.

held og lykke.

Anmeld

19. september 2011

baby84

nielsen80 skriver:

Undskyld søde, men kan altså ikke lade vær med at grine af din utålmodighed- selvom jeg selvfølgelig forstår den! Må man tillade sig at gætte - jeg tror nemlig det er en lille dreng, du bærer på. Du må lige huske at holde os opdateret - har du været til din første scanning endnu?

Hej søde

Hehe nej jeg er SÅ utålmodig. kan slet kke vente. Var til scanning i dag fordi jeg havde blødt og haft ondt, men der var heldigvis det fineste hjerteblink. Så vildt. Håber så meget for jer at i snart får den oplevelse. Når det kan ske for os kan alt sgu lade sig gøre

Sjovt du siger dreng. Det tror manden også Jeg er blank

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.