Barnevog i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2009

Pia.

Eva skriver:

Tager du ikke madrasserne ind også?? Har læst at det er meget vigtigt fordi der dannes meget fugtighed i dem og så kan der komme skimmelsvamp....ikke så rart.

Knus..

nej det gør jeg ikke og det ved forældrene også godt, det er deres ansvar at tage dem med hjem hvis de ikke vil have det - deres svar var at der hjemme tog de dem heller ikke selv ind, så det gør jeg heller ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

charlottekri

Det kan du selvfølgelig godt have ret i Eva. Vi har nu kun en barnevogn som vi har til at stå ved dagplejen. Den står der faktisk hele tiden, for vi bruger den ikke derhjemme... hun sover i hendes seng i weekenden og hvis vi skal ud, så tager vi klapvognen... Nu har vi ikke så dyr en barnevogn (men det er ikke en papkasse på hjul), så jeg er mere eller mindre ligeglad med hvordan den evt kommer til at se ud, men jeg kan stadig følge dig i det med fugten!!

Anmeld

19. januar 2009

Pia.

Eva skriver:

Selvom det er ikke er et krav på papiret, så mener jeg da at det er dp opgave at tage vare på de små og dermed pgså tage tingene ind i varmen-smiler- men ellers kan man jo som forældre tage det med...
Knus..

Det er bestemt også derfor jeg gør det... - ville aldrig putte dem i kolde dyner uha.... *S*

Anmeld

19. januar 2009

Honningblomst

PiaR skriver:

nej det gør jeg ikke og det ved forældrene også godt, det er deres ansvar at tage dem med hjem hvis de ikke vil have det - deres svar var at der hjemme tog de dem heller ikke selv ind, så det gør jeg heller ikke...

Imponerende at de vil byde deres børn det og trist at dp ikke vil gøre det for børnene....

Anmeld

19. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

charlottekri skriver:

Du kunne også se om ikke du kan finde en billig barnevogn som i kun bruger i dagplejen. derudover kommer så den problematik som Eva beskriver...

Ja jeg har tenkt tanken på å købe en vogn mere!!Men egentlig syntes jeg det er lidt spild av penger å bare købe en til..

Anmeld

19. januar 2009

Pia.

Lykkelig Mor til 2 skriver:

Hvad er så galt med de barnevognskassene som børnene sover i??Er ikke madrassene gode nok??

Nogen af vognene i min gruppe er op til 20 år gamle - mangler en masse sikkerheds udstyr m.m men vi har en sikkerheds mand der kommer ud og ser på vognene og så bliver forældrene kontaktet omkring sikkerheden...

de fleste vogne er jo gode nok, men der er som Eva siger mange der bare køber en gammel altan vogn til at stå hos dagplejeren og det er jo der børnene sover mest...

hos mig selv er det børnenes egne vogne de har med hjemmefra som jeg så har fra mandag til fredag...

Knus Pia.

Anmeld

19. januar 2009

Anja

I Kalundborg kommune kan man bede om en såkaldt "Kalundborg-vogn", hvis man ikke har en barnevogn som kan holde til at stå ude i al slags vejr uden regnslag. Det er forbudt at bruge regnslag pga kvælningsfare.

Vi har sådan en vogn til Elias i dagplejen. Den står ude under halvtag, har gummi betræk på madrassen og så sover han i en voksi som vores dp tager ind hver dag, når han vågner.

Det fungerer super fint.

Hjemme står vores vogne altid inde i vores bryggers, netop for at undgå fugt og andet.

Anmeld

19. januar 2009

Pia.

Eva skriver:

Imponerende at de vil byde deres børn det og trist at dp ikke vil gøre det for børnene....

??? Er det trist at jeg ikke vil gøre det for børnene...??? eller hvad mener du ? jeg tager deres ting ind om natten og så står vognen tørt i lukket rum om natten... - madrassen må forældrene selv tage med hjem hvis de ønsker den skal ind...

Anmeld

19. januar 2009

Honningblomst

http://www.sundhed.dk/Images/alle/amt_soenderjylland/Hygiejnehaandbog_Institutioner/06_07.PDF

Til dem der ikke har tænkt over at tage madrassen ind fra barnevognen...og til dp, de kan evt sættes på højkant når vognen ikke bruges-smiler

Anmeld

19. januar 2009

Lykkelig Mor til 2

Tak for alle svarene!!Vet ikke helt hvad jeg gjør, men regner med at jeg tar barnevognen hjem i starten!!! Måske køber jeg en barnevong mere. Men syntes det er lidt spill av penger siden jeg alt har en babyjogger, en barnevogn som jeg bruger daglig og en barnevogn som jeg bruger når han er med mig ud i stallen(en som han kun sitter i)..Kan jo ikke blive ved med å købe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.