Hvor kan man få lavet DNA-blodprøve for at bestemme kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.271 visninger
30 svar
0 synes godt om
15. september 2011

baby84

Hej Piger

Jeg sad lige og surfede og fandt, at man allerede ved en tidlig blodprøve efter uge 10 kan bestemme barnets køn?

Anede ikke at dette var en mulighed og er nu lidt nysgerrig efter hvor udbredt det er i Dk. Kunne læse mig frem til at man for en god slat penge kan sende en prøve til udlandet, men ved i om man kan få det lavet i danamrk?

Og hvad det koster?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Leonora25

Jeg kender ikke noget til det, men synes også at det ville være ærgeligt at gå så meget op i kønnet!! Det er jo inden abortgrænsen og tænk hvis det kunne få nogle til at vælge fra Tror og håber ikke det er udbredt herhjemme!

Anmeld

15. september 2011

Hvem?

baby84 skriver:

Hej Piger

Jeg sad lige og surfede og fandt, at man allerede ved en tidlig blodprøve efter uge 10 kan bestemme barnets køn?

Anede ikke at dette var en mulighed og er nu lidt nysgerrig efter hvor udbredt det er i Dk. Kunne læse mig frem til at man for en god slat penge kan sende en prøve til udlandet, men ved i om man kan få det lavet i danamrk?

Og hvad det koster?

Aner intet om det og kommer heller ikke til det!

Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig over at være bleven gravide istedet for at gå op i køn, hår og udseende.

Håber bestemt ik det blir udbredt i Danmark!

Anmeld

15. september 2011

Leonora25

Bondefruen skriver:

Aner intet om det og kommer heller ikke til det!

Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig over at være bleven gravide istedet for at gå op i køn, hår og udseende.

Håber bestemt ik det blir udbredt i Danmark!

Nemlig!

Anmeld

15. september 2011

baby84

baby84 skriver:

Hej Piger

Og hvad det koster?

Jeg skrev ikke dette indlæg for at skabe en dabat.

Derfor opret en tråd selv hvis i ønsker at debattere emnet!

Hvis der derimod er nogle der vil være behjælpelige med at besvare mit spørgsmål og kan give lidt info ville det være rigtig dejligt.

Anmeld

15. september 2011

Leonora25

Det var nu ikke for at skabe debat! Der var bare min mening- og den har man vel ret til at komme med? Håber du finder de svar du skal bruge!

Anmeld

15. september 2011

baby84

Det var nu ikke for at skabe debat! Der var bare min mening- og den har man vel ret til at komme med? Håber du finder de svar du skal bruge!

Synes ikke den hører hjemme her. Jeg stillede et spørgsmål og bad ikke om jeres kritiske holdning til mig og min interesse for at kende kønnet tidligt som nygravid. Din kommentar var ikke i sig selv så gal (forstå godt de etiske komplikationer), men jeres indlæg og fælles opbakning var til sammen en tand for meget.

Der bliver skrevet "hvorfor kan folk ikke ...bla..." Det er da unødvendigt implicit at svine mig som gravid og så i min tråd.

Synes i skal debatere et andet sted og undladende den dømmende holdning. Jeg er efter lang barnløshedsbehandling blot pisse nysgerrig og kan slet ikke vente - og sådan har jeg lov til at have det. Vi har alle forskellige behov.

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

baby84 skriver:

Hej Piger

Og hvad det koster?

Først: tillykke med baby

Dernæst: jeg har faktisk aldrig hørt om det men kan godt forstå at du er meget nysgerrig! (og irriteret over de andres kritisable kommentarer).

Men jeg var selv til kønsscanning hos Scanningsjordemoderen da jeg var 13+6, og der kunne hun sagtens se kønnet.
Og hun fortalte at der var en del som også fik det gjort inden de var 12+0, og der kunne man også ofte se kønnet.

Så jeg synes hellere at du skal investere i en scanning, så får du også set din lille guldklump

Anmeld

15. september 2011

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Tvivler strækt på det er tilladt her i danmark,så det tror jeg du skal kigge meget langt efter.

Men hvorfor ikke vente 4 uger,og få en scanning,så du også sikker på at baby er sund og rask,det fortæller en blodprøve jo ikke noget om.

Anmeld

15. september 2011

baby84

Ditte_Marie skriver:

Først: tillykke med baby

Dernæst: jeg har faktisk aldrig hørt om det men kan godt forstå at du er meget nysgerrig! (og irriteret over de andres kritisable kommentarer).

Men jeg var selv til kønsscanning hos Scanningsjordemoderen da jeg var 13+6, og der kunne hun sagtens se kønnet.
Og hun fortalte at der var en del som også fik det gjort inden de var 12+0, og der kunne man også ofte se kønnet.

Så jeg synes hellere at du skal investere i en scanning, så får du også set din lille guldklump

Tusind tak for dit svar er også bare helt vild!

Super. Vidste ikke at man kunne se kønnet på scanning så tidligt. troede først det var uge 20. Du har ret, det er da meget sjovere med scanning end blodprøve. Det vil jeg nok vælge i stedet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.