Var jeres graviditet planlagt (for unge forældre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

jeg er selv ung. jeg bliver snart 20.

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

Vores var bestemt ikke planlgt! Men han er heller ikke uønsket

Jeg er 16 og kæresten 21, vi har været sammen i næsten et år.. og venter os en lille dreng til maj.. 

Jeg starter på kontanthjælp til juni og kæresten har sig en uddannelse.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

jeg er 22 år og på kontanthjælp.. er gravid i 14 uge.. PLANLAGT!

kæresten er lige fyldt 30 år og arbejder hos 3x34...

da vi lige pt har 2 hjem er økonomien lidt stram men så snart vi flytter sammen sku den gerne se lidt bedere ud trods min kontanthjælp..

og jeg mener klart vi er klar til at blive forældre..

Anmeld

14. april 2012

christina92

Jeg er 19 og er 15+0. Jeg har været kærester med min 12 år ældre kæreste i snart 3 1/2 år og vores lille bøvs er absolut et ønskebarn som vi begge glæder os ubeskrivelig meget til der melder sin først i Oktober

Anmeld

14. april 2012

Nadia&Daniel

Jeg rammer "desværre" ikke målegruppen.. Men ville faktisk ønske at jeg havde fået Laura lidt før.. Var 24 år da Laura kom til verden

Anmeld

14. april 2012

lilledittemor

Jeg blev gravid som 21-årig. Det var MEGET planlagt.
Min kæreste var næsten fyldt 22.

Hvis man er klar både økonomisk og psykisk, så synes jeg bestemt ikke det er for ungt. Men hvis det ikke er planlagt og man er i tvivl om man kan magte det - så bør man få en abort, synes jeg.

Og forresten - bare fordi man ikke har en uddannelse, så behøver man ikke være på kontanthjælp.. Det er vidst mest i De Unge Mødre man ser det. Desuden kan du godt ende på kontanthjælp selvom du har en uddannelse.

Jeg har ikke noget job og skal ud og søge efter min barsel. Men min kæreste har et godt betalt job. Ingen af os har en uddannelse endnu, men regner med at jeg måske snart skal i gang, hvis jeg finder ud af hvad jeg vil.
Selv min uddannelsesvejleder rådede mig til at få mit barn før uddannelse, da hun jo kunne se at der er det jeg brænder mest for

Anmeld

14. april 2012

piadas

Jeps!

Jeg fødte Oliver 4 uger før, jeg blev 22 år...og så havde han endda taget 18 mdr. at lave, så hvis det var lykkedes i første hug, havde jeg jo været noget yngre!

Ingen af os havde uddannelse på det tidspunkt, men det tog jeg senere. Jeg valgte finansøkonom-uddannelsen, fordi jeg altid gerne har villet indenfor bank-verdenen, og så tog den kun to år - overskueligt når man har et barn. Det flaskede sig så sådan, at vi fik nr. 2, da jeg var færdig med det første år, så det tog mig tre år at tage uddannnelsen, fordi jeg havde et års barsel midt i.

...og jo, det kan godt lade sig gøre at have små børn, være på SU/kontanthjælp og få økonomien til at hænge sammen.  Vi optog ingen lån (heller ikke SU-lån), og havde heller ingen opsparing, så vi klarede os for det vi havde - det var småt, men sådan var det. Vi ville ikke optage gæld! Tremmesengen var min kusines aflagte, højstolen var brugt, puslebordet og barnevognen betalte min mor, vi arvede tøj osv.

Jeg tror mange unge idag har alle mulige forestillinger om, at det ikke kan lade sig gøre at få et barn, hvis ikke man har den dyreste Odder-barnevogn, Trip Trap-stol i den rigtige farve, mærketøj osv. Hvis man tænker i de baner, er det klart, at man ikke ville kunne få det til at hænge sammen på SU/kontanthjælp.

Æj, nu kom det til at lyde som et surt opstød, men det var slet ikke meningen! Jeg synes bare, det nogle gange er lidt tankevækkende, for barnet er jo ligeglad!

Anmeld

14. april 2012

Krussedulle

Anonym skriver:

Ikke planlagt! Men ønsket! ... Jeg var lige fyldt 18 da jeg blev gravid, og havde ikke nogen uddannelse, men det syntes jeg nu heller ikke er et kriterie for om man egner sig som forældre eller ej! .. Jeg er gift med fareren til mine børn, og vi har 3 drenge nu, og er begge under uddannelse!

Anmeld

14. april 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Jeg er 20år, og venter mit første barn til september. Vores barn var bestemt ikke planlagt, da jeg er under uddannelse. Vi valgte så at beholde baby fordi min kæreste er uddannet, så der har vi en indkomst. Når jeg kommer tilbage fra barsel har jeg ca. 8 måneder tilbage af min uddannelse, så jeg tror nok vi skal klare den 

Jeg kan selvfølgelig godt se det smarte i at vente til begge er uddannet, men personligt synes jeg faktisk at det er rart at jeg lige får en pause i min uddannelse, og har noget jeg kan komme tilbage til efter barsel. 

Håber i træffer det rigtige valg for jer 

Anmeld

14. april 2012

Isaac's mor

Jeg var 19 da jeg blev gravid (nu er jeg 20) og min kæreste 25.. Vi havde kun været kærester i cirka to måneder, og det var ikk planlagt..

Men vi har valgt at beholde, og jeg synes vi egner os rigtig godt!
Vi glæder os SÅ meget, vi har fået indrettet børneværelse, skaffet alt der skal skaffes (plus vi er flyttet i hus) også har vi venner og familie som støtter os 100%.. Plus jeg er en god gravid som gør "alt det man ikke må" og han er der for mig når jeg har brug for hjælp osv.

Vi er stadig dybt forelsket, så jeg er sikker på vi nok skal klare den som forældre sammen selvom det er meget tidligt

Anmeld

14. april 2012

morethanperfect

Denne baby var bestemt også planlagt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.