Har i haft højt blodtryk uden grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Jeg er ikke sikker endnu. Men har faktisk læst en del om, at rygliggende fødeposition er en unaturlig stilling, som ikke fremmer fødslen. Der er jo også på alle 4, på siden med benene løftet, på hug osv. osv

Men det er jo begrænset hvor længe du ka holde de andre stillinger, så indtil presseveerne kommer ligger man jo størstedelen af tiden på ryggen (eller det tror jeg i hvert fald).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Men det er jo begrænset hvor længe du ka holde de andre stillinger, så indtil presseveerne kommer ligger man jo størstedelen af tiden på ryggen (eller det tror jeg i hvert fald).

Der findes jo et hav af stillinger og hvilepositioner Det er jo slet ikke et absolut must at ligge på ryggen, hvis man ikke kan klare det. Det ville jeg da helst, men det kan jeg ikke. Omvendt kan det jo også snildt ske, at det bliver bedre når hun rykker sig længere nedad i takt med fødselsforløbet

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Der findes jo et hav af stillinger og hvilepositioner Det er jo slet ikke et absolut must at ligge på ryggen, hvis man ikke kan klare det. Det ville jeg da helst, men det kan jeg ikke. Omvendt kan det jo også snildt ske, at det bliver bedre når hun rykker sig længere nedad i takt med fødselsforløbet

Ikke sæt forventningerne op, for de er sgi lange, min tøs ligger godt langt nede, men fylder stadig helt op til mellemgulvet/ribben/lunger.

Det er selv rigtigt, ellers så må man inprovisere

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Ikke sæt forventningerne op, for de er sgi lange, min tøs ligger godt langt nede, men fylder stadig helt op til mellemgulvet/ribben/lunger.

Det er selv rigtigt, ellers så må man inprovisere

Haha, det gør jeg skam heller ikke Men noget må der jo ske, for det er jo meget normalt at gravide har det sådan, og på trods af det er der vildt mange der føder på ryggen

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Haha, det gør jeg skam heller ikke Men noget må der jo ske, for det er jo meget normalt at gravide har det sådan, og på trods af det er der vildt mange der føder på ryggen

Det jo det, men tror heller ikke man bliver så påvirket af det igen, når man har alle de andre "dejlige" smerter.

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Det jo det, men tror heller ikke man bliver så påvirket af det igen, når man har alle de andre "dejlige" smerter.

Nej, det bliver nok blandet sammen i én stor pærevælling deeeejligt. Eller noget!

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Nej, det bliver nok blandet sammen i én stor pærevælling deeeejligt. Eller noget!

God indstilling

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Og nu var mit blodtryk 146/87.. Iiih! Altså måler ikke konstant, det er bare for at følge med. Tror lige jeg vil følge op på det i morgen og se hvordan det ser ud, og evt. ringe til svangreambulatoriet hvis det er. Det har set sådan her ud i dag:

14. septemper 2011:

09.45, i siddende position hos JM: 139/99
22:00, liggende position: 140/89
23.42, i siddende position: 146/87

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.