sjove lege til mange børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.277 visninger
12 svar
0 synes godt om
6. september 2011

millesofie

hjælp

vi skal holde børne fødselsdag  for ca 30 børn i alderen 5-6 år 

jer som kan huske mig og min familie ved det med Marcus-Emil og hans selektive mutisme (jer der ikke gør her er link her og her og her)

kort fortalt handler det om at han ikke taler henne i skolen, til nogen overhovedet, hvilket jo gør de andre nysgerrige, vi har fået anbefalet at holde hans fødselsdag for hele klassen hvilket vi så selvfølgelig gør(men phu ha) det er ikke et krav på nogen måde men jeg ser helst at han falder ordenligt til og at de andre får set "giraffen" lidt an på hjemmebane..

vi får lidt hjælp fra forskellige kanter til fødseldagen, så det jeg mangler nu er ideer.

vi har talt om

1. slikkepose fiskning
  2. stafet løb evt med æg
  3. en form for skattejagt hvor alle skal finde hver sin post hver gang
  4. sække vædeløb

men..... det er 3 - 4 timer vi skal have slået ihjel

det bliver en søndag og de bliver inviteret til kl ca 15

ankomst med boller osv

så er der en eller to aktiviteter

kl 17.30/18 spisning

ny aktiviet'

kl 19 hentning

så jeg tænker lidt hvad kan både fange drenge og piger og helst uden de kommer op at slås og nogen græder

hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

Lone Jakobsen

hvad med:

snørrebånds spisning med hænderne på ryggen

æblespisning af en skål vand

mini biograf (hvis det bare øs regner)

ja det var sørme ikke meget, men det var hvad jeg lige ku finde på efter en lidt hektisk dag.

trøst dig med at bare der er legetøj musik og en fodbold i haven, så kan børnene bruge meget tid på at lege med alt det nye.

Anmeld

6. september 2011

Lone Jakobsen

hov, for øvrigt synes jeg 3 timer er helt fint. ingen grund til at lade den vare 4. det kan virke ret overvældede når det er første gang.

Anmeld

6. september 2011

millesofie

Lone Jakobsen skriver:

hov, for øvrigt synes jeg 3 timer er helt fint. ingen grund til at lade den vare 4. det kan virke ret overvældede når det er første gang.

tak for de gode forslag

havde helt glemt snørrebånds spisning

Anmeld

6. september 2011

Mi

Når vi har holdt fødselsdag, så har de egentlig bare leget, og så har vi haft en enkel omgang ballondans. Vi stillede bordfodbold og airhockey ud i garagen og så lavede min mand nogle træstammer som de stod og sømmede søm i, det var et stort hit.

Lege for 5-6 årige, bum bum:

Fangeleg

Gemmeleg

Poster med forskellige smålege og opgaver

Anmeld

6. september 2011

tinasmor

Lone Jakobsen skriver:

enig

Anmeld

7. september 2011

Lone Jakobsen

millesofie skriver:

tak for de gode forslag

havde helt glemt snørrebånds spisning

selv tak. ja det har altid været et hit her.

Anmeld

7. september 2011

millesofie

Mi skriver:

Når vi har holdt fødselsdag, så har de egentlig bare leget, og så har vi haft en enkel omgang ballondans. Vi stillede bordfodbold og airhockey ud i garagen og så lavede min mand nogle træstammer som de stod og sømmede søm i, det var et stort hit.

Lege for 5-6 årige, bum bum:

Fangeleg

Gemmeleg

Poster med forskellige smålege og opgaver

men har i så også haft 30 piger og drenge, til de fødselsdage??

synes nemlig at antalet af børn gør at der skal være stuktur over feldet, så det ikke løber løbsk lige pludselig

Anmeld

7. september 2011

Mi

millesofie skriver:

men har i så også haft 30 piger og drenge, til de fødselsdage??

synes nemlig at antalet af børn gør at der skal være stuktur over feldet, så det ikke løber løbsk lige pludselig

Vi havde først 20 børn fra den ene klasse, både piger og drenge, og så 20 børn fra den anden klasse. De var der så kun to timer, med en times mellemrum, vi skulle jo nå dem i løbet af en dag. Men det var nu også meget passende.

Anmeld

7. september 2011

ekzunz

Jeg synes måske du skulle overveje at invitere dem fra 14-17 i stedet for. Så kan du nøjes med at serveres noget let som de ikke skal bruge så meget tid på - og så selvf. lagkage eller hvad du nu havde tænkt dig.

Og børn er ret gode til at lege selv, også selv om de er mange. Bare det at få undersøgt værelset og kigget på legetøjet osv, så er de allerede godt fordybet i leg. Så jeg tror såmænd bare jeg ville arrangere en skattejagt som er for alle og så kan man altid senere lege stopdans, stoleleg, spise lakridssnører osv hvis og når det passer ind. Og nogle vil hellere lege med lego end stopdans - og det synes jeg at man skal acceptere. Pigerne er måske mere til stopdans end drengene og når nu det er et drengeværelse i har, så vil de nok have lyst til noget forskelligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.