Spørgsmål til jer der stadig ammer...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Mettemus

piadas skriver:

Det lyder til, at du også ammede rimelig meget.

Hvordan så nu, hvor du er stoppet? Har han haft problemer med hård mave eller går det fint nok med at få nok væske i ham?

Jeg synes jo, at det er begrænset, hvor meget Ida drikker af vand, når hun får grød - måske 20 ml vil jeg skyde på, så det er jo slet ikke nok, hvis jeg fjerner det meste af amningen. Eller det er det måske?

Der har slet ikke været problemer med hård mave. Det havde jeg ellers frygtet lidt, så der er tanket godt op med sveskemos i fryseren. Han stoppede selv amningen fra den ene dag til den anden og samtidig med det stoppede han med at spise om natten. Han drikker ikke vildt meget, men er blevet noget bedre til det efter han ikke spiser ved mig mere + spiser brød i stedet for grød indimellem. Der er stadig gode våde bleer og han virker tilfreds og glad. Vores største problem er at få mælk nok, for han gider hverken sødmælk eller mme. Han kan jo heller ikke leve af a38...Vi skal ha SP i morgen, så må jeg se om hun har nogle guldkorn til os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

piadas

Mettemus skriver:

Der har slet ikke været problemer med hård mave. Det havde jeg ellers frygtet lidt, så der er tanket godt op med sveskemos i fryseren. Han stoppede selv amningen fra den ene dag til den anden og samtidig med det stoppede han med at spise om natten. Han drikker ikke vildt meget, men er blevet noget bedre til det efter han ikke spiser ved mig mere + spiser brød i stedet for grød indimellem. Der er stadig gode våde bleer og han virker tilfreds og glad. Vores største problem er at få mælk nok, for han gider hverken sødmælk eller mme. Han kan jo heller ikke leve af a38...Vi skal ha SP i morgen, så må jeg se om hun har nogle guldkorn til os

Det er godt at høre! Det frygter jeg nemlig lidt, men det gør vi vel allesammen!

Jeg har forsøgt med lidt babseafvænning idag, hvilket har betydet, at der har været forhøjet beredskab i Farsø idag pga. sprængfare!De har godt nok været spændte, så jeg overvejer at lægge hende til, inden jeg går i seng om lidt, så hun kan tage lidt af trykket!

Derudover går det nogenlund bortset fra, at hun brækkede sig af kylling og ris igen. Men så gav jeg hende noget yogurt med frugtmos i stedet fremfor at give hende babs. Til sidst overgav jeg mig dog, da jeg havde brugt 1½ time på at prøve at få hende til at sove til middag. Jeg tror såmænd ikke, det var babs, hun ville have - jeg havde bare valgt det forkerte tidspunkt til middagslur!

Nå, vi prøver igen imorgen, så må vi se, hvordan det går!

Anmeld

9. september 2011

CA

Hej Pia. Min computertid er ved at udløbe, hvis jeg skal nå lidt inden krapylet vågner,  men vil lige nå at svare dig. Måske svarer jeg det samme som de andre, for har ikke nået at læse deres svar. 

Jeg ammer jo ikke mere, og det er godt nok også svært at vide hvor meget hun får hos dig, men kan se hun får en del flere "mælke-måltider" end Johannes.

Jeg gir kun mælk lige før en lur og ikke mellem måltiderne ellers. Han beder meget sjældent om det, men jeg gav ham alligevel, for det plejede jeg jo. Men han gad ikke sine hovedmåltider så... 

Vi gør nogenlunde sådan her(klokkeslet er ikke heeelt præcise, da han godt kan li at ødelægge planlægning ligesom sin far):

7: Havregrød/ el. øllebrød/ el. hirsegrød og et glas sødmælk

8: 210ml. mme før lur

11: Rugbrødshapsere og grøntsagsstænger og sødmælk

13: 210ml. mme før lur

15: frugtmos /el. a38 m. banan /el. skorbe og vand

17: 90 ml. mme før lur(han kan SAGTENS sluge mere, men så tar han ingen aftensmad og han brokker sig heller ikke over kun at få 90)

18: Vores aftensmad i most form + vand

19.30 200ml vælling i sengen før nat

Anmeld

9. september 2011

piadas

Carina87 skriver:

Hej Pia. Min computertid er ved at udløbe, hvis jeg skal nå lidt inden krapylet vågner,  men vil lige nå at svare dig. Måske svarer jeg det samme som de andre, for har ikke nået at læse deres svar. 

Jeg ammer jo ikke mere, og det er godt nok også svært at vide hvor meget hun får hos dig, men kan se hun får en del flere "mælke-måltider" end Johannes.

Jeg gir kun mælk lige før en lur og ikke mellem måltiderne ellers. Han beder meget sjældent om det, men jeg gav ham alligevel, for det plejede jeg jo. Men han gad ikke sine hovedmåltider så... 

Vi gør nogenlunde sådan her(klokkeslet er ikke heeelt præcise, da han godt kan li at ødelægge planlægning ligesom sin far):

7: Havregrød/ el. øllebrød/ el. hirsegrød og et glas sødmælk

8: 210ml. mme før lur

11: Rugbrødshapsere og grøntsagsstænger og sødmælk

13: 210ml. mme før lur

15: frugtmos /el. a38 m. banan /el. skorbe og vand

17: 90 ml. mme før lur(han kan SAGTENS sluge mere, men så tar han ingen aftensmad og han brokker sig heller ikke over kun at få 90)

18: Vores aftensmad i most form + vand

19.30 200ml vælling i sengen før nat

Tak, Carina!

Jeg synes nu, det lyder til, han får meget flaske ift. nogle af de andre, men når man tænker på, han skal have 3/4 liter om dagen, er det jo egentlig ok!

Jeg har heller ikke så meget tid lige nu, men tak for svaret!

Anmeld

14. september 2011

sandratobias

Amanda er 7 måneder... i går ( d. 13. )

Kl ca. 7/7 30. morgenmad - havregrød/yoghurt og sødmælk af kop... 

Kl. 8. Ammes..
Og med i BH med Tobias kl ca 8 30.. Efterfulgt af lur kl. ca 9 - 9 30 på vej hjem fra BH.. Sover ca 1 time-1½..

Middag mellem 11-12: Grød m. sødmælk af kop.. + D og jern dråber.. Efterfulgt af lur kl. ca 13/ 13 30.. Sover mellem ½-2 timer.. Tænkt på at begynde på rugbrød og grøntsagsstænger..  

Eftermiddag kl. ca 15 30: Ammes, og med i BH efter Tobias.. 

Kl. ca 17. Ammetår... Så kan vi godt falde i søvn indtil man blir pakket i seng.. så ca 5-10 min søvn..  

Aftensmad kl. 18: Kartoffelmos med grønt/det kød vi får hvis det er "blødt" kød.. m. eks pasta, hvis det ikk er en kartoffel dag.. + sødmælk af kop.. 

Kl. 20/21 30.. Ammes og så godnat, indtil næste morgen kl. ca 7-8..  

I løbet af dagen får hun vand af kop... Og blir ammet meget om dagen stadig..
Nogle dage sover hun næsten ikk i løbet af dagen..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.