At spise selv=nægte at spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. januar 2009

Anja

Ja, som andre også skriver, så synes da, at det virker som en reaktion på lillebror.

Jeg ville se tiden an. Blive ved med at opdrage på hende, altså minde hende om ske og gaffel, men ellers lade hende spise som hun vil. Jeg ville dog IKKE lave special mad til hende, for det tror jeg er en ond cirkel at komme ud i. Har nok den holdning, at hvis de ikke spiser, så er de ikke sultne ..... og når de er sultne nok, så skal de nok spise. Det er jo alm mad hun får tilbudt !

Men altså se tiden an .....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. januar 2009

Juniors mor

Jeanette skriver:

Ja, jeg har også selv tænkt på, om det kunne være "et skridt tilbage"....men det er startet lidt før Malthe blev født....men derfor kan det jo godt være i den forbindelse.

Der er sket rigtigt meget på det sidste - Malthe blev født, så blev vi blev indlagt, hun har været syg og er også lige startet i vuggestue, så det påvirker nok hendes appetit. Hun virker ellers ok glad og tilfreds og klarer det hele så fint....så et eller andet sted skal hun jo reagere.

Her til aften fik hun et mindre hys-anfald fordi jeg ville prøve at made hende okay..det må jeg så heller ikke mere. Jeg tilbød hende flere forskellige ting, jeg ved, hun kan lide, men hun nægtede at spise, så har ikke fået aftensmad igen igen....ja, det er sgu ikke nemt

Hej Jeanette
Jeg tror bestemt også hender reaktion hænger sammen med alle de forandringer der er sket i hendes liv.
Da Julie startede i dp reagerede hun også ved at nægte at spise (dog kun hos dp) i næsten 3 uger og siden har jeg læst, at netop "sultestrejke" er en meget almindelig reaktion på forandringer i de smås liv.
Jeg tror bare hun skal have tid til at beabejde alle de nye indtryk og forandringer, der er kommet i hendes hverdag, og så skal hun nok få apetitten igen.
Kh
Helle

Anmeld

19. januar 2009

Tikki

Joan ( Smallie ) skriver:

Ja der er sket mange ting for hende.

Og så læser jeg lige du tilbyder flere forskellig ting. Der vil jeg nok holde på at hun skal spise det samme som i spiser for ellers finder hun jo ret hurtig ud af at hun kan køre rundt med jer på den måde. Eller som minimum spise lidt af det i for inden hun får noget andet.

Niels har også perioder hvor han ikke gider spise det vi får og jeg laver ikke andet til ham, for det gider jeg bare ikke og hvis han ikke spiser noget ryger han i seng uden. Men igen Niels er en knægt men en fin morfar mave så han har en masse at tage af og han vågner heller ikke om natten fordi han er sulten.

Ja ja Jeanette det er sku svært for man vil bare de små det bedste. Men jeg har sat hårdt mod hårdt med ham af min. Hvis han begynder at sidde og smide med maden bliver den også taget fra ham og han bliver ikke tilbudt igen.

Og for at være helt ærlig er jeg også meget spændt på hvordan han tager det når der om godt 4 uger kommer en lille ny her også. Men igen han har en fin morfar mave at tage af

Joan

Ja, jeg er også meget i mod at prøve at tilbyde noget andet og har heller ikke gjort det før nu....men det skulle jo prøves også.......det virkede så ikke heldigvis, så jeg fortsætter med at holde fast i ikke at tilbyde andet end det vi får

Anmeld

19. januar 2009

Tikki

Tak for jeres svar...kan se der er lidt forskellig holdning til hvordan det kan gribes an....jeg er jo også godt klar over min egen holdning, men den behøver jo nødvendigvis ikke være rigtig . Jeg tror jeg vælger at tro på det er en reaktion og at det må gå over. Jeg har bare aldrig troet min madglade pige ikke ville spise - det er noget helt nyt, hun begynder på, så derfor reagerer jeg promte jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.