7/7 ordningen ? og børn under 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
muzen skriver:

kan ikke være mere enig med dig. den far har aldrig intresseret sig for sin søn før, hvorfor skal han så begynde på det nu!!

Jeg ville ønske jeg kunne svare dig på det. :/

Jeg spurgte mig selv om det samme.

Enten vågner mænd op når det er slut, eller også er det bare for at genere en. Eller måske en blanding.

Lokes far gik fra at komme sporadisk og sine ældre børn så han 1 gang hver 2. måned ca. Men da jeg fandt en anden 8 mdr efter jeg gik fra ham var det ligepludselig meget interessant at blive far.

Men for børnenes skyld er det måske meget godt. De er alle tre begyndt at se ham nu. Men han fik da ikke sin 7/7 ordning. (Men ugentligt samvær hver søndag 4 timer)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

eElak

RGN skriver:

Det handler jo ikke om, at faren ikke må se sit barn, men at en 7/7 ordning er for de få.

De fleste børn har bedst af en fast base. (Ja, vi andre ville nok heller ikke synes det var sjovt, at skulle "flytte" hver uge)

Synes alt for ofte disse debater handler om forældrerettigheder fremfor barnets bedste.

Til Trådstarter: Jeg tror ikke han får 7/7 ordning. Jeres barn er så lille, at hun har brug for tryghed og stabilitet. Noget en 7/7 ordning kan have svært ved at efterkomme.

Lige præcis mine tanker omkring det. :-) 

Heldigvis er knægtens far her enig i dette, og "nøjes" med hveranden weekend (torsdag-mandag) og så torsdag-fredag modsatte uge.
Hvis han vil se ham oftere indimellem, bor han i gåafstand herfra, og han tager ham gerne ekstra hvis jeg skal noget - ligesom jeg hjælper den modsatte vej.  

Anmeld

16. september 2011

RGN

Profilbillede for RGN
KaLee skriver:

Lige præcis mine tanker omkring det. :-) 

Heldigvis er knægtens far her enig i dette, og "nøjes" med hveranden weekend (torsdag-mandag) og så torsdag-fredag modsatte uge.
Hvis han vil se ham oftere indimellem, bor han i gåafstand herfra, og han tager ham gerne ekstra hvis jeg skal noget - ligesom jeg hjælper den modsatte vej.  

Det lyder også som en virkelig god ordning, der tilgodeser barnet!!!

Jeg kan også godt lide, at I ikke har det så stift. Det er dejligt for jeres barn, at man kan besøge far og mor off the record.

Anmeld

16. september 2011

DK

Jeg mener ikke at man giver en 7/7 ordning når barnet er under 3 år. Muligvis får i hveranden weekend plus en hverdag i den uge han ikke har i weekenden. Men det kommer an på hvor godt i samarbejder og hvor tæt i bor på hinanden.

Du skal uanset hvad klart nævne drikkeriet hos statsforvaltningen. Du må jo bare sige at du ikke kan bevise det (men det kan de færreste jo i samlivs-problemer). Jeg er sikker på at statsforvaltningen ofte tager et godt valg, og ser SÅ mange mennesker at de efterhånden godt kan gennemskue de fleste. (Naturligvis er der svipsere desværre, men det er jeg sikker på ikke er hovedreglen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.