Opsigelse i gravidteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Isabella_mor

Louiiiise skriver:

Okay, vil du så tilbage dertil eller vil du finde noget andet?

Godt det endte godt dig

altså jeg skal jo tilbage. men jeg vil gerne igang med en uddannelse. så jeg tror jeg ber om at komme ned i tid og så må jeg sige op til sidst fordi ellers kommer jeg til at forsømme skolen med lektierne når jeg har et barn jeg skal tage mig af. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Louiiiise

Muhmi skriver:

Åårh...  Jeg hader sådan nogle arbejdspladser!

Ja, men desværre findes der rigtig mange af dem.

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

isabellamor skriver:

altså jeg skal jo tilbage. men jeg vil gerne igang med en uddannelse. så jeg tror jeg ber om at komme ned i tid og så må jeg sige op til sidst fordi ellers kommer jeg til at forsømme skolen med lektierne når jeg har et barn jeg skal tage mig af. 

Okay. Jeg vil også gerne starte noget uddannelse efter barsel

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Louiiiise skriver:

Okay. Jeg vil også gerne starte noget uddannelse efter barsel

Anmeld

10. september 2011

Muhmi

Louiiiise skriver:

Ja, men desværre findes der rigtig mange af dem.

I know... Jeg har kun haft TO chefer jeg virkelig har været glade for.... De stoppede begge, pga. nyt arbejde i en anden butik... Har passet meget godt med at ca. 3 mdr. efter den nye chef er kommet til, så er jeg blevet fyret...... Den ene af dem fyrede mig dog MEGET ulovligt, så der fik jeg kompensation... Dog først halvandet år efter jeg var blevet fyret, fordi de blev ved med at trække sagen i langdrag... arrrgh

Anmeld

10. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

Puha piger, jeg er ved at knække sammen. Synes bare der er sååå meget negativt i mit liv for tiden.

Jeg er pr. på tirsdag blevet fuldtidssygemeldt med bækkenløsning Men nu er jeg indstillet på at det er det bedste for mig.

Jeg sidder så til en lille samtale med min chef igår, for lige at snakke det hele igennem med min sygemeldningen. Heldigvis var der ingen sure miner, indtil da min chef giver mig et papir på en opsigelse som første damen, da hun mener at jeg ikke kan varetage mit arbejde eftersom jeg er sygemeldt. Jeg vælger så at nægte at skrive under på papiret, før jeg har læst min ansættelsekontrakt. Hun siger at i min kontrakt står der at de kan tage mit tillæg som første damen væk, hvis jeg ikke kan varetage denne stilling.

Jeg vælger så at ringe til fagforeningen med det samme da jeg får fri, jeg får af vide at det må hun ikke og jeg skal tage op til min fagforening mandag morgen med ansættelsekontrakt og papiret på opsigelsen.

Er der nogen derude som har været ude for noget lignende?

Jeg magter bare ikke mere nu, kom nu noget positivt ind i mit liv.

Det er hamrende ulovligt det hun har gjort! Kan godt forstå du ikke magter mere modgang. Jeg er sikker på at fagforeningen nok skal hjælpe dig, så det falder ud til din fordel.

Din arbejdsgiver burde skamme sig!!! 

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

Muhmi skriver:

I know... Jeg har kun haft TO chefer jeg virkelig har været glade for.... De stoppede begge, pga. nyt arbejde i en anden butik... Har passet meget godt med at ca. 3 mdr. efter den nye chef er kommet til, så er jeg blevet fyret...... Den ene af dem fyrede mig dog MEGET ulovligt, så der fik jeg kompensation... Dog først halvandet år efter jeg var blevet fyret, fordi de blev ved med at trække sagen i langdrag... arrrgh

Træls. Forstår det virkelig ikke. Ja, sådan en sag kan godt tage lang tid Hvor stor kompensation fik du så?

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Det er hamrende ulovligt det hun har gjort! Kan godt forstå du ikke magter mere modgang. Jeg er sikker på at fagforeningen nok skal hjælpe dig, så det falder ud til din fordel.

Din arbejdsgiver burde skamme sig!!! 

Jeg synes bare jeg har haft rigtig meget modgang i hele gravidteten. Først gik min chef amok, da jeg fortæller jeg er gravid. Så skændte hun mig ud hele tiden fordi alt hvad jeg gjorde var ikke godt nok. Så får bækkenløsning og bliver deltidssygemeldt, presser mig så til at blive fuldtidssygemeldt og til sidst laver hun dette her nummer

Men er spændt på hvad HK siger på mandag

Anmeld

10. september 2011

Muhmi

Louiiiise skriver:

Træls. Forstår det virkelig ikke. Ja, sådan en sag kan godt tage lang tid Hvor stor kompensation fik du så?

25000,- for ulovlig opsigelse... Men som sagt... Det tog halvandet år og det var SÅ opslidende og kedeligt... Blev næsten ikke engang glad, da dommen endelig kom.... Bare lettet over at det var overstået......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.