hmmm, jeg prøver lige at tænke mig ind i situationen...og her hos os spiser tif som hun i virkeligheden lyster...den anden dag blev majsene suget op fra tallerkenen...godt man har et kamera!
så dertil er vi lidt uens...jeg er lidt af den tro at de nok skal indhente det med at spise ordentligt, også selv om de sviner i en periode, og så spiser ordentlig i en periode.
derefter er jeg jo så den der stride madamme, tif får kun det der bliver serveret...d.v.s...hvis hun ved første bid ser sjov ud i hovedet, og spytter ud, så får hun noget andet, for her er det et tegn på, fyyyy det bryder jeg mig ikke om!
men er det skab...så er det bare tak for mad, for jeg vil ikke stå og lave to retter...niks nej!
jeg tror Joan har fat i den lange ende...det kan handle om tryghed og nærvær for en periode.
men her hos os har jeg opdaget at tiffanie sluger hendes mad meget nemmere når vi lader hende sidde uden at grine af de ting hun laver, så her er der bare alm. snik snak om bordet.
måske skal i rokere pladser for en tid, så det ikke er dig som sidder ved siden af hende...sidder hun evt. for enden af bordet, så flyt jer så hun sidder lidt alene...mon ikke det skal få hende til at skovle mere ind?
noget helt andet er, nu mere opmærksomhed i smider på bordet omkring hendes spisning, nu mere stejl bliver hun (og det vil jeg godt vædde på!
så løsningen kan også omvendt være at i slet ikke har fokus på hendes spisning, og på hvor meget hun indtager, for de små poder kan altså mærke det!
held og lykke, håber du kan bruge et par ting af alt det vrøvl jeg har skrevet!
Anmeld