Nu VIL jeg til at lave en flot kage ! .... Hjælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2011

kitra

morethanperfect skriver:

Okay .. Men det kan man godt købe ik ? Hvis man køber det i hvidt , kan man så stadig farve det ???

mmf er meget nemt selv at lave. jeg vil foreslå dig at kigge på kagemor.dk der kan du finde masser af gode ideer og opskrift på hj. fondant tror også det er noget billiger at lave selv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

AndreasMor84

morethanperfect skriver:

Og hvor meget fondant tror du jeg skal have hvis jeg skal bage en rund alm. str. kage ?

Max 500 g. hvis du også skal lave pynt alt efter hvor stor en kage du laver selvfølgelig.. men man køber det som regel i en pakke fra fx. wilton med 2,2 kg i..

Anmeld

12. september 2011

Ansemusen

Jeg ville nok købe fondanten, da den er let at arbejde med, så du er sikker på at få en god oplevelse første gang

Jeg plejer at samle kagen i formen, så den sætter sig i minimum 2 timer før den vendes ud af formen og smørres op med Palmin smørcreme (smager ikke så meget af smør). Husk at, hvis du samler kagen i bunden, skal du lægge det nederste lag øverst  Fx. hvis kagen skal have makroner og sherry i bunden, så skal det lægges på til sidst.

Jeg vil virkelig anbefale dig at købe en smoother (til at glatte fondanten med, når den er lagt på kagen, og til at gøre kanterne pæne og lige).

Held og lykke

Anmeld

12. september 2011

Ansemusen

Og hvor meget fondant tror du jeg skal have hvis jeg skal bage en rund alm. str. kage ?

Jeg ville købe 2 x 500 g, for at være på den sikre side! Det er en rigtig god idé at rulle fondanten ud meget større end selve kagen, da den så er lettere at få helt glat uden folder, når kagen overtrækkes!

DU kan sagtens farve den hvide fondant med pastafarverne!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.