)':

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

2721

Puha, en hård nyhed at få, håber det bedste for jeres lille baby

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

matryoshka

Det er ikke en sjov besked at få!! har selv stået i din situation, og ved at vi er flere inde på baby.dk som har fået den samme besked!

Selv om der er højere risiko for evt. hjertefejl ved SUS (single ambilical arterie), end ved end normal navlesnor, så er sandsynligheden for et sundt og velskabt større end at der rent faktiskt er noget galt. Husk det! I har forhåbentlug fået tid til hjertescanning og vækstscanninger?

Vi fik tilbudt 2 vækstscanninger og en hjertescanning, som alle viste sig at være fine. Vores datter kom velskabt, uden nogle komplikationer, med en perfelt fødselsvægy på 3816 gr, 13 dage over termin. Jeg ville ønske at jeg ikke fik noget at vide om SUA, for det gav os kun unødvendige bekymringer, alt viste sig at være perfekt - så vi kunne lige så godt have klaret os uden denne triste besked.

Jeg håber din graviditet forløber lige så godt som min, og at jeres baby har det godt inde i maven! Krydser fingre for jer!

Anmeld

12. september 2011

matryoshka

matryoshka skriver:

Det er ikke en sjov besked at få!! har selv stået i din situation, og ved at vi er flere inde på baby.dk som har fået den samme besked!

Selv om der er højere risiko for evt. hjertefejl ved SUS (single ambilical arterie), end ved end normal navlesnor, så er sandsynligheden for et sundt og velskabt større end at der rent faktiskt er noget galt. Husk det! I har forhåbentlug fået tid til hjertescanning og vækstscanninger?

Vi fik tilbudt 2 vækstscanninger og en hjertescanning, som alle viste sig at være fine. Vores datter kom velskabt, uden nogle komplikationer, med en perfelt fødselsvægy på 3816 gr, 13 dage over termin. Jeg ville ønske at jeg ikke fik noget at vide om SUA, for det gav os kun unødvendige bekymringer, alt viste sig at være perfekt - så vi kunne lige så godt have klaret os uden denne triste besked.

Jeg håber din graviditet forløber lige så godt som min, og at jeres baby har det godt inde i maven! Krydser fingre for jer!

*SUA = single umbilical arterie

Anmeld

12. september 2011

Regitze&Anders

tusind tak, er glad for det gik jeres lille pige rigtig godt! men ja det er meget svært at få den besked!

Anmeld

12. september 2011

Kofoed.

Hvis jeg husker helt rigtigt, så har den ene af Baby-støv's drenge også det. Altså hvor der kun er to blodkar i navlesnoer i stedet for de almindelige 3.

Håber ikke det kommer til at betyde noget for jeres lille pus. Så alt det andet ellers fint ud?

Anmeld

12. september 2011

Valle81

Regitze&Anders skriver:

var til MD scanning idag, og jordmorden/eller hende der tog scanningen sagde at der skal være tre blodgange eller sådan noget ved navlesnoren, og der er kun to hvilket kan betyde baby bliver født med hjertefejl! men kun måske! og at det betyder også at den vil veje for lidt, i forhold til hvilken uge jeg er i )':

Hejsa,

Det gør mig ondt at høre, men er sikker på det hele nok skal gå godt.

Så vidt jeg hukser så var en aktiv bruger herinde - DK - gennem det samme da hun ventede Deres søn Richard.

Måske det var en mulighed og kontakte hende, hun er såååååååååååååååååååååååå sød og jeg er sikker op hun kan hjælpe dig med en masse svar og beroligelse.

https://www.baby.dk/Users/View.aspx?UserID=2531

Christina

Anmeld

12. september 2011

SussieThyssen

Regitze&Anders skriver:

var til MD scanning idag, og jordmorden/eller hende der tog scanningen sagde at der skal være tre blodgange eller sådan noget ved navlesnoren, og der er kun to hvilket kan betyde baby bliver født med hjertefejl! men kun måske! og at det betyder også at den vil veje for lidt, i forhold til hvilken uge jeg er i )':

Jeg vil lige give dig et kram, og så sige til dig at SÅ bekymret skal du heller ikke være søde ven.
Ca hver 5. eller hver 6. bebs har kun to ledende blodkar i navlestrengen i stedet for tre, så det er faktisk helt almindeligt, og langt de fleste bliver født uden hverken skader eller for små.

Lige pt har de meget focus på det i forskningen, fordi de ikke helt ved hvorfor det er sådan, men det har altså ikke så stor betydning.
Vær du bare helt rolig, hvis der var så stor risiko, så ville der være meget mere skriveri om det, og det er der jo ikke..og især når det faktisk er så normalt, som det er.

Det er godt de holder ekstra øje med dig, ingen tvivl om det, men du skal som sagt ikke gøre det til et skrækmoment for dig.
Om et års tid eller to får de focus på noget andet, og har til den tid så konstateret, at der ikke er nogen nævneværdig risiko ved det.
Og så lige et kærligt knus

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. september 2011

Frk-Lotusblomst

Har ingen kloge ord at sige. Ville bare give dig en kæmpe

Anmeld

12. september 2011

Dinsen

Sender dig et stort  og  for det bedste 

Anmeld

12. september 2011

Brams

Kæmpe håber det bedste for Jeres lille bebs

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.