Har i haft højt blodtryk uden grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.449 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. september 2011

Frøken J.

Ja, hej! Ja, det er lige mig med alle debatterne. Haha! Fandme også mange ting her til sidst i graviditeten, nå

Er der nogen af jer der har prøvet at have højt blodtryk i graviditeten uden der var nogen specifik årsag til det? Altså hvor det hele var fint med jeres helbred, selvom det var for højt?

Er jo blevet checket i hoved og røv for en hel masse, og flere gange har mit blodtryk været for højt, men er dog faldet ud på eftermiddagen. I formiddags blev det målt til 139/99, men min jordemoder sagde, at i og med jeg allerede går til check på svangreambulatoriet var det ok, da det jo plejede at falde. Selvom det ikke er optimalt det er så højt. Nu tog jeg lige mit blodtryk her for 2 min siden herhjemme, og den var 140/89..

140/90 defineres som for højt blodtryk. Skal jeg mon bekymre mig? Der var intet i min urin, og de tog blodprøver for SSF sidste uge, hvor der ikke var noget at spotte...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

_-Kathrine-_

Jeg havde også højt blodtryk sidst i graviditeten.. gik til tjek,men der var heller ikke noget i min urin! Havde dog lidt vand i kroppen, men læge og jordemoder mente ikke det var noget problem...

Fik taget mit blodtryk et par timer efter fødslen og der var det faldet til normal igen...!

Men man skal selvfølgelig altid holde øje med det...!

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

_-Kathrine-_ skriver:

Jeg havde også højt blodtryk sidst i graviditeten.. gik til tjek,men der var heller ikke noget i min urin! Havde dog lidt vand i kroppen, men læge og jordemoder mente ikke det var noget problem...

Fik taget mit blodtryk et par timer efter fødslen og der var det faldet til normal igen...!

Men man skal selvfølgelig altid holde øje med det...!

Okay, det er betryggende at høre! Måske er det bare sådan hos nogen.. Men man hører altid så meget skidt om højt blodtryk, så man bliver self. lidt bekymret!

Anmeld

14. september 2011

TrineMine86

Frøken J. skriver:

Ja, hej! Ja, det er lige mig med alle debatterne. Haha! Fandme også mange ting her til sidst i graviditeten, nå

Er der nogen af jer der har prøvet at have højt blodtryk i graviditeten uden der var nogen specifik årsag til det? Altså hvor det hele var fint med jeres helbred, selvom det var for højt?

Er jo blevet checket i hoved og røv for en hel masse, og flere gange har mit blodtryk været for højt, men er dog faldet ud på eftermiddagen. I formiddags blev det målt til 139/99, men min jordemoder sagde, at i og med jeg allerede går til check på svangreambulatoriet var det ok, da det jo plejede at falde. Selvom det ikke er optimalt det er så højt. Nu tog jeg lige mit blodtryk her for 2 min siden herhjemme, og den var 140/89..

140/90 defineres som for højt blodtryk. Skal jeg mon bekymre mig? Der var intet i min urin, og de tog blodprøver for SSF sidste uge, hvor der ikke var noget at spotte...

selvfølgelig skal man være opmærksom på et for højt blodtryk, men dette kan dog ikke stå alene og hvis der ikke er andre symptomer, så ville jeg ikke bekymre mig..

men hvis du får hovedpine, synsforstyrrelser, svimmelhed, kløe i hænder og fødder, ondt i den øverste del af maven, så er det med at komme til tjek med det samme..

men hvis du er usikker, så hellere ring en gang for meget

mit BT har været meget svingende alt imellem 113/73 til 155/99 men jeg har haft andre symptomer på SSF også, og har derfor rendt meget til tjek --> men 7-9-13 er der ikke yderligere tegn på dette i mine blodprøver

Anmeld

14. september 2011

_-Kathrine-_

Frøken J. skriver:

Okay, det er betryggende at høre! Måske er det bare sådan hos nogen.. Men man hører altid så meget skidt om højt blodtryk, så man bliver self. lidt bekymret!

Det gør man nemlig og da jeg på et tidspunkt ringede til lægen for at fortælle om mine MEGET store fødder, var der heller ingen tænken - jeg skulle bare komme forbi med en urinprøve og få målt mit blodtryk med det samme...-så det er bestemt heller ikke noget de ignorerer!

Du skal også holde lidt øje med om du får hovedpine!

Har du vand i kroppen?

Anmeld

14. september 2011

maria_wlt

Been there

Mit blodtryk var deroppe i lang tid med Tristan.. Jeg var simpelthen for tung og havde for meget vand i kroppen 

Tjek den løbene, men det er nu nok fordi der er tryg på

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

selvfølgelig skal man være opmærksom på et for højt blodtryk, men dette kan dog ikke stå alene og hvis der ikke er andre symptomer, så ville jeg ikke bekymre mig..

men hvis du får hovedpine, synsforstyrrelser, svimmelhed, kløe i hænder og fødder, ondt i den øverste del af maven, så er det med at komme til tjek med det samme..

men hvis du er usikker, så hellere ring en gang for meget

mit BT har været meget svingende alt imellem 113/73 til 155/99 men jeg har haft andre symptomer på SSF også, og har derfor rendt meget til tjek --> men 7-9-13 er der ikke yderligere tegn på dette i mine blodprøver

Tak for svar! Føler mig en anelse ør i hovedet, men der var jo ikke noget i min urin i dag, så er ikke umiddelbar bange. Og skal til checkup på svangreambulatoriet på fredag, så jeg tænker jeg vil spørge dem dér, om det er et skidt tegn det også er højt efter flere timers hvile. Bum bum. Alle de bekymringer! Men tak fordi du deler dine erfaringer!

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Nu kan SSF udvirkle sig på timer, men tror ikke du har det, hvis du ikke slog ud på urinprøven eller lider af andre ting, såsom hovedpine, vand osv.....

Hvad har du lavet op til blodtrykstagingen? for du skal have siddet stille i noget tid før den er helt ok, fx har du lige været på trykkeriet, så tæller den ikke. Desunden kan rygning/passiv rygning også påvirke resultatet. Det samme kan humørændringer - derfor undres min læge og jordemor over, at mit blodtryk altid er så "skide pænt", for stor tuder hver gang jeg er til konsultationer.

Der er så mange ting man skal tage højde for. Men hvis du har taget højde for det hele, så tror jeg stadig ikke, at det vil alarmere nogen, da du jo ligger på grænsen. Men som man altid siger - kontakt FG hvis det er noget der bekymre dig.

Kæft det blev en "mor" tale, hihi. Jeg er i mit mor es i dag, tror kun peter kan give mig ret i det.

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

_-Kathrine-_ skriver:

Det gør man nemlig og da jeg på et tidspunkt ringede til lægen for at fortælle om mine MEGET store fødder, var der heller ingen tænken - jeg skulle bare komme forbi med en urinprøve og få målt mit blodtryk med det samme...-så det er bestemt heller ikke noget de ignorerer!

Du skal også holde lidt øje med om du får hovedpine!

Har du vand i kroppen?

Det er dejligt at de tager én alvorligt! Det er ret vigtigt!

Men jeg har ikke vand i kroppen nej. Ikke ud over det normale - altså fx vand i fødderne hvis jeg har gået rundt for længe. Så det er jo også et godt tegn. De har jo bare mistænkt det af flere omgange, men med alle de prøver uden negativt resultat er der jo nok ikke noget

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

maria_wt skriver:

Been there

Mit blodtryk var deroppe i lang tid med Tristan.. Jeg var simpelthen for tung og havde for meget vand i kroppen 

Tjek den løbene, men det er nu nok fordi der er tryg på

Jeg tænker også der jo er en ekstra belastning her på kroppen til sidst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.