...men I andre må selvfølgelig også byde ind med gode råd!
Hvordan får I det passet ind med de andre måltider?
Som I nok har læst i nogle af de andre tråde, bøvler jeg lidt med at få Ida til at spise mad, som ikke er totalt blendet, så der ingen klumper er i!
Jeg tror, jeg ammer ret meget i forhold til, at hun efterhånden er oppe på 4 måltider om dagen og har en teori om, at fordi jeg ammer hende så meget, som jeg gør, gider hun ikke vænne sig til mad, som ikke er flydende.
Derfor tror jeg, at jeg vil til at trappe lidt ud af amningen, så hun bliver tvunget til at spise det, jeg serverer.
Hendes madplan ser ca. således ud:
Kl. 7.30 Havregrød med jordbærmos og MME-pulver med vand til
Kl. 8.30 Ammes og sover derefter formiddagslur
Kl. 10.00 Vågner og ammes 1 eller to gange inden frokost alt efter hvor længe hun har sovet
Kl. 11.30 Fuldkornsgrød/speltgrød e.lign. med vand til
Kl. 12.30 Ammes og sover middagslur
Kl. 15.00 Frugt med havregryn eller yogurt
Herefter ammes hun nok et par gange indtil aftensmaden
Kl. 18.00 Kartoffelmos/ris/kød/grøntsagsmos blendet uden klumper
med vand til.
Herefter ammer jeg hende et par gange indtil kl. 20.30 hvor hun bliver puttet.
Om natten ammer jeg hende også et par gange, så jeg synes jo jeg ammer rigtig meget i forhold til, at hun snart er 7 måneder (om en uge).
Hvis jeg lige pludselig skærer alle amme-måltider væk og nøjes med at give hende morgen og aften/nat, får hun vel nærmest væskemangel eller hvad?
Skal hun så bare have vand i stedet ind i mellem, når hun virker tørstig? Og får hun så mælk nok? Jeg aner jo ikke, hvor meget hun får, når jeg ammer hende...
Jeg har jo også overvejet at give hende en flaske vælling om aftenen, men er bange for at det ødelægger amningen + jeg synes ikke, der er nogen grund til at lære hende, hvad en sutteflaske er for en, nu når hun er så stor efterhånden...!
Hvad gør I andre, der stadig ammer? Ammer I lige så meget?