PeruBaby skriver:
Sofia er lige fyldt 8 mdr. og har i den sidst maanedstid kun faaet 4 ammemaltider om dagen... hun bliver saa dejlig doesig af at blive ammet, saa vi bruger det lidt som en sovepille inden hendes lure og aftensovning. I loebet af daget faar hun 4 skemaaltider a ca. 3/4 til 1 dl pr stk (mellem lurene). Hun spiser altid skemad efter en lur og faar aldrig tilbudt babs inden hun har spist, for hvis hun faar lov til at babse inden, mister hun interessen for skemad.
Jeg tror du med fordel kunne trappe ammemaaltiderne ned... i hvert fald dem du giver inden skemaaltider. Tilbyd evt. i stedet noget hun kan sidde og holde paa og proeve at stikke i munden. Skidt med at hun ikke kan finde ud af at spise det endnu, men det traener hende og her synes Sofia det er meget sjovere selv at putte noget i munden end at blive madet.
Naar nu vi er gaaet over til MME, da jeg jo skal arbejde (fra i dag
) har jeg kunne kontrolere hvor meget maelk hun faar. Det er ca 4 x 150 ml. Og derudover drikker hun maaske 20 til 30 ml vand til hvert maaltid. Paa den maade kommer hun jo kun ca op paa 700 til 750ml vaeske om dagen, men hun har mange vaade bleer, og det vil jeg tro Ida ogsaa har saa meget som du ammer.
Naar Ida starte i dagpleje allerede om 1 mdr. (det skrev du vist i en anden traad?), saa tror jeg det ville vaere godt for jer begge, hvis I reducerer amningen lidt...
Her har det betydet meget for lysten til skemad at maven ikke var dejlig fuldt med mormaelk
Tak for dit svar - de hjælper det hele!
Lyder som en god ide at bruge det som en slags sovepille.
Hmm, jeg overgiver mig vist (hælder jeg mere og mere til
) og må vist hellere komme i gang med det MME!
Men det lyder da også til, at Sofia får meget af det, gør hun ikke? Jeg må indrømme, jeg aner ikke, hvor meget de skal have nu med den alder, de har.

Det er jo netop dagplejestarten, der stresser lidt og sidder i baghovedet, så jeg bliver nødt til at trappe ned...
Godt at høre det har hjulpet på lysten til skemad hjemme hos jer!

Uh, spændende! Godt jeg ikke skal være væk fra Ida så længe, men rigtig god tur (hvis du altså ikke allerede er taget afsted)!