Opsigelse i gravidteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

Louiiiise

Muhmi skriver:

Hold op hvor var det godt du ikke skrev under!!  Havde det været mig så havde jeg nok gjort det før jeg havde snakket med fagforegning, hvilket er så åndsvagt at gøre, men det kunne jeg godt finde på, bare for at slippe for sure miner... Haha!

Men desuden så synes jeg godt nok det er mega røvet gjort af din arbejdsplads... Kunne da være at du skulle bruge din sygdomsperiode og barsel på at lede efter et godt sted at arbejde, så kan du nemlig tage dem grumt i nummeren når du vender tilbage fra barsel med en opsigelse og et nyt dejligt sted at arbejde... Hehe

Ja, jeg er også såå glad for at jeg ikke skrev under, men det skulle hun bare ikke have lov til. Normalt ville jeg også bare skriver under, men pga. alt det som er sket siden jeg blev gravid, har jeg intet til overst for hende.

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ville tilbage efter barsel pga. RIGTIG dårlig arbejdsmiljø. Hun kunne bare lige få lov til at betale min barsel. hehe

Ja. det var også planen at efter endt barsel ville jeg komme med en opsigelse. Dumme so..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Louiiiise

isabellamor skriver:

jeg meldte mig selv ind i fagforening da jeg blev gravid fordi jeg var selv bange for at blive taget hårdt bagfra af min chef... jeg stolede ikke på dem en meter og jeg truede med bål og brand og fagforening da jeg skulle sygemeldes hvis de begyndte at ville ædre min løn.... 

så for mig skete der ikke noget og jeg tror det er vigtigt at have en fagforening. for de vil løbe om hjørner med en hvis de kan. og har man først skrevet under på noget så er man bundet. så GODT du ikke gjorde det...

Hvorfor findes der så mange umenneskelige mennsker på denne jord.

Hvorfor ville de ændre i din løn? Hvad gjorde du så da du var færdig med barsel, var du heldig at finde et andet arbejde? Min chef sagde igår jeg bare kunne ringe til Hk, hvis jeg ville det. Hehe.

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Louiiiise skriver:

Hvorfor findes der så mange umenneskelige mennsker på denne jord.

Hvorfor ville de ændre i din løn? Hvad gjorde du så da du var færdig med barsel, var du heldig at finde et andet arbejde? Min chef sagde igår jeg bare kunne ringe til Hk, hvis jeg ville det. Hehe.

det ville de heller ikke. men de sagde jeg skulle gå på månedsløn og det var jeg lidt skeptisk ved... 

men det er normalt åbentbart.... efter overenskomsten osv... men der var et tidspunkt hvor jeg havde været syg pga ekstremt kvalme hvor jeg så skulle tilbage hvor min chef sagde at de havde ikke plads til mig fordi at de havde ansat en til at træde i mit sted.. og der blev der slået hårdt i bordet og truet med det ene og det andet og så kom jeg tilbage,, dog fik jeg bækkenløsning kort tid efter og blev så fuldtidssygemeldt så ja.. men jeg er glad for at have fagforening...

Anmeld

10. september 2011

Muhmi

Louiiiise skriver:

Ja, jeg er også såå glad for at jeg ikke skrev under, men det skulle hun bare ikke have lov til. Normalt ville jeg også bare skriver under, men pga. alt det som er sket siden jeg blev gravid, har jeg intet til overst for hende.

Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke ville tilbage efter barsel pga. RIGTIG dårlig arbejdsmiljø. Hun kunne bare lige få lov til at betale min barsel. hehe

Ja. det var også planen at efter endt barsel ville jeg komme med en opsigelse. Dumme so..

Har du sagt det til hende? Fordi så er det jo nok derfor hun reagerer som hun gør... Men det giver hende stadig ikke ret til at opføre sig sådan eller gøre noget ulovligt....

Jeg ville helt klart finde mig et nyt sted og så tre mdr. iden jeg kom tilbage fra barsel så komme med en opsigelse... Hvis jeg vel og mærke havde en ny arbejdsplads.... Men mon ikke du skulle kunne finde dig et nyt sted at være inden

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

isabellamor skriver:

det ville de heller ikke. men de sagde jeg skulle gå på månedsløn og det var jeg lidt skeptisk ved... 

men det er normalt åbentbart.... efter overenskomsten osv... men der var et tidspunkt hvor jeg havde været syg pga ekstremt kvalme hvor jeg så skulle tilbage hvor min chef sagde at de havde ikke plads til mig fordi at de havde ansat en til at træde i mit sted.. og der blev der slået hårdt i bordet og truet med det ene og det andet og så kom jeg tilbage,, dog fik jeg bækkenløsning kort tid efter og blev så fuldtidssygemeldt så ja.. men jeg er glad for at have fagforening...

Okay, vil du så tilbage dertil eller vil du finde noget andet?

Godt det endte godt dig

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

Muhmi skriver:

Har du sagt det til hende? Fordi så er det jo nok derfor hun reagerer som hun gør... Men det giver hende stadig ikke ret til at opføre sig sådan eller gøre noget ulovligt....

Jeg ville helt klart finde mig et nyt sted og så tre mdr. iden jeg kom tilbage fra barsel så komme med en opsigelse... Hvis jeg vel og mærke havde en ny arbejdsplads.... Men mon ikke du skulle kunne finde dig et nyt sted at være inden

Nej, jeg har ikke sagt det til hende. Alle ude på mit arbejde er bange for hende Så det er ikke grunde til hun reagerer på den måde.

Jeg vil også finde et ny sted eller starte på noget uddannelse. Heldigvis har jeg en stor støtte fra min mand. Jeg gøre alt for at finde noget andet arbejde så jeg ikke skal tilbage. Det ville være for psykisk hårdt.

Anmeld

10. september 2011

SussieThyssen

Louiiiise skriver:

Jeg er bare sååå skuffet og ked af. Jeg har været i firmaet i 6 år og så skal jeg igennem det her

Jeg er såå glad for at jeg er i en fagforening, så håber bare de klare det hele med mit arbejde så jeg ikke skal op skændes med min chef.

Hvad skete der med dig dengang?

Puhhh det er så træls..jeg kan godt forstå dig.

Min egen historie er lidt kompliceret og jeg vil ikke lige lægge den offentligt ud.
Men jeg var i en stilling, hvor de prøvede at fyre mig fordi jeg blev gravid. Den gik så ikke, og så prøvede de at "nedgradere" mig og den gik altså heller ikke.

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

SussieThyssen skriver:

Puhhh det er så træls..jeg kan godt forstå dig.

Min egen historie er lidt kompliceret og jeg vil ikke lige lægge den offentligt ud.
Men jeg var i en stilling, hvor de prøvede at fyre mig fordi jeg blev gravid. Den gik så ikke, og så prøvede de at "nedgradere" mig og den gik altså heller ikke.

Helt i orden at du ikke vil lægge din historie ud.

Var det så pga. at fagforeningen gik ind og hjalp dig? Hvad skete der så efter du havde endt din barsel?

Anmeld

10. september 2011

SussieThyssen

Louiiiise skriver:

Helt i orden at du ikke vil lægge din historie ud.

Var det så pga. at fagforeningen gik ind og hjalp dig? Hvad skete der så efter du havde endt din barsel?

Du må gerne få den i en PB hvis du har lyst..så kan du lige skrive til mig, hvis du vil have den

Anyway..ja det var skam fagforeningen, der gik ind og hjalp mig gennem hele forløbet.
Bagefter..tjaaa...der var jo kommet en del sår på sjælen efter det, så jeg valgte at søge en anden stilling..jeg havde det lidt svært ved at være et sted hvor man i den grad havde forsøgt at slippe af med mig..men det er så en del af historien, der ligger bagved.
men jeg kunne nu sagtens være blevet.
Jeg havde et fint nok forhold til min leder, så der var ikke noget der.

Anmeld

10. september 2011

Muhmi

Louiiiise skriver:

Nej, jeg har ikke sagt det til hende. Alle ude på mit arbejde er bange for hende Så det er ikke grunde til hun reagerer på den måde.

Jeg vil også finde et ny sted eller starte på noget uddannelse. Heldigvis har jeg en stor støtte fra min mand. Jeg gøre alt for at finde noget andet arbejde så jeg ikke skal tilbage. Det ville være for psykisk hårdt.

Åårh...  Jeg hader sådan nogle arbejdspladser!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.