Opsigelse i gravidteten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.540 visninger
28 svar
0 synes godt om
10. september 2011

Louiiiise

Hej tøser.

Puha piger, jeg er ved at knække sammen. Synes bare der er sååå meget negativt i mit liv for tiden.

Jeg er pr. på tirsdag blevet fuldtidssygemeldt med bækkenløsning Men nu er jeg indstillet på at det er det bedste for mig.

Jeg sidder så til en lille samtale med min chef igår, for lige at snakke det hele igennem med min sygemeldningen. Heldigvis var der ingen sure miner, indtil da min chef giver mig et papir på en opsigelse som første damen, da hun mener at jeg ikke kan varetage mit arbejde eftersom jeg er sygemeldt. Jeg vælger så at nægte at skrive under på papiret, før jeg har læst min ansættelsekontrakt. Hun siger at i min kontrakt står der at de kan tage mit tillæg som første damen væk, hvis jeg ikke kan varetage denne stilling.

Jeg vælger så at ringe til fagforeningen med det samme da jeg får fri, jeg får af vide at det må hun ikke og jeg skal tage op til min fagforening mandag morgen med ansættelsekontrakt og papiret på opsigelsen.

Er der nogen derude som har været ude for noget lignende?

Jeg magter bare ikke mere nu, kom nu noget positivt ind i mit liv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

SussieThyssen

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

Puha piger, jeg er ved at knække sammen. Synes bare der er sååå meget negativt i mit liv for tiden.

Jeg er pr. på tirsdag blevet fuldtidssygemeldt med bækkenløsning Men nu er jeg indstillet på at det er det bedste for mig.

Jeg sidder så til en lille samtale med min chef igår, for lige at snakke det hele igennem med min sygemeldningen. Heldigvis var der ingen sure miner, indtil da min chef giver mig et papir på en opsigelse som første damen, da hun mener at jeg ikke kan varetage mit arbejde eftersom jeg er sygemeldt. Jeg vælger så at nægte at skrive under på papiret, før jeg har læst min ansættelsekontrakt. Hun siger at i min kontrakt står der at de kan tage mit tillæg som første damen væk, hvis jeg ikke kan varetage denne stilling.

Jeg vælger så at ringe til fagforeningen med det samme da jeg får fri, jeg får af vide at det må hun ikke og jeg skal tage op til min fagforening mandag morgen med ansættelsekontrakt og papiret på opsigelsen.

Rolig nu..det har de ingen ret til..og det er direkte ulovligt.

Så stol du bare på fagforeningen, og gudskelov at du har dem..de skal nok bakke dig op.
Så skriv IKKE under på noget fra firmaet..lad det hele køre gennem fagforeningen.
jeg har selv prøvet det, og den går bare ikke grandberg..de må ikke opsige dig pga graviditet eller nedsætte din stillings-grad, de SKAL finde en afløser for dig under sygemelding og barsel, så du kan genindtræde i din stilling som førstedame efter barsel.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. september 2011

lycly

Jeg har ikke prøvet det, ville bare lige give dig en og håber alt løser sig .

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

Luna F. skriver:

Jeg har ikke prøvet det, ville bare lige give dig en og håber alt løser sig .

Tusinde tak Det magter jeg i denne tid.

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Louiiiise skriver:

Hej tøser.

du er fanme heldig at du ikke skrev under... du kan prise dig glad over at du har en fagforening som hjælper dig..

og det er sgu da positivt så det basker, for du kunne risikere at have blevet taget meget hårdt og brutalt i bagstjernen af din chef.. de tænker kun på sig selv i den slags situationer.... så fokuser på at det positive i denne sag er at du er klog nok til ikke at skrive under på sådan en opsigelse og at du har involveret din fagforening i sagen, de skal nok tage sig af det  

fokus er vigtigt, og det er vigtigt at lære at fokusere på det positive i det negative...   håber det gav mening. 

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

dobbelkonfekt

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

SussieThyssen skriver:

Rolig nu..det har de ingen ret til..og det er direkte ulovligt.

Så stol du bare på fagforeningen, og gudskelov at du har dem..de skal nok bakke dig op.
Så skriv IKKE under på noget fra firmaet..lad det hele køre gennem fagforeningen.
jeg har selv prøvet det, og den går bare ikke grandberg..de må ikke opsige dig pga graviditet eller nedsætte din stillings-grad, de SKAL finde en afløser for dig under sygemelding og barsel, så du kan genindtræde i din stilling som førstedame efter barsel.

Kærligst
Sussie

Jeg er bare sååå skuffet og ked af. Jeg har været i firmaet i 6 år og så skal jeg igennem det her

Jeg er såå glad for at jeg er i en fagforening, så håber bare de klare det hele med mit arbejde så jeg ikke skal op skændes med min chef.

Hvad skete der med dig dengang?

Anmeld

10. september 2011

Muhmi

Hold op hvor var det godt du ikke skrev under!!  Havde det været mig så havde jeg nok gjort det før jeg havde snakket med fagforegning, hvilket er så åndsvagt at gøre, men det kunne jeg godt finde på, bare for at slippe for sure miner... Haha!

Men desuden så synes jeg godt nok det er mega røvet gjort af din arbejdsplads... Kunne da være at du skulle bruge din sygdomsperiode og barsel på at lede efter et godt sted at arbejde, så kan du nemlig tage dem grumt i nummeren når du vender tilbage fra barsel med en opsigelse og et nyt dejligt sted at arbejde... Hehe

Anmeld

10. september 2011

Louiiiise

isabellamor skriver:

du er fanme heldig at du ikke skrev under... du kan prise dig glad over at du har en fagforening som hjælper dig..

og det er sgu da positivt så det basker, for du kunne risikere at have blevet taget meget hårdt og brutalt i bagstjernen af din chef.. de tænker kun på sig selv i den slags situationer.... så fokuser på at det positive i denne sag er at du er klog nok til ikke at skrive under på sådan en opsigelse og at du har involveret din fagforening i sagen, de skal nok tage sig af det  

fokus er vigtigt, og det er vigtigt at lære at fokusere på det positive i det negative...   håber det gav mening. 

Tak for din besvarelse. Jeg sidder helt med tåre i øjne.

Jeg takker også mig selv for at jeg var stærk og ikke bare skrev under for at gøre hende glad. Jeg er bare såå skuffet over at hun vil byde mit dette. For det første gik hun amok da jeg kom og fortalte jeg var gravid og de sidste 14 dage har hun presset mig til at blive fuldtidssygemeldt.

Jeg prøver og prøver på at være postiv, men det er fandme svært.

Anmeld

10. september 2011

Isabella_mor

Louiiiise skriver:

Tak for din besvarelse. Jeg sidder helt med tåre i øjne.

Jeg takker også mig selv for at jeg var stærk og ikke bare skrev under for at gøre hende glad. Jeg er bare såå skuffet over at hun vil byde mit dette. For det første gik hun amok da jeg kom og fortalte jeg var gravid og de sidste 14 dage har hun presset mig til at blive fuldtidssygemeldt.

Jeg prøver og prøver på at være postiv, men det er fandme svært.

jeg meldte mig selv ind i fagforening da jeg blev gravid fordi jeg var selv bange for at blive taget hårdt bagfra af min chef... jeg stolede ikke på dem en meter og jeg truede med bål og brand og fagforening da jeg skulle sygemeldes hvis de begyndte at ville ædre min løn.... 

så for mig skete der ikke noget og jeg tror det er vigtigt at have en fagforening. for de vil løbe om hjørner med en hvis de kan. og har man først skrevet under på noget så er man bundet. så GODT du ikke gjorde det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.