Seriøst træt af kommentarer om stor baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.388 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Anonym trådstarter

Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.

Fx: "Hold da op, det var da helt vildt, hva? Synes du ikke det er træls?"
- Øh næh.. Hvorfor skulle det være træls? Vi snakker 4 kg, ikke 8!

Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.

Eller: "Uha, så må du håbe han ikke tager mere på nu, hva?"
- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.

Eller: "Nå men skal du så ikke overveje kejsersnit?"
- Nej, hvorfor i alverden skulle jeg det?

Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".

Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?

For helt ærligt, 4 kg er altså ikke meget!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

4kløver

Kan svare ja til det sidste jeg fødte en pige på 2878 og fik afvide om jeg ikke spiste.. kan godt forstå du skyldes det er for meget..

Anmeld

5. september 2011

Anonym trådstarter

4kløver skriver:

Kan svare ja til det sidste jeg fødte en pige på 2878 og fik afvide om jeg ikke spiste.. kan godt forstå du skyldes det er for meget..

Det er bare så utroligt som folk skal dømme begge veje! Så længe babyen er sund og rask, kan det jo være ligegyldigt om den vejer 2900 eller 4000 gram.. Er bare så træt af nærmest kronisk at skulle forsvare mine spisevaner, når jeg spiser helt normalt

Anmeld

5. september 2011

Chris86

Kan SÅ MEGET følge dig!!!!
Min datter vejede 3720og det synes jeg da egentlig ik er det vilde som sådan..
OG der er stadig en i familien der bliver ved at komme med trælse (nedladende efter min mening) kommentarer om at hun er stor, tyk osv osv... hmm :/

Anmeld

5. september 2011

D-Micka

Øv altså.. Jeg forstår dig godt..
Tror ikke det er noget du skal lægge så meget i ..
Jeg grinte bare af folk og spurgte: hvorfor? til de fleste spørgsmål.. Så blev folk flove, for så var det jo lidt svært at komme med noget godt svar

idag er han 6 mdr. og en veninde spurgte mig om det var normalt han er så stor som han er, for det kunne da ikke være normalt.. Så stor havde hendes søn jo aldrig været .. Det blev jeg lidt stødt over til gengæld..

Som du selv siger: Hellere et sundt og rask barn

Håber du kan lukke lidt af

Anmeld

5. september 2011

lycly

Neej hvor har folk dog travlt med at dømme ? OMG! Det samme skete for mig, bare omvendt fordi min mave var meget lille. Så jeg fik kommentarer a la "Din baby bliver da alt for lille" osv. Og jeg endte altså med at få en smuk lille pige på 3920 g! Det er fuldstændig ligegyldigt hvad den lille guldklump vejer, bare den er sund og rask og man selv har det godt  

(Og så skal det lige siges at 4 kg altså ikke er en KÆMPE baby, den er stadig sød og lille )

Anmeld

5. september 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår

Åh, hvor kan jeg følge dig..!
Min Sofie vejede 4260 g da hun blev født - det var der dog ikke nogen der havde vurderet hende til.. Men i guder, hvor vi fik mange! kommentarer om hendes størrelse..
Hun var en skøn lille baby, og så tog det kun halvanden time og et enkelt sting at føde hende..
Synes det er ærgeligt, at mange betragter 4 kg, som voldsomt stort - for det er som regel, som du siger, et tegn på, at baby har det godt og trives i maven..
- og så held og lykke når du skal føde..

Anmeld

5. september 2011

sne190810

Min lillebror vejede 4600gram da han blev født! Min mor har fortalt hvor mange dumme kommentare hun også skulle lægge øre til dengang .. 

Jeg ville egentlig ikke så meget andet end bare at sige, at jeg sagtens forstår din frustration, og der findes bare ikke noget som er mere pikke irriterende ..  

Hellere kom ud med det, end at brænde inde med det

.. Forresten så vejede min lille pige 3786 gram da hun blev født, slet ikke tyk men lige tilpas!

Anmeld

5. september 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
Chris86 skriver:

Kan SÅ MEGET følge dig!!!!
Min datter vejede 3720og det synes jeg da egentlig ik er det vilde som sådan..
OG der er stadig en i familien der bliver ved at komme med trælse (nedladende efter min mening) kommentarer om at hun er stor, tyk osv osv... hmm :/

det har jeg også en tante der gør.. hun har født tre meget små børn (under 2800 g), så selvfølgelig var Sofie nok stor med sine 4260 g, men altså.. hun blev bare ved, og ved med at kalde hende tyk, og skulle altid kommentere Sofie's lår især..
Helt utroligt, så gør hun det samme ved Astrid, som dog kun vejede 3040 g.. Men er udstyret med de lækreste baby-runde kinder..

Anmeld

5. september 2011

mth1987

Kan sagtens følge dig. Min datter vejede 4650 g da hun blev født så en god str. Men jeg syntes faktisk at man mest høre om dem over de 3700 eller dem et stykke under. Så det måske dem der bliver flere og flere af. Her i familien har vi kun født børn over 4 kg og det ligegyldig om man har levet lige efter bogen eller været glad for chokolade. Tror bare folk føler at gravide er allemands eje. Det jo ligesom at alle rør og kommentere maven. Jeg blev spurgt om Der ikk gemte sig to og at jeg da godt nok lige var ved at briste. (havde meget vand i kroppen og var også stor men derfor behøver folk ikk at blande sig)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.