Har i haft højt blodtryk uden grund?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

TrineMine86

Frøken J. skriver:

Tak for svar! Føler mig en anelse ør i hovedet, men der var jo ikke noget i min urin i dag, så er ikke umiddelbar bange. Og skal til checkup på svangreambulatoriet på fredag, så jeg tænker jeg vil spørge dem dér, om det er et skidt tegn det også er højt efter flere timers hvile. Bum bum. Alle de bekymringer! Men tak fordi du deler dine erfaringer!

umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig, et af de specifikke tegn på SSf er jo protein i urinen og hvis du har fået det tjekket idag så.. men vil gerne høre en update på fredag

kender rigtig mange kvinder der har rendt til tjek med alt for højt BT og der har ikke været noget i vejen hos nogle af dem, men hold øje med de øvrige symptomer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

_-Kathrine-_

Frøken J. skriver:

Det er dejligt at de tager én alvorligt! Det er ret vigtigt!

Men jeg har ikke vand i kroppen nej. Ikke ud over det normale - altså fx vand i fødderne hvis jeg har gået rundt for længe. Så det er jo også et godt tegn. De har jo bare mistænkt det af flere omgange, men med alle de prøver uden negativt resultat er der jo nok ikke noget

Det krydser vi fingre for der ikke er...!

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Nu kan SSF udvirkle sig på timer, men tror ikke du har det, hvis du ikke slog ud på urinprøven eller lider af andre ting, såsom hovedpine, vand osv.....

Hvad har du lavet op til blodtrykstagingen? for du skal have siddet stille i noget tid før den er helt ok, fx har du lige været på trykkeriet, så tæller den ikke. Desunden kan rygning/passiv rygning også påvirke resultatet. Det samme kan humørændringer - derfor undres min læge og jordemor over, at mit blodtryk altid er så "skide pænt", for stor tuder hver gang jeg er til konsultationer.

Der er så mange ting man skal tage højde for. Men hvis du har taget højde for det hele, så tror jeg stadig ikke, at det vil alarmere nogen, da du jo ligger på grænsen. Men som man altid siger - kontakt FG hvis det er noget der bekymre dig.

Kæft det blev en "mor" tale, hihi. Jeg er i mit mor es i dag, tror kun peter kan give mig ret i det.

Tak for svar, mor! Haha! Ej, men det var netop også derfor at hun ikke tænkte det var alvorligtat den var høj til konsultationen i dag. Men nu da jeg havde tog den nu her, havde jeg ligget i sengen foran pcen og slappet af i et par timer, og det er i hvert fald 45 min siden jeg sidst rejste mig. Og ingen rygning, hverken aktiv eller passiv! Den slags involverer jeg mig ikke i Hehe!

Jeg må være obs på eventuelle andre symptomer. Måske er jeg bare typen der ligger udenfor normalen uden grund, ligesom den lille med sin hjertelyd

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

TrineMine86 skriver:

umiddelbart ville jeg ikke bekymre mig, et af de specifikke tegn på SSf er jo protein i urinen og hvis du har fået det tjekket idag så.. men vil gerne høre en update på fredag

kender rigtig mange kvinder der har rendt til tjek med alt for højt BT og der har ikke været noget i vejen hos nogle af dem, men hold øje med de øvrige symptomer

Skal nok lige give lyd fredag, hvis det er

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Tak for svar, mor! Haha! Ej, men det var netop også derfor at hun ikke tænkte det var alvorligtat den var høj til konsultationen i dag. Men nu da jeg havde tog den nu her, havde jeg ligget i sengen foran pcen og slappet af i et par timer, og det er i hvert fald 45 min siden jeg sidst rejste mig. Og ingen rygning, hverken aktiv eller passiv! Den slags involverer jeg mig ikke i Hehe!

Jeg må være obs på eventuelle andre symptomer. Måske er jeg bare typen der ligger udenfor normalen uden grund, ligesom den lille med sin hjertelyd

Det er muligt, hehe. Tror dog ikke du skal bekymre dig, så længe der ikke er andet i det.

BTW da du lå i sofaen, lå du så på ryggen? For hvis du har basværet vejrtrækning når du ligger på ryggen, kan det faktisk også påvirke blodtrykket

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Det er muligt, hehe. Tror dog ikke du skal bekymre dig, så længe der ikke er andet i det.

BTW da du lå i sofaen, lå du så på ryggen? For hvis du har basværet vejrtrækning når du ligger på ryggen, kan det faktisk også påvirke blodtrykket

Det kan det nemlig, og jeg bliver påvirket sÅ nemt! Men jeg lå på siden

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Det kan det nemlig, og jeg bliver påvirket sÅ nemt! Men jeg lå på siden

Blev nød til at spørge, for jeg har RIGTIG store problemer med at ligge generelt nu.

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Blev nød til at spørge, for jeg har RIGTIG store problemer med at ligge generelt nu.

Det har jeg også! Selv hvis jeg sidder i halvt-liggende position får jeg det dårligt indenfor 10 sekunder bare. Det har været så hårdt med alle de ekstra scanninger jeg har været til de sidste uger, fordi jeg har skulle ligge på ryggen så længe. Så sortner det bare for øjnene og jeg er ved at kaste op. Så de scanninger har bare taget SÅ lang tid fordi jeg hele tiden skulle have pause

Anmeld

14. september 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Det har jeg også! Selv hvis jeg sidder i halvt-liggende position får jeg det dårligt indenfor 10 sekunder bare. Det har været så hårdt med alle de ekstra scanninger jeg har været til de sidste uger, fordi jeg har skulle ligge på ryggen så længe. Så sortner det bare for øjnene og jeg er ved at kaste op. Så de scanninger har bare taget SÅ lang tid fordi jeg hele tiden skulle have pause

Hvordan vil du klare en fødsel?

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Hvordan vil du klare en fødsel?

Jeg er ikke sikker endnu. Men har faktisk læst en del om, at rygliggende fødeposition er en unaturlig stilling, som ikke fremmer fødslen. Der er jo også på alle 4, på siden med benene løftet, på hug osv. osv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.