Ihhh, de forbaskede skabe.... Hvad gør I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.159 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. januar 2009

Helle30

Nu synes jeg simpelthen ikke, det er sjovt længere. - Og med udsigt til mindst én mere i arvefølgen bliver det ikke mere sjovt at tænke på.
Sofie er stadig rigtig glad for at gå i skabe og skuffer og hente ting som hun så kommer og giver os - eller også inddrager hun alt muligt til sit eget køkken, til dukken, dukkehuset eller andet.
Det kan også ske, at hun gerne vil have fat i den nederste trøje i den pænt foldede stak af langærmere, og så vælter hele bunken jo ud på gulvet.
Det er især et problem i badeværelserne, hvor hun rigtig godt kan lide at være, og hvor vi har rigtig mange skabe, man kan kigge i.
Hun stopper som regel sit forehavende, når vi siger nej, men det er jo ikke altid vi lige er ved hende.
Jeg har sat en strop på et skab i "de voksnes" badeværelse for at forhindre, at hun spreder al creme, deo mv. ud over det hele, mens vi er i bad, men det er jo hverken kønt eller praktisk.
Hvad gør I andre? Hvis I da overhovedet oplever, at det er et problem.

- Helle, som er træt af at rydde op helt dernede på gulvet. - og af at lede efter sin paprika og oregano i Sofies plastikovn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

Louise mortil4

følger lige med her, har samme problem bare i køkken og nogle skabe i stuen. Har tænkt lidt på de der skabs og skuffe ting man kan købe, men er de ikke p... irriterende når man selv skal i skabet eller skuffen??

Anmeld

19. januar 2009

Mie A

Den har vi også været igennem her... indtil at jeg satte børnesikring på stort set alt! jeg var ellers modstander af sådan noget - har altid ment at man må lære børnene hvad de må og ikke må... det gik også fint med Ea, men med Simon...ja der var der intet andet end børnesikringerne der hjalp. nu er jeg en stor fan af dem. synes simpelthen at det er det bedste køb længe.
men har vel et standpunkt til man tager et nyt

Anmeld

19. januar 2009

Mie A

mortil4 skriver:

følger lige med her, har samme problem bare i køkken og nogle skabe i stuen. Har tænkt lidt på de der skabs og skuffe ting man kan købe, men er de ikke p... irriterende når man selv skal i skabet eller skuffen??

i starten var de... men efter nogle uger blev det en vane. tænker slet ikke over det mere. de er guld værd!

Anmeld

19. januar 2009

Tynen

Vi har samme problem.

Altså vi har simpelthen skruet håndtagene af "de værste".
Bl.a. vores skænk der indeholder noget nær +300 dvd film, som Stella bare ELSKER at sprede ud over det hele.

Men, det er jo bare ikke en holdbar løsning.
Jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre.
Er sgu sårn´ lidt småtræt af at der tit ligger bind, toiletpapir i 1000 stykker og andre sager spredt ud over hele hytten fordi Stella har været på rov i toiletskabet.

Anywho - Du er i hvert fald ikke alene

Anmeld

19. januar 2009

Rasmine

Tynen skriver:

Vi har samme problem.

Altså vi har simpelthen skruet håndtagene af "de værste".
Bl.a. vores skænk der indeholder noget nær +300 dvd film, som Stella bare ELSKER at sprede ud over det hele.

Men, det er jo bare ikke en holdbar løsning.
Jeg ved virkelig ikke hvad man kan gøre.
Er sgu sårn´ lidt småtræt af at der tit ligger bind, toiletpapir i 1000 stykker og andre sager spredt ud over hele hytten fordi Stella har været på rov i toiletskabet.

Anywho - Du er i hvert fald ikke alene

Tynen: Glæd dig, der kommer så lige til at gå 3-4 år mere inden alt er ved det gamle.

Helle:
Aner ikke hvad man gør, synes ikke Rasmus er sådan i skufferne, mere.
Men han har været. Lod ham rode, indtil han ikke gad mere.
Og nu gider han slet ikke.

Anmeld

19. januar 2009

Nadi

Vi gør ikke rigtig noget, han tager kun enkelte ting og det er ting han godt må ta. Tror måske lidt at han har mistet lysten til at gå i køkkenskufferne, for det gør han ikke så meget i. Nu er han gået vidre til min makeud skuffe og så finder jeg en ting han godt må gå med og næste gang han går i skuffen eller skabet så er det de bestente ting han tager.

Hva med de der babysafe dippedutter man kan få div. steder?? Var det en ide istedet for en snor??

Anmeld

19. januar 2009

Loggidut

uhhhh ja....det kender jeg godt...tøjskabet på hendes værelse...de tre nederste hylder bliver tømt for ALT!
min skabe i køkkenet får mere og mere interesse...selv om jeg er hamrende hård derude!

en dag greb jeg den lille orm i at sidde med en vatpind halvt inde i øret...ret farligt...men altså...man kan ikke være over alt!

hun tømmer alt, og det er dælme ved at være træls!

det nyeste stunt er at man har luret børnesikringen på ovnen...den kan hun trykke op, så den er åben, dog har hun ikke luret at det skal gøres i begge sider endnu...

intet er helligt her mere...intet!

Anmeld

20. januar 2009

Tikki

åh det lyder præcis som her. Og hun ynder at gøre det lige præcis, når jeg ikke kan rejse mig, fordi Malthe skal have mad eller trøstes. Alt ryger ud. De farlige skuffer og skabe har jeg sat sikring på.....ellers rydder jeg bare op 1000 gange om dagen...Cd´er, papirer, blade, tallerkner osv.

Det virkede for mig en overgang at lave en skuffe med plasticdåser og dimser i køkkenet, som jeg så henviste hende til, når hun gik i de andre skuffer - altså: "nej ikke den skuffe, men se, du må kigge i denne skuffe". Som sagt så virkede det en periode.....det gør det så ikke mere

Anmeld

20. januar 2009

Susan1978

Vi har børnesikringer på alle vores køkkenskabe på nær den med skraldespanden for det blir man da sindsyg af.. men ellers lever vi med dem.
Det andet drev os til vanvid.

det startede allerede dengang med Ea, hvor hun fik lov at gå i plastik skabet, men da jeg tilsidst havde væltet flere gange i en plastik skål, blev det også for meget, så nu har vi EN skuffe hvor der er børnetallerkner og plastikkrus i som ungerne gerne må lege med.

har læst et sted at man ikke må ta det hele fra dem, der skal være en hylde med bøger eller ting og sager de må pille i, for det er en del af deres udvikling. Deraf nok også putte i hul kassen.

Susan som troede hun kunne lære sine børn ikke at gå i skabe men måtte opgi og sætte børnesikringer på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.