Bekymret over adfærd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.062 visninger
23 svar
0 synes godt om
10. september 2011

Anonym trådstarter

Ja sagen er den at jeg efterhånden er ved at være rimelig bekymret over min datter´s adfærd.

Hun har siden hun var UNDER 2 måneder KUN ville være hos mig (jeg er alene med mine børn)

kommer hun hen til andre - eller rører de ved hende - SKRIGER hun.

Jeg har snakket med SP massevis af gange om hvad jeg kunne gøre, for ikk hun føler et svigt eller bliver presset mere end hun kan klare.

STATUS : nu er hun snart 9 MÅNEDER og INTET er ændret - vi står stadig samme sted som da hun var under 2 måneder gammel.

Selv hendes bedsteforældre som vi er sammen med 2-3 gange om ugen - kan ikk nærme sig hende.

På afstand af folk (siddene hos mig) er hun en rigtig charmer - og syntes folk er sjove - men rører de hende bryder hun sammen.

Jeg syntes den adfærd har været "for længe" til bare at være en fase...?????

Når hun græder når andre tager hende - lader jeg hende "være" der ca. 1 min. hvorefter jeg tager hende... jeg pylre ikke om hende i de situationer og "medgiver" folk er farlige - jeg trøster hende og rører feks selv ved folk - for at vise de er gode nok og jeg er tryg ved dem - men intet hjælper....

Nu har jeg skrevet til vores læge - da det bekymre mig at hun reagere sådan - og håber på de vil se hende - og evt. sende os til en børnelæge der kan forklare mig nærmere om den adfærd.

Nogle der har prøvet det samme - og hvordan taklede idet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

JeNoVa

Det lyder lidt som min datter. Hun kan kun bæres af mig selv, sin far, babysitteren eller en af mine veninder uden at græde/skrige. Det har også stået på siden en meget tidlig alder, og hun er nu 19 måneder gammel, så jeg abonnerer lige her på tråden.

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

JeNoVa skriver:

Det lyder lidt som min datter. Hun kan kun bæres af mig selv, sin far, babysitteren eller en af mine veninder uden at græde/skrige. Det har også stået på siden en meget tidlig alder, og hun er nu 19 måneder gammel, så jeg abonnerer lige her på tråden.

helt oki

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

andre der har prøvet lignene.. og hvad kan man gøre??

Anmeld

10. september 2011

MLT

Min datter var præcis på samme måde, for en måned siden. Hvis hun kom over til sin far (og andre), så skreg hun!! hun kunne sagtens skrige, græde og være helt ude af den i en halv time, når hun var hos andre. Så snart hun kom over til mig, så var der ingenting. 
Hun begyndte i vuggestue, da hun var 6 måneder (nu er hun 7 måneder), og nu er der ingenting.. Hun kan sagtens sidde hos andre, imens jeg er ved siden af.
Det har hjulpet, at vi lod hende blive passet af andre, og hun så fandt ud af, at jeg ikke tog hende, når hun græd. Måske du skulle prøve det?

Anmeld

10. september 2011

morethanperfect

Sådan var min søn også indtil han blev omkring 9 mdr..

Så det okay hvis andre tager ham op osv. for det var det bestemt ikke før. Der var det KUN mig, hans far, Min søster og daniels mor der kunne og måtte Det er nok fordi hun er sensetiv, det er Oscar , dog ikke i samme grad som da han var lille .. Jeg tror bare måske du skal lade din mor eller lign. holde hende lidt , og prøve og få hende til at forstå det faktisk er okay ..

Anmeld

10. september 2011

morethanperfect

EmmaJosephine skriver:

Min datter var præcis på samme måde, for en måned siden. Hvis hun kom over til sin far (og andre), så skreg hun!! hun kunne sagtens skrige, græde og være helt ude af den i en halv time, når hun var hos andre. Så snart hun kom over til mig, så var der ingenting. 
Hun begyndte i vuggestue, da hun var 6 måneder (nu er hun 7 måneder), og nu er der ingenting.. Hun kan sagtens sidde hos andre, imens jeg er ved siden af.
Det har hjulpet, at vi lod hende blive passet af andre, og hun så fandt ud af, at jeg ikke tog hende, når hun græd. Måske du skulle prøve det?

Lige mit forslag .. De bliver ofte mere pylret når deres forældre er der ..

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

EmmaJosephine skriver:

det ER prøvet i 2½ time mens jeg hyggede med min søn... resultat IKK godt.. det var OVER hendes grænse

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Sådan var min søn også indtil han blev omkring 9 mdr..

Så det okay hvis andre tager ham op osv. for det var det bestemt ikke før. Der var det KUN mig, hans far, Min søster og daniels mor der kunne og måtte Det er nok fordi hun er sensetiv, det er Oscar , dog ikke i samme grad som da han var lille .. Jeg tror bare måske du skal lade din mor eller lign. holde hende lidt , og prøve og få hende til at forstå det faktisk er okay ..

dette er gjort 2-3 gange om ugen med min mor + andre... hun bryder HELT sammen.

Anmeld

10. september 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Lige mit forslag .. De bliver ofte mere pylret når deres forældre er der ..

det er prøvet... resultatet er nu at gør andre ANTRÆK til at ville røre hende - går hun i panik...

frygter virkelig der er mere i det end bare "særhed og morsyghed"

Har nu snakket med nogle tætte om det - og INGEN kan sige hun er som alle andre.... det gør ONDT - men VED det jo godt.... så nu har jeg skrevet en mail til hendes læge med henblik på at få hende til en børnelæge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.