3 nætter uden skrigture!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.485 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. september 2011

CA

Ja, jeg ved ikke om det er med inspirationen fra Anne Wahlgren, eller om tandgroningen er sat i bero, men Johannes er de sidste 3 aftener faldet i søvn og er vågnet glad og tilfreds kl. 8!?

Første nat gav jeg ham sutten 2 gange, og han sov MED DET SAMME igen. I går gav jeg ham sutten kl. 7 og han sov videre en time!  

Vi har samme putterutiner som normalt:

Aftensmad
Vask/bad
Nattøj
Hygge
Vælling i sengen
Godnat sang...

... og det er så herfra vi har ændret metoder. Før forsøgte vi at få ham til at sove med sang, og det har virket lææænge, men i en måned har det været umuligt og han har skreget helt vildt over, at SKULLE sove og først været tilfreds når han er blevet taget op. Og så var han pludselig også begyndt at vågne med skrig og skrål om natten 

Her er de nye tip vi har taget til os:

-Nu putter vi ham ikke først når han er træt. Vi putter ham mens han stadig er tilfreds og glad. Somme Anna Wahlgreen anbefaler.

-Efter de normale rutiner, gir vi ham en bamse og sutten og siger godnat.

-Døren lader vi stå på klem, så han stadig kan høre puslen, opvask og snak i lejligheden.

-Vi går ikke derind med mindre han er ked

-Når han græder går vi ind og gir ham sutten, men uden at "trøste". Vi siger med samme glade og rolige stemme som før "godnat"

-Det gentager vi til han sover - uden at ændre toneleje eller andet.

Han har leget sig selv i søvn i 3 dage nu. Problemet var blevet det samme i barnevognen, og vi har brugt samme metode der. Han ligger og kigger på bamsen og falder så i søvn!! 

Og hvor er det skønt at vågne kl. 8 til lyden af glad og tilfreds baby, og så åbne øjnene og se, hvordan han sidder og leger med bamsen eller står op ad tremmesengen. 

...Så er næste problem jo, at jeg ikke kan flytte ham ud af soveværelset, nu hvor han er så skøn at vågne til! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Sofia

HURRA! Vi har også haft samme succes med Anna Wahlgren - I love her, og jeg elsker Ditte for at give mig ideen. Alfred falder også i søvn så let som ingenting nu og vågner glad og tilfreds om morgenen, dog af og til allerede klokken 6.00, men så ligger han og leger med sig selv til kvart i syv hvor jeg så tager ham op!

Det er nu bare skønt, man er et helt nyt menneske når man bare véd man får sin nattesøvn og ikke behøver tænke på at skulle op om natten!

Anmeld

14. september 2011

Riksen

Hvor lyder det dejligt! Tillykke med din nattesøvn - og Johannes'.

Det er virkelig skønt med søvn, og de dersens tænder er altså ikke en god kombination med det at sove, så det er skønt at høre, at det går godt

Anmeld

14. september 2011

Maria-s

Carina87 skriver:

Ja, jeg ved ikke om det er med inspirationen fra Anne Wahlgren, eller om tandgroningen er sat i bero, men Johannes er de sidste 3 aftener faldet i søvn og er vågnet glad og tilfreds kl. 8!?

Første nat gav jeg ham sutten 2 gange, og han sov MED DET SAMME igen. I går gav jeg ham sutten kl. 7 og han sov videre en time!  

Vi har samme putterutiner som normalt:

Aftensmad
Vask/bad
Nattøj
Hygge
Vælling i sengen
Godnat sang...

... og det er så herfra vi har ændret metoder. Før forsøgte vi at få ham til at sove med sang, og det har virket lææænge, men i en måned har det været umuligt og han har skreget helt vildt over, at SKULLE sove og først været tilfreds når han er blevet taget op. Og så var han pludselig også begyndt at vågne med skrig og skrål om natten 

Her er de nye tip vi har taget til os:

-Nu putter vi ham ikke først når han er træt. Vi putter ham mens han stadig er tilfreds og glad. Somme Anna Wahlgreen anbefaler.

-Efter de normale rutiner, gir vi ham en bamse og sutten og siger godnat.

-Døren lader vi stå på klem, så han stadig kan høre puslen, opvask og snak i lejligheden.

-Vi går ikke derind med mindre han er ked

-Når han græder går vi ind og gir ham sutten, men uden at "trøste". Vi siger med samme glade og rolige stemme som før "godnat"

-Det gentager vi til han sover - uden at ændre toneleje eller andet.

Han har leget sig selv i søvn i 3 dage nu. Problemet var blevet det samme i barnevognen, og vi har brugt samme metode der. Han ligger og kigger på bamsen og falder så i søvn!! 

Og hvor er det skønt at vågne kl. 8 til lyden af glad og tilfreds baby, og så åbne øjnene og se, hvordan han sidder og leger med bamsen eller står op ad tremmesengen. 

...Så er næste problem jo, at jeg ikke kan flytte ham ud af soveværelset, nu hvor han er så skøn at vågne til! 

Hmmm vi gør som du skriver, herhjemme. Putter inden han bliver for træt, lader døren stå på klem. Går kun ind hvis han græder og giver ham da sutten, putter dynen om ham, siger ssshhhhh og går så snart han stopper med at græde.

MEN så starter det mellem 00 - 03. Noah græder i søvne (til at starte med) står og rokker i kravlestilling, græder stille og roligt mere og mere, og især hvis jeg rører ved ham. Han stopper først med at græde når jeg overgiver mig og giver ham noget at spise. MEN det har han jo ikke behøvet førhen?? Og nu får han endda mere at spise end førhen? Og pga. dette her natteroderi, ja så gider han ikke rigtig spise sin morgenmad, fordi han jo får mad i løbet af natten/ tidligTIDLIG morgen....

Uhhhh sorry hvis jeg spammer din tråd.... Men det lyder til du har fundet den gyldne løsning. Måske du ud fra min beskrivelse har et guldkorn eller to?....

Anmeld

14. september 2011

AnneBJ

Hvor er det bare dejligt for Jer Carina!!!  

Anmeld

15. september 2011

Sofia

Maria-s skriver:

Hmmm vi gør som du skriver, herhjemme. Putter inden han bliver for træt, lader døren stå på klem. Går kun ind hvis han græder og giver ham da sutten, putter dynen om ham, siger ssshhhhh og går så snart han stopper med at græde.

MEN så starter det mellem 00 - 03. Noah græder i søvne (til at starte med) står og rokker i kravlestilling, græder stille og roligt mere og mere, og især hvis jeg rører ved ham. Han stopper først med at græde når jeg overgiver mig og giver ham noget at spise. MEN det har han jo ikke behøvet førhen?? Og nu får han endda mere at spise end førhen? Og pga. dette her natteroderi, ja så gider han ikke rigtig spise sin morgenmad, fordi han jo får mad i løbet af natten/ tidligTIDLIG morgen....

Uhhhh sorry hvis jeg spammer din tråd.... Men det lyder til du har fundet den gyldne løsning. Måske du ud fra min beskrivelse har et guldkorn eller to?....

Maria.. Lån De kære børn på bib, og gå frem fra side 281! Det er et mirakel som det virker - men skynd dig inden han blir meget ældre..

Anmeld

15. september 2011

CA

Maria-s skriver:

Øv for jer! Men det lyder som noget af det Johannes liige har været igennem! Og mon ikke det er, som en lige har skrevet herinde, hans lille krop der bare udvikler sig helt vildt lige nu? 
Han har også stået i kravlestilling og skreget indtil han blev taget op. 

Jeg er ikke begyndt på mad om natten. Overvejede det kraftigt! Jeg tænkte, at han aldrig har haft brug for det, han får rigeligt om dagen, og at det ville være dumt at begynde på noget nu, som man egentlig burde vænne dem af med på nuværende tidspunkt.
At han ikke vil spise sin morgenmad, kan vel også være et tegn på, at han egentlig ikke har brug for det måltid mere?
Jeg tænker, at maden måske er en god trøst, men om du kan finde en anden måde? Vi gik tilbage til at gå rundt i mørket og vugge ham. Det kræver godt nok lidt, at vugge rundt med 11 kilos baby, men jeg tænkte, at han måske havde brug for tryghed og "forståelse" i mens hans krop og hjerne bare udvikler sig helt vildt!

Og så har jeg lavet mit program efter, at jeg nok skulle op om natten. Har ikke lavet ting der har krævet en hel masse af mig, gået ok tidligt i seng osv. For at være bedre klar til at klare skrigeunge om natten. 

...ved ikke, om du kan bruge det til noget? 

Anmeld

15. september 2011

CA

Sofia skriver:

HURRA! Vi har også haft samme succes med Anna Wahlgren - I love her, og jeg elsker Ditte for at give mig ideen. Alfred falder også i søvn så let som ingenting nu og vågner glad og tilfreds om morgenen, dog af og til allerede klokken 6.00, men så ligger han og leger med sig selv til kvart i syv hvor jeg så tager ham op!

Det er nu bare skønt, man er et helt nyt menneske når man bare véd man får sin nattesøvn og ikke behøver tænke på at skulle op om natten!

Ja, det er fantastisk at få lov til at sove, og at vide at han også er udhvilet! Vildt at børns søvn kan styre ens liv så meget, men sådan er det bare, og det er skønt når det virker!

Anmeld

15. september 2011

CA

Riksen skriver:

Hvor lyder det dejligt! Tillykke med din nattesøvn - og Johannes'.

Det er virkelig skønt med søvn, og de dersens tænder er altså ikke en god kombination med det at sove, så det er skønt at høre, at det går godt

Bøvler I også med tænderne? Tænder og krop i rivende udvikling kan virkelig ødelægge nattesøvnen! Dejligt med lidt pause... 

Anmeld

15. september 2011

CA

AnneBJ skriver:

Hvor er det bare dejligt for Jer Carina!!!  

JAAAAAAA

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.