Anonym skriver:
Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.
Fx: "Hold da op, det var da helt vildt, hva? Synes du ikke det er træls?"
- Øh næh.. Hvorfor skulle det være træls? Vi snakker 4 kg, ikke 8!
Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.
Eller: "Uha, så må du håbe han ikke tager mere på nu, hva?"
- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.
Eller: "Nå men skal du så ikke overveje kejsersnit?"
- Nej, hvorfor i alverden skulle jeg det?
Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".
Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?
For helt ærligt, 4 kg er altså ikke meget!
Nøøøj, jeg har også fået mange underlige kommentarer - selv min SP kaldte min baby for fed.. Til slut i graviditeten var det ikke sjovt mere... Øv... Jeg endte med en baby på 4005 g, så jeg har også fået en del kommentarer om hendes vægt