millesofie skriver:
hjælp 
vi skal holde børne fødselsdag
for ca 30 børn i alderen 5-6 år 

jer som kan huske mig og min familie ved det med Marcus-Emil og hans selektive mutisme (jer der ikke gør her er link her og her og her)
kort fortalt handler det om at han ikke taler henne i skolen, til nogen overhovedet, hvilket jo gør de andre nysgerrige, vi har fået anbefalet at holde hans fødselsdag for hele klassen hvilket vi så selvfølgelig gør(men phu ha) det er ikke et krav på nogen måde men jeg ser helst at han falder ordenligt til og at de andre får set "giraffen" lidt an på hjemmebane..
vi får lidt hjælp fra forskellige kanter til fødseldagen, så det jeg mangler nu er ideer.
vi har talt om
- slikkepose fiskning
- stafet løb evt med æg
- en form for skattejagt hvor alle skal finde hver sin post hver gang
- sække vædeløb
men..... det er 3 - 4 timer vi skal have slået ihjel
det bliver en søndag og de bliver inviteret til kl ca 15
ankomst med boller osv
så er der en eller to aktiviteter
kl 17.30/18 spisning
ny aktiviet'
kl 19 hentning
så jeg tænker lidt hvad kan både fange drenge og piger og helst uden de kommer op at slås og nogen græder 
hjælp 

Min mellemste som læser til pædagog lavede et form for skattejagt til ungerne under sin praktik.
Du går ud og finder x antal steder i området, som er lette at genkende og tager derefter billeder af stederne.Fx hjørnet af en trampolin, en postkasse, en særligt udseende stor sten, en flagstang osv.
Hver post fører dem så videre til næste post og til sidst skatten.
Man kan jo dele ungerne i x antal hold og starte dem fra hver sin ende eller lave flere "baner".
Det gode ved billed-skattejagt er netop at ungerne ikke behøver at læse, det er visuelt og rimeligt let at finde og genkende.
Du kan også have en stor tavle og lege "sæt hale på æselet", "dykke efter æbler", "puste vat" (et bord og to stole og en midterstreg, samt et mål i hver side (tegnet) og så gælder det om at puste vatkuglen ind i modstanderens mål.
Til den slags skal man naturligvis ikke have alle 30 igennem, men udvælge nogle stykker til at dyste.
Man kan også lave helt almindelig gammeldags stafetløb, sækkeløb, æggeløb og mere af den slags...og så er der naturligvis den gammeldags kædefanger, hvis der er plads til det.

Kærligst
Sussie