Seriøst træt af kommentarer om stor baby!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2011

B&J

Forstår slet ikke folk kan være sådan vores dreng blev skønnet til at veje 4500g men han vejede kun 2810g hihihihihihi

og 4kg er da ikke meget jeg vil da sige det er en meget alm størrelse og det er 2 eller 4 kg der skal ud jamen så er det sku det samme det gør ondt og der skal presses

kæmpe tillykke med din dejlige baby i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Anonym trådstarter

Hvor er jeg glad for at læse jeres svar og erfaringer.. For man kan godt føle sig lidt alene, og man bliver sådan helt ked af det, når folk kritiserer. Forstår ikke det skal vendes til noget negativt! Der fødes SÅ mange børn på 4+ kilo, og det er jo udelukkende et trivselstegn (med mindre man har graviditetssukkersyge self). Gider bare ikke forsvare mig hele tiden.. Jeg er altså ikke en person der propper mig med kage, slik og cola. Har bare en baby i maven, som har det rigtig godt

Anmeld

5. september 2011

MortilCilas

Jeg fik en på 4140g og 55cm lang, jeg hørte intet, ud over at folk var i chok at så lille en pige kunne få sådan et barn .. på terminsdagen blev han skønnet til 3800g og passer med at jeg gik ti dage over.
Jeg er ligeglad hvor stor han havde været. Bare han var sund og rask. Om de store eller små ..

Anmeld

5. september 2011

katrineoerum

Min dren vejede 4500 og der var ikke nogen der sagde noget, måske var det fordi han faktisk var lille i forhold til sin far som vejede 5000.....

Anmeld

5. september 2011

D-Micka

Anonym skriver:

Hvor er jeg glad for at læse jeres svar og erfaringer.. For man kan godt føle sig lidt alene, og man bliver sådan helt ked af det, når folk kritiserer. Forstår ikke det skal vendes til noget negativt! Der fødes SÅ mange børn på 4+ kilo, og det er jo udelukkende et trivselstegn (med mindre man har graviditetssukkersyge self). Gider bare ikke forsvare mig hele tiden.. Jeg er altså ikke en person der propper mig med kage, slik og cola. Har bare en baby i maven, som har det rigtig godt

Anmeld

5. september 2011

Polkaprik

Ja i trunte vejede 5600 g da hun blev født og var 58 cm ang. Hun var lidt af et tilløbsstykke på sygehuset for alle ville gerne se den store bebs. Men jeg synes nu bare det var hyggeligt for jeg fik kun at vide hvor lækker og færdigbagt hun så ud 

Anmeld

5. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ej, nu må de da holde op! Der findes da intet sødere end en lidt for buttet baby! Lige før jeg håber og ber til, at min baby har deller altså..  Jeg synes ikke at folk burde komme med de kommentarer, det var da for underligt altså.. Så længe de får den enæring de skal ha', så skal de da slet ikke blande sig!

Anmeld

5. september 2011

FruStolpe

Anonym skriver:

Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.

Fx: "Hold da op, det var da helt vildt, hva? Synes du ikke det er træls?"
- Øh næh.. Hvorfor skulle det være træls? Vi snakker 4 kg, ikke 8!

Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.

Eller: "Uha, så må du håbe han ikke tager mere på nu, hva?"
- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.

Eller: "Nå men skal du så ikke overveje kejsersnit?"
- Nej, hvorfor i alverden skulle jeg det?

Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".

Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?

For helt ærligt, 4 kg er altså ikke meget!

Ihh hvor jeg kender det. Vi fik også mange kommntare om at vores datter da var en stor/tyk baby -WTF hun vejede 3600g ved fødslen .........?????

Nå men vi høre stadig ofte at hun er en tyksak, hun vejer 10,2kg og bliver 11 måndeder om 2 dage...

Men bliver faktisk helt ked af at andre skal tale grimt om ens guldklump... De skal bare klappe i hvis ikke de har noget pænt at sige..

Carina

Anmeld

5. september 2011

camilla28

kender det alt alt for godt

jeg har en dejli pige på 2½ år som fra nyfødt til nu har været godt i stand hun vejde 4055 ved fødsel så hun manglede ikke noget

da hun var ½ år vejde hun 10 kg

og sådan har det forsat intil hun blev lidt over et år så stoppede nålen og nu vejer hun 14 kg og har gjort det i 1½ år og det er normalt har je fået af vide  hun er tjekket af lægen

hun  spiser iøvrigt ikke vildt meet og hun spiser sundt da jeg konstant er blevet mindet om hendes vægt

men  kommentarerne var

tror du ikke hun skal spise lidt mere grønt

måske skal du halverer hendes måltider

du må jo bare stoppe med og proppe slik i hende

og så den bedste

når hun bliver voksen er det jo din skyld at hun er overvægtig

what the fuck

åh ja folk blander sig uden og vide en skid om sagens kerne

så op med panden og tillykke med den dejlig store dreng

er der nogen der ude der ved om laktolose allergi kan give en vægtstigning  har lige fundet ud af at hun er intolerant o så tænkte jeg om det kan få vægten til og stige 

Anmeld

5. september 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Og det gælder både her og i den virkelige verden. Jeg er lige oppe over og er skønnet til at få en dreng på en 4 kgs penge, som allerede for nogle uger siden blev skønnet til at være godt tung. Og jeg er så træt af de negative kommentarer, som har haglet ned over mig, lige siden han blev skønnet stor.

Fx: "Hold da op, det var da helt vildt, hva? Synes du ikke det er træls?"
- Øh næh.. Hvorfor skulle det være træls? Vi snakker 4 kg, ikke 8!

Eller: "Ej, spiser du bare helt vildt meget eller hvad? Spiser du mega meget usundt?"
- NEJ, jeg spiser normalt! Det har jo ikke en skid med dét at gøre. Genetik, godt fungerende moderkage og generelt trivsel. Ikke for mange flødekager.

Eller: "Uha, så må du håbe han ikke tager mere på nu, hva?"
- Æh.. Hvorfor dog det? Han må da hjertens gerne tage på, det er dejligt, at han er sund, rask og trives.

Eller: "Nå men skal du så ikke overveje kejsersnit?"
- Nej, hvorfor i alverden skulle jeg det?

Jeg er bare så træt af de dumme kommentarer. Og typisk kommer de fra folk, som selv har fået relativt små børn. Og det er ikke en fordom, det gør de virkelig! Og man hører da ikke mig komme med stikpiller om at "Uha, sig mig, sulter du dig siden din baby er så lille?" og "Ej for søren, SÅ må vi håbe din baby tager rigtig meget mere på, det andet er da ikke så godt".

Jeg tror bare jeg ville ud med det, fordi jeg er træt af det. Er sikker på at folk med undervægtige børn også til tider føler sig dømt, så skal vi ikke bare blive enige om at lade være at komme med de dumme kommentarer, der får en til at føle som om, at man er en total dårlig mor, fordi man tilfældigvis har et barn, som trives rigtig godt i maven?

For helt ærligt, 4 kg er altså ikke meget!

:0) har også en lille tyksak derinde, og har også fået et par kommentarer med på vejen. Bla en overlæge der med et glimt i øjet konstaterede at jeg da i hvert fald ikke sultede ham. Jeg tager det nu ikke så tungt, og kan jo hverken gøre fra eller til. Tror ikke folk mener noget nedsættende omkring det, det er bare et udtryk for forbavselse. Hvilket i min optik er ok, når nu han rent faktisk ER større end gennemsnittet... :0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.