7/7 ordningen ? og børn under 3 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.110 visninger
23 svar
0 synes godt om
14. september 2011

muzen

hvor mange af jer har en 7/7 ordning til børn under 3 år?

min eks har lige søgt om statsamtet om en 7/7 ordning, hvad er chancen for at han få det, når der også er lidt alkohold indblandet?

jeg håber på en ordning der siger hver 14 dag og torsdag den anden uge.

hvordan kører det ved jer med bør under 3 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

de-wett

muzen skriver:

min eks har lige søgt om statsamtet om en 7/7 ordning, hvad er chancen for at han få det, når der også er lidt alkohold indblandet?

min personlige mening er at man ikke laver 7/7 ordning med "små" børn .

har selv en datter på 9 måneder hvor faderen lige har spurgt om jeg vil gå med til 7/7 ordning hvor jeg sagde nej for mener virkelig ikke at barnet kan finde ud  a det .

Håber på det bedste for dig

Anmeld

14. september 2011

muzen

de-wett skriver:

min personlige mening er at man ikke laver 7/7 ordning med "små" børn .

har selv en datter på 9 måneder hvor faderen lige har spurgt om jeg vil gå med til 7/7 ordning hvor jeg sagde nej for mener virkelig ikke at barnet kan finde ud  a det .

Håber på det bedste for dig

jeg kan ikke være mere enig med dig. jeg har også lavet en hver 14 dag løsning for faaren. men det er åbenbart ikke nok for ham. så han har søgt 7/7vores søn bliver 3 til nov

Anmeld

14. september 2011

Anneiris

muzen skriver:

jeg kan ikke være mere enig med dig. jeg har også lavet en hver 14 dag løsning for faaren. men det er åbenbart ikke nok for ham. så han har søgt 7/7vores søn bliver 3 til nov

Det samme har Jasmina's far. Han har hende hver anden weekend, men det er heller ikke nok synes han, så han vil søge om mere smavær sammen med hende.

Han siger at, han kan lige så godt have hende den ene hele weekend, og så og fra lørdag til søndag i den weekende hvor det er ''min'' weekend! Det giver jo ingen mening. 

Anmeld

14. september 2011

Pige2009

muzen skriver:

Det er umuligt at gisne om chance eller risiko for en 7/7 ordning. Min datter er 2 om en måned og jeg ville gerne, at vi havde 7/7 ordning, men faderen har desværre valgt at se hende meget sjældent.

Jeg mener også, at det er helt forskelligt fra barn til barn om det kan magte en sådan ordning, for nogle børn har bedst af at have en fast base...

Anmeld

14. september 2011

An&Jo

jeg kommer aldrig til at gå med til 7/7 ordning med mit barn så længe jeg har med bestemmelse.. jeg mener at et barn uanset alder har brug for en fast base og den faste base er der altså ikke hvis det skal flytte adresse hver uge..

så så længe at jeg har noget at sige så kommer en 7/7 ordning aldrig til at foregå her, og jeg tror og håber at hans far er enig, lige nu kører vi med en ordning der hedder hveranden weekend og min dreng er halvandet år gammel..

Anmeld

14. september 2011

maria_wlt

Hvad mener du med lidt alkohol?? Kan det bevises at der er et problem??

Jeg er ikke ekspert, men jeg vil da mene at hvis forholdene er normale så kan barnet lige så godt være ved far som hos mor.

Anmeld

14. september 2011

saxa

Jeg tror det er meget forskelligt fra barn til barn.. Har erfaret i praksis at det fungerer fint, men sandelig også det modsatte - hvor det nok nærmere er forældrenes behov frem for barnets.. Nogle børn behøver en fast base det ene sted, som de kan kalde "deres" hjem.. Og komme på "besøg" hos den anden part. Som Margrethe Bruun Hansen har udtalt, så skulle forældre lade barnet blive i "huset" og så kan forældrene komme der på skift i en 7/7 ordning. Men som sagt, har også erfaret at det kan gå super godt med sådan en ordning. Men vil nok sige at helt små børns behov er at have en fast base. Alt efter hvor gammelt dit barn er og når der er alkohol indblandet, tror jeg ikke der er stor chance for at det sker, hvis du sætter dig imod! Held og lykke med det!

Anmeld

14. september 2011

hyskystar

I statsforvaltningen dømmer de ikke 7/7 ordning medmindre i er enige

Jeg er meget imod den ordning da børnen ikke har en fast base men skal leve i en kuffert der flytter frem og tilbage..

Hvis man virkelig mener man vil have den ordning burde det være barnet der havde et hjem/base og forældrene der flyttede ud og ind, for det tror jeg ikke mange har lyst til så hvorfor skulle børnene

Anmeld

14. september 2011

muzen

maria_wt skriver:

Hvad mener du med lidt alkohol?? Kan det bevises at der er et problem??

Jeg er ikke ekspert, men jeg vil da mene at hvis forholdene er normale så kan barnet lige så godt være ved far som hos mor.

det vil sige en kvartalsdranker. og jeg har ikke andet en billede beviser, desværre er de fleste af det han har drukket og ikke af ham, da jeg ikke har ture og tage billeder af ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.