Hvornår????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

Gaia

Min pige var vist Omkring 5 måneder da rymen for alvor trådte i kraft. Hun sov ca. To gange 45 min om dagen og blev lagt kl 21. Senere kom vi op på tre timers middagslur fordelt over to omgange og så blev sengetid lige så langsomt rykket frem, så den ved en ca 6 måneder lå kl. 19 rytmen om natten var fast. Hun vågnede en gang omkring kl. 3 stykker håber nr 2 bliver lige så nem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Sitrani

Gaia skriver:

Min pige var vist Omkring 5 måneder da rymen for alvor trådte i kraft. Hun sov ca. To gange 45 min om dagen og blev lagt kl 21. Senere kom vi op på tre timers middagslur fordelt over to omgange og så blev sengetid lige så langsomt rykket frem, så den ved en ca 6 måneder lå kl. 19 rytmen om natten var fast. Hun vågnede en gang omkring kl. 3 stykker håber nr 2 bliver lige så nem

Det lyder da som en rigtig dejlig rytme Håber jeg også min lille piger får... Bliver rart, når man ikke skal vente til kl. 22 med at ligge hende for natten.... hehe..

Anmeld

13. september 2011

Bette-mor9o

Min søn var 4 mdr, før han fandt en ordentlig rytme .. (:

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

JonasMama2010 skriver:

Min søn var 4 mdr, før han fandt en ordentlig rytme .. (:

Hvis Nellie er lige sådan, så er der jo kun 1 måneds tid til hehe.. Men hvert barn er selvfølgelig forskelligt.....

Anmeld

13. september 2011

Bette-mor9o

STN skriver:

Hvis Nellie er lige sådan, så er der jo kun 1 måneds tid til hehe.. Men hvert barn er selvfølgelig forskelligt.....

Ja det er rigtigt ..
Men jeg lærte at følge min søns rytme da han var omkring 2 mdr, så jeg syntes at han har været meget nem og ha' med at gøre - det er han stadig ..

find ud af hvordan dit barn vil ha' tingene og kører efter det, sådan har jeg gjort det, og det hele blev også det nemmere for mig selv ..

Anmeld

13. september 2011

henh01

Hej.

Jeghar ikke læst alle indlæggene.

Her var den lille 3½ mdr da vi havde en nogenlunde fast rytme. En rytme hvor han sov 3 lure i løbet af dagen og blev puttet kl. 19.30.

Nu er han 10 mdr og sover 2 lurer på samme tid hver dag - den første fra kl. 8.30-10 og den næste fra kl. 12.30-13.30 (14) Og så bliver han puttet kl. 19.30.

Men men men da jeg fik min datter for 7 år siden míndes jeg at der gik meget længere tid før vi fik en rigtig fast rytme. Jeg tror det er nemmere fordi rytme kommer automatisk når man har større børn. Min veninde hvis datter er 6 mdr fik først det der minder om en rytme da hun startede i inst for 14 dage siden. Derhjemme er der stadig lidt problemer med at finde en rytme om aftenen. Det kommer med tiden

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

JonasMama2010 skriver:

Ja det er rigtigt ..
Men jeg lærte at følge min søns rytme da han var omkring 2 mdr, så jeg syntes at han har været meget nem og ha' med at gøre - det er han stadig ..

find ud af hvordan dit barn vil ha' tingene og kører efter det, sådan har jeg gjort det, og det hele blev også det nemmere for mig selv ..

Det er rigtigt...

Jeg gør også de samme ting med hende, når hun skal sove, som jeg tror hun kan lide.. Jeg ligger hende, når hun virker træt og irritabel, og så får hun dynen på, sutten i munden og hendes "nullerklud" mellem hænderne.. og så står jeg ved hende til jeg kan se, at der er ro på... holder evt. en hånd på hendes ryg og mave (hun ligger på siden pga. lidt flat baghoved), og det tror jeg er sådan hun bedst kan lide det - hvis hun brokker sig prøver jeg nogen gange at lægge hende på den anden side osv.

Tror også man når længst med, at gøre tingene efter hvad ens barn kan lide

Anmeld

13. september 2011

Clisolka

Vi begyndte at få en fast rytme omkring ved 4-måneders alderen. Nu er hun 10 mrd. og har 1-2 lure i løbet af dagen. Vi lægger hende kl. 19.30 

Anmeld

13. september 2011

Sitrani

henh01 skriver:

Hej.

Jeghar ikke læst alle indlæggene.

Her var den lille 3½ mdr da vi havde en nogenlunde fast rytme. En rytme hvor han sov 3 lure i løbet af dagen og blev puttet kl. 19.30.

Nu er han 10 mdr og sover 2 lurer på samme tid hver dag - den første fra kl. 8.30-10 og den næste fra kl. 12.30-13.30 (14) Og så bliver han puttet kl. 19.30.

Men men men da jeg fik min datter for 7 år siden míndes jeg at der gik meget længere tid før vi fik en rigtig fast rytme. Jeg tror det er nemmere fordi rytme kommer automatisk når man har større børn. Min veninde hvis datter er 6 mdr fik først det der minder om en rytme da hun startede i inst for 14 dage siden. Derhjemme er der stadig lidt problemer med at finde en rytme om aftenen. Det kommer med tiden

Ja, jeg tror også det er et spørgsmål om tid og tilvænning Man skal jo også selv lære det i starten, lige som de også skal Især med den første måske...

Anmeld

13. september 2011

henh01

STN skriver:

Ja, jeg tror også det er et spørgsmål om tid og tilvænning Man skal jo også selv lære det i starten, lige som de også skal Især med den første måske...

Ja selvfølgelig skal I det og det er helt naturligt.

Prøv at læg hende på nogenlunde samme tid hver aften - også selvom det først er kl. 22. så har I allerede startet Jeres rytme der. Hvad angår mad så er hun for lille til at have faste spisetider endnu, så der kan I ikke gøre så meget før hun bliver lidt større. Når hun så lægges på et bestemt tidspunkt så former dagen sig sikkert mere og mere ensformigt jo flere dage der går og inden du ser dig om så har I måske en fast rytme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.