Hej alle jer, med børn, der er ældre end min datter! 
Min datter er 11 uger, og synes ikke rigtig hun har nogen rytme endnu.. Ved godt, at det kan man ikke forvente, men hvornår fik jeres babyer en rytme i løbet af dagen? Her tænker jeg på, når de sover..
Jeg gør en del ud af at skabe en rytme for hende - gør de samme ting med hende, når hun vågner, har spist, når det bliver aften osv.
Hun får mad hver gang hun vågner, som passer med et interval mellem 3 og 4 timer, og efter mad leger og snakker vi, til hun bliver træt igen - ca. 1 - 1½ timer efter hun er vågnet... Om aftenen får hun et bad og nattøj på - så føler jeg, at der er lidt ritualer i løbet af dagen.. Jeg prøver på, at ligge hende på bestemte tidspunkter, men det kan ikke altid lade sig gøre, hvis hun ikke er træt på de tidspunkter hun plejer, hvis hun fx er stået op før hun plejer, eller senere - så rykker det hele jo lige lidt...
Men nogle dage er hun bare rigtig dårlig til at finde ro og falde i søvn, og andre dag sover hun måske 4 timer i træk... Er det bare et spørgsmål om tid før de får en ordentlig rytme..? Hvornår begyndte jeres babyer at sove på bestemte tidspunkter hver dag?
Anmeld