hjælp til madplan

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.786 visninger
22 svar
0 synes godt om
5. september 2011

MorTilEn2013Dreng

nogen der har forslag til en sund madplan hvor der ikke må indholde kogte grønsager?? da min forlovede ikke kan li det. Men vil gerne spise sundt.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

Sommersko

sådan ser vores ud denne uge :

Mandag : chili con carne

Tirsdag: Pizza calzone med salat

Onsdag: Kylling med tzatiki + provancekartofler i ovn

Torsdag: kartoffelmos med "gryde"(") (oksekød i tern, grøntsager i fedtfattig brun sovs)

Fredag: korteletter i fad med ris + gnavegrønt

Anmeld

5. september 2011

MorTilEn2013Dreng

A.S. skriver:

sådan ser vores ud denne uge :

Mandag : chili con carne

Tirsdag: Pizza calzone med salat

Onsdag: Kylling med tzatiki + provancekartofler i ovn

Torsdag: kartoffelmos med "gryde"(") (oksekød i tern, grøntsager i fedtfattig brun sovs)

Fredag: korteletter i fad med ris + gnavegrønt

det lyder lækkert bliver helt sulten af og læse det  

og taak der var jo lidt man kunne bruge der.. 

Anmeld

5. september 2011

BellaCiinea

Malou&Anders skriver:

nogen der har forslag til en sund madplan hvor der ikke må indholde kogte grønsager?? da min forlovede ikke kan li det. Men vil gerne spise sundt.. 

I skal da heller ikke koge grøntsagerne, men dampe dem i stedet.. MEGET sundere, og smager meget bedre.. Men det kan han måske heller ikke li?

Men et hit herhjemme for min kæreste, det er Indiske frikadeller..

500gram oksefars

1 æg

Mel

Salt/peber/paprika

2 Løg 

5 fed Hvidløg

Frisk basilikum.

Blandes sammen ligesom frikadeller, og det ene løg og 2 fed hvidløg og basilikum hakkes selvfølgelig.

Så steger du dem på panden.

Når de er færdige, så tager du dem af, og steger det sidste hakkede løg, samt de sidste 3 fed hakkede hvidløg på panden, og når løgene er blevet gennemsigtige (så er de klar), så putter du en 2 dåser flåede tomater (hakkede) på og koger op sammen med løg og hvidløg. Tilsætter salt/peber/paprika efter smag og behag. Og til sidste vender du lidt hakket basilikum i.

Dertil serves kogte ris. Meget gerne brune ris eller vilde ris =)

Min kæreste æder af det til han nærmest er ved at sprække...

Noget andet der er godt er frikadeller.. alm. bare med peberfrugt og hvidløg i, udover det almindelige som løg... så lægger du dem på en bageplade og smider dem i ovnen i 30-40min. 

Dertil kan man få en lækker pastasalat =)

Anmeld

5. september 2011

Sommersko

Malou&Anders skriver:

det lyder lækkert bliver helt sulten af og læse det  

og taak der var jo lidt man kunne bruge der.. 

Var så lidt

I sku tage og prøve den pizza calzone, smager fantastisk

Anmeld

5. september 2011

MorTilEn2013Dreng

IsabellaCiinea skriver:

I skal da heller ikke koge grøntsagerne, men dampe dem i stedet.. MEGET sundere, og smager meget bedre.. Men det kan han måske heller ikke li?

Men et hit herhjemme for min kæreste, det er Indiske frikadeller..

500gram oksefars

1 æg

Mel

Salt/peber/paprika

2 Løg 

5 fed Hvidløg

Frisk basilikum.

Blandes sammen ligesom frikadeller, og det ene løg og 2 fed hvidløg og basilikum hakkes selvfølgelig.

Så steger du dem på panden.

Når de er færdige, så tager du dem af, og steger det sidste hakkede løg, samt de sidste 3 fed hakkede hvidløg på panden, og når løgene er blevet gennemsigtige (så er de klar), så putter du en 2 dåser flåede tomater (hakkede) på og koger op sammen med løg og hvidløg. Tilsætter salt/peber/paprika efter smag og behag. Og til sidste vender du lidt hakket basilikum i.

Dertil serves kogte ris. Meget gerne brune ris eller vilde ris =)

Min kæreste æder af det til han nærmest er ved at sprække...

Noget andet der er godt er frikadeller.. alm. bare med peberfrugt og hvidløg i, udover det almindelige som løg... så lægger du dem på en bageplade og smider dem i ovnen i 30-40min. 

Dertil kan man få en lækker pastasalat =)

nej det skal vist helst være rå grønsager.. for han spiser da majs kolde og agurk og tomater.. er nok det eneste jeg har set ham gøre ..

Anmeld

5. september 2011

BellaCiinea

Malou&Anders skriver:

nej det skal vist helst være rå grønsager.. for han spiser da majs kolde og agurk og tomater.. er nok det eneste jeg har set ham gøre ..

Ah ja okay...

Men du fik da lige et par ting du ku lave =D

Anmeld

5. september 2011

MorTilEn2013Dreng

IsabellaCiinea skriver:

Ah ja okay...

Men du fik da lige et par ting du ku lave =D

ja mange tak

Anmeld

5. september 2011

Madam Blå

Hvad med at smide grøntsager i en wok eller i ovnen? Jeg hader selv kogte grøntsager.. De bliver så vandede og udkogt. Så vi enten damper dem, smider dem på panden eller i ovnen

Anmeld

5. september 2011

MorTilEn2013Dreng

Madam Blå skriver:

Hvad med at smide grøntsager i en wok eller i ovnen? Jeg hader selv kogte grøntsager.. De bliver så vandede og udkogt. Så vi enten damper dem, smider dem på panden eller i ovnen

det kan han heller ikke li han er ikke så nem at gøre tildfreds med så sundt mad og det irritere mig noget så grænseløs da han siger han så gerne vil tabe sig .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.