Var jeres graviditet planlagt (for unge forældre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2012

MissTas

Anonym skriver:

Alså fra 15 til 22 år  jeg kender to forskelige par den ene er blevet gravid med vilje og den anden er et uheld.

dem med uheldet egner sig overhoved ikke som forældre!!! og dem med det planlagte har vidst ikke planlagt nok for ingen af dem har jo eller uddanelse...

jeg er selv ung. jeg bliver snart 20.

vi vil selvfølig gerne havde et barn som unge men jeg er bange for at vi skal komme i krise for ingen af os har jo eller uddannelse. og man kan jo ikke leve på kh begge parter + bebs,. så vi må passe ekstra godt på. jeg glæder mig til den dag vi får råd til at få børn....

men vil gerne høre lidt omkring jeres økonomi før og efter bebs er blevet født. hvad i laved og osv og om i har uddannelse

Jeg er 21 og har en datter på 2 mrd. min kæreste er dog snart 27, men jeg er da ung forælder

det har ikke været særlig hårdt for økonomien her. Selvfølgelig koster det når man skal ud og have ALT når det er det første barn og specielt hvis man ligesom mig vil have alt fra nyt, men derefter har vi ikke ku mærke på økonomien, at der er kommet et familiemedlem ekstra.

Jeg er under uddannelse og har derfor barsel fra min uddannelse PT. Får derfor kun en SU udbetalt hver måned, men min kæreste har et godt betalt job, så det er vist ham der rykker pengene hjem her

graviditeten var fuldt ud planlagt og vi fik vores lille ønske datter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2012

Guldimaven

Jeg er 18, og min kæreste er 24..  Vores søn er ikke født endnu, men har termin i næste måned! 

Her var han heller ikke planlagt! ( der er ingen tvivl om, at det er bedst at vente med børn. Selvfølgelig!) Men, når det så er sagt, så syntes jeg tit der bliver malt fanden på vægen, når det omhandler ingen uddannelse og baby! 

Vi er begge på su, da min kæreste er igang med hans uddannelse, og jeg går på gymnasiet! Vi er fornuftige unge mennesker, og mener sagtens at vi kan tage vare på et barn trods det at vi ingen uddannelse har! 

Og, selvom vi begge er på su, så har jeg fået ALT hvad jeg ønsker mig til min søn! Og det er unden nogen form for lån! Alt er købt og betalt.. Dog er det meste af det brugt, men det er nu ligemeget for os.. Hvis man ikke vil have brugt til sit barn, skal man nok lige overveje barnet nogle år forinden eller have en uddannelse hvor man tjæner ok penge, fordi det er da bestemt ikke billigt at skulle have barn, og have barn! 

Ja, det jeg vil sige med det er.. At når man ikke er i situationen, har man altid skræk senarier, omkring det at skulle have barn og inden uddannelse.. Men når først man er i det, finder man nu nok ud af det hele! 

Jeg har i hvert fald aldrig haft det bedre i mit liv, end jeg har det nu! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.