Hejren skriver:
Det lyder godt Tina. Hvordan har du det med det i dag?
Og hvordan forklarede de sig egentlig?

Tak for jeres svar

Nu hvor mit møde med mine forældre har bundfældet sig er jeg både glad og ærgerlig.
Glad fordi jeg tror på vi vil kunne have een eller anden form for kontakt fx. omkring samarbejdet mht. vores drenge.
Ærgerlig fordi vi er meget forskellige og uenige på mange essentielle punkter mht. hvordan vi lever vores liv og hvordan vi hver især opfatter verden. Fx. forklarede min mor mht. opdeling af vores juleaften i år at det var det eneste rigtige. Det underbyggede hun med at vi ellers vil være 14 mennesker, det er for mange i hendes øjne plus der vil være 2 hunde, en storrygende mormor og 2 gangstativer til de 2 ældste i familien. Jeg sagde at jeg er HELT uenig. M og jeg har altid plads til alle, vi vil hellere ommøblere hele stuen og låne ekstra borde osv. så vi kan være sammen alle sammen end at vi skal til at deles op med risiko for at nogen kommer til at sidde alene hvert andet år. Den storrygende mormor kunne sendes på altanen og hundene kunne blive hjemme eller være i soveværelset/altanen indimellem til William er blevet mere glad for hunde.
Måske lyder det som en åndssvag detalje at jeg bruger julen som eksempel, den er jo i virkeligheden bare en aften som alle andre. Jeg prøver bare med den som eksempel at beskrive deres tankegang, der i mange henseender er begrænset i mine øjne, de ser begrænsninger fremfor muligheder og det er ærgerligt og gør livet med dem mere kompliceret end det kunne være.
Jeg forudser mange problemer i samlivet med mine forældre fremover, selvom jeg er løsningsorienteret generelt. Hvis de var nogle gode venner, ville jeg udfase dem stille og roligt, men nu er de jo altså mine forældre og bedsteforældre til vores elskede drenge, der gerne vil se dem.
Jeg kan ikke helt forudse hvordan fremtiden former sig, det må vi tage som det kommer. Jeg kunne forestille mig noget i retning af mere sjælden kontakt og at vi ikke nødvendigvis kommer til at ses hvert år til jul, fødselsdag osv.
Mht. min fars udtalelser omkring Michael forklarede han det med, at han indimellem har observeret at Michael har været bestemmende overfor mig, og det har pisset ham af. Han har dog ved hjælp af coach og psykolog fået forståelse for, at i disse perioder, hvor min depression har raset, har Michael været nødt til at tage over fordi jeg ikke havde mange initiativer i mig. Det er meget komplekst at forklare, min far har jo egentlig ikke ret til at blande sig i mit liv og mit valg af mand på dén måde han har gjort, men jeg følte, min far og jeg nåede hinanden dén aften. Min far var undskyldende, ydmyg og ked af det, og hans forklaring kom lige fra hans hjerte, det kunne jeg mærke.
En yderligere faktor i alt dette er min lillebror på 30. Ham der glimrer ved gang på gang at være rimeligt uigennemtænkt. Til Theodors fødselsdag sidste år i marts gav min bror ham en Tivoli-tur i fødselsdagsgave. Da Tivoli lukkede måtte Theodor selv minde Niclas om at de ikke havde været i Tivoli, her blev Theodor så lovet en tur i biffen, som naturligvis stadig ikke er blevet til noget, og nu er der snart gået et år

Niclas var også dén der inviterede mine forældre til juleaften hjemme hos ham og kæresten, uden vi andre var inviterede. OG han var den der svinede mig til på telefonsvareren dén dag i november hvor jeg endte med at beslutte at tage en pause fra familien, han tog min mors parti uden at ane noget om noget.
Min mor forsøgte at forsvare ham med dit og dat. At hans nye lejlighed er blevet dyrere end de havde regnet med, både fordi istandsættelsen blev dyrere end forventet OG fordi renten steg, så de har fået dyrere lån end forventet. Desuden kan de åbenbart ikke blive gravide, da min bror har svært nedsat sædkvalitet, så nu går de til behandlinger.
Jeg sagde til min mor, at det er let nok at være smilende og sympatisk når solen skinner og alt er godt. Det er jo netop i modvind, regnvejr og op ad bakke folk viser, hvad de virkelig er gjort af.
Jeg har ikke lyst til at se min bror på nuværende. Han har ikke kontaktet mig siden den dag han svinede mig til på min telefonsvarer, og jeg er blevet stædig nu, han må selv komme til mig, hvis han vil noget. Hvad der så skal ske når vi stadig ikke ser hinanden og pludselig skal til en fødselsdag hjemme hos mine forældre må afhænge dels af vores forhold til mine forældre på dét tidspunkt og dels af om Niclas er kommet ud af busken. Jeg har ikke tænkt mig at invitere ham hjem til os lige nu, heller ikke når jeg har fødselsdag i februar.
Åh ja sikke en masse bavl fra mig. Tak til jer der har overlevet denne lange smøre

fra Tina
Stort