Hvor kan man få lavet DNA-blodprøve for at bestemme kønnet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

ano14316

baby84 skriver:

Hej Piger

Jeg sad lige og surfede og fandt, at man allerede ved en tidlig blodprøve efter uge 10 kan bestemme barnets køn?

Anede ikke at dette var en mulighed og er nu lidt nysgerrig efter hvor udbredt det er i Dk. Kunne læse mig frem til at man for en god slat penge kan sende en prøve til udlandet, men ved i om man kan få det lavet i danamrk?

Og hvad det koster?

jeg mener at det først er efter uge 7 at kønnet rent kromosom mæssigt er synligt.. 

Jeg har ikke hørt om DNA test, der kan se hvilket køn barnet er.. men jeg vil tro er det er dyrt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

lilledittemor

mea skriver:

Tvivler strækt på det er tilladt her i danmark,så det tror jeg du skal kigge meget langt efter.

Men hvorfor ikke vente 4 uger,og få en scanning,så du også sikker på at baby er sund og rask,det fortæller en blodprøve jo ikke noget om.

jeg er bare nysgerrig..

hvorfor tror du ikke at det er tilladt?

Anmeld

15. september 2011

nielsen80

baby84 skriver:

Tusind tak for dit svar er også bare helt vild!

Super. Vidste ikke at man kunne se kønnet på scanning så tidligt. troede først det var uge 20. Du har ret, det er da meget sjovere med scanning end blodprøve. Det vil jeg nok vælge i stedet

Undskyld søde, men kan altså ikke lade vær med at grine af din utålmodighed- selvom jeg selvfølgelig forstår den! Må man tillade sig at gætte - jeg tror nemlig det er en lille dreng, du bærer på. Du må lige huske at holde os opdateret - har du været til din første scanning endnu?

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

baby84 skriver:

Tusind tak for dit svar er også bare helt vild!

Super. Vidste ikke at man kunne se kønnet på scanning så tidligt. troede først det var uge 20. Du har ret, det er da meget sjovere med scanning end blodprøve. Det vil jeg nok vælge i stedet

Hun var slet ikke i tvivl da vi var derinde - jeg kunne endda selv se det inden hun sagde det

Men tjek scanningsjordemoderen.dk - de er fantastiske

God fornøjelse

Anmeld

15. september 2011

ano14316

Ditte_Marie skriver:

jeg er bare nysgerrig..

hvorfor tror du ikke at det er tilladt?

Fordi man ikke "må" få kønnet at vide før 12. uge pga. abort.. Man må ikke fravælge pga. køn..

Men man kan på flere skanningsklinikker få kønnet at vide fra uge 14..  

Anmeld

15. september 2011

lilledittemor

ano14316 skriver:

Fordi man ikke "må" få kønnet at vide før 12. uge pga. abort.. Man må ikke fravælge pga. køn..

Men man kan på flere skanningsklinikker få kønnet at vide fra uge 14..  

Okay.

Jeg kender ikke reglerne,
men min jordemoder fortalte mig at de scannede ofte inden 12. uge.

Anmeld

15. september 2011

Muffin_girl

Bondefruen skriver:

Aner intet om det og kommer heller ikke til det!

Hvorfor kan folk ikke bare glæde sig over at være bleven gravide istedet for at gå op i køn, hår og udseende.

Håber bestemt ik det blir udbredt i Danmark!

Ja man skal bare være glad for man kan få et barn..!!! KAn bedre forstå hvis det har en årsag !! Så i fjernsynet at man kan få besked hvis det er sygdom. Men ellers ikk. !

Anmeld

15. september 2011

Leonora25

baby84 skriver:

Synes ikke den hører hjemme her. Jeg stillede et spørgsmål og bad ikke om jeres kritiske holdning til mig og min interesse for at kende kønnet tidligt som nygravid. Din kommentar var ikke i sig selv så gal (forstå godt de etiske komplikationer), men jeres indlæg og fælles opbakning var til sammen en tand for meget.

Der bliver skrevet "hvorfor kan folk ikke ...bla..." Det er da unødvendigt implicit at svine mig som gravid og så i min tråd.

Synes i skal debatere et andet sted og undladende den dømmende holdning. Jeg er efter lang barnløshedsbehandling blot pisse nysgerrig og kan slet ikke vente - og sådan har jeg lov til at have det. Vi har alle forskellige behov.

Jamen så beklager jeg! Det var slet ikke meningen at du skulle tage det personligt!! Blev bare forarget over selve metoden, da jeg ved det bliver misbrugt af nogle. Kendte jo ikke din situation og kunne derfor kun reagere på den følelse jeg fik i kroppen da jeg læste det! Tillykke med din graviditet- det er jo fantastisk  Forstår udemærket at du er nysgerrig- tiden går også såååå langsomt i starten, men vil også råde dig til at vente til en scanning. Jeg har en veninde der allerede har fået køn af vide ved Nf. Så måske du ikke behøver vente så længe.

Anmeld

15. september 2011

Muffin_girl

Leonora25 skriver:

Jamen så beklager jeg! Det var slet ikke meningen at du skulle tage det personligt!! Blev bare forarget over selve metoden, da jeg ved det bliver misbrugt af nogle. Kendte jo ikke din situation og kunne derfor kun reagere på den følelse jeg fik i kroppen da jeg læste det! Tillykke med din graviditet- det er jo fantastisk  Forstår udemærket at du er nysgerrig- tiden går også såååå langsomt i starten, men vil også råde dig til at vente til en scanning. Jeg har en veninde der allerede har fået køn af vide ved Nf. Så måske du ikke behøver vente så længe.

Anmeld

15. september 2011

ano14316

Ditte_Marie skriver:

Okay.

Jeg kender ikke reglerne,
men min jordemoder fortalte mig at de scannede ofte inden 12. uge.

Så synes jeg de skulle skamme sig!

officielt kan man først få det at vide efter 14+0, selvom de kan se det tidligere pga. de etiske spørgsmål det stiller at vide kønnet indenfor den frie abort periode..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.