Hvordan er Jeres børn's reaktion med lillebror/søster's ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.518 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. september 2011

Mira0911

Jeps... Vil rigtig gerne høre hvordan Jeres børn reagere på de forskellige ting til den kommende søster eller bror, altså diverse ting og sager som står klar... 

Herhjemme bliver Julie fuldstændig overgearet... 

Når hun ser autostolen siger hun "bebe" og hun bliver ved og smiler og griner... 

Igår pakkede jeg tasken næsten helt færdig, og hun stod og sagde "bebe" til alt jeg lagde ned...  rigtig sødt... 

Så fiser hun ind på sit værelse og finder noget af sit legetøj og siger "bebe".... 

Tit når vi sidder i sofaen, peger hun på far's mave og siger "bebe"... Fnis... Hvor hun derefter kommer flyvende hen til mig og a'er maven og siger "bebe".... 

Ja det varmer om mit hjerte når hun render sådan rundt og snakker om lillesøster... 

Så tror helt bestemt hun er klar over at der snart kommer noget... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2011

chael

Mira0911 skriver:

Jeps... Vil rigtig gerne høre hvordan Jeres børn reagere på de forskellige ting til den kommende søster eller bror, altså diverse ting og sager som står klar... 

Herhjemme bliver Julie fuldstændig overgearet... 

Når hun ser autostolen siger hun "bebe" og hun bliver ved og smiler og griner... 

Igår pakkede jeg tasken næsten helt færdig, og hun stod og sagde "bebe" til alt jeg lagde ned...  rigtig sødt... 

Så fiser hun ind på sit værelse og finder noget af sit legetøj og siger "bebe".... 

Tit når vi sidder i sofaen, peger hun på far's mave og siger "bebe"... Fnis... Hvor hun derefter kommer flyvende hen til mig og a'er maven og siger "bebe".... 

Ja det varmer om mit hjerte når hun render sådan rundt og snakker om lillesøster... 

Så tror helt bestemt hun er klar over at der snart kommer noget... 

De nævner det, men det er ikke noget de går så højt op i.

VI har heller ikke gjort så meget ud af at køre en stemning op herhjemme.

Min datter, som er den ældste, spørger mere og mere, til hvornår den lille kommer, så vi har lavet en form for kalender, hvor hun kan krydse af indtil termin.

Men jeg har sagt til hende, at det ikke er sikekrt han kommer lige den dag, men måske før eller efter.

Men for hende er det rart at f noget "visuelt" på, hvornår han kommer.

Min søn er 2½ år og fatter ikke så meget. Ikke mere end at han bare siger at der ligger en lillebror i maven

Tingene vi har, dem bliver der heller ikke gået så meget op i.

*Camilla 36+5

Anmeld

5. september 2011

SaNiNa

Hihi hvor er hun sød. Nicklas siger også det er lillesøsters ting og så har han indtaget liften og det ser altså ret skægt når sådan en stor dreng ligger i den med kæmpe dyne.

Han blev i til morgen for første gang skiftet inde på lillesøsters værelse da puslebordet er kommet derind i går aftes og der sagde han at nicklas ikke skulle bruge det mere men lillesøster måtte låne det. Han er bare ikke helt renlig endnu øv.

Han vil også rigtig gerne med være i det som vi gør klar til hende og hun får også en møze hvor morgen og aften

Anmeld

5. september 2011

Fam. Madsen

nu er lillebror jo kommet ud til os men enden han kom, gik marcus og sagde lillebror inde i mors mave og om han må lege på lillebrors værelse, det spørger han stadig om nu er det bare lillebror der bliver spurgt

men efter han er kommet går han og siger Jeg elsker lillebror det er så dejligt og høre.  og han hjælper til når lillebror skal skiftes eller giver ham sutten når han er ked af det  jeg elsker og se dem sammen

så du får da lige et billede af se dem sammen

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. september 2011

Mira0911

chael skriver:

De nævner det, men det er ikke noget de går så højt op i.

VI har heller ikke gjort så meget ud af at køre en stemning op herhjemme.

Min datter, som er den ældste, spørger mere og mere, til hvornår den lille kommer, så vi har lavet en form for kalender, hvor hun kan krydse af indtil termin.

Men jeg har sagt til hende, at det ikke er sikekrt han kommer lige den dag, men måske før eller efter.

Men for hende er det rart at f noget "visuelt" på, hvornår han kommer.

Min søn er 2½ år og fatter ikke så meget. Ikke mere end at han bare siger at der ligger en lillebror i maven

Tingene vi har, dem bliver der heller ikke gået så meget op i.

*Camilla 36+5

Vi har heller ikke gjort noget for at Julie skulle gå op i tingene... Hun kom bare selv hen til farmand da han kom med autostolen og dertil sagde hun "bebe".... 

Ellers render hun selv ind på værelset og sidder og kigger på de forskellige ting og siger "bebe"... Synes det er så sødt... 

Anmeld

5. september 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Inden lillebror kom ud til os, snakkede vi en del om ham... de store glædede sig til han kom.. især storebror... der blev snakket meget om, at de skulle sove i køjeseng..

Nu her et år efter forguder de ham begge... storebror skal hele tiden bære rundt på ham og lillebror elsker ham... de er det fedeste syn, som mor og se dem sådan sammen... folk kommentere det også med det samme, når vi er ude, da de har en speciel samhørighed... ved ikke om det er fordi de ligner hinanden på en prik og begge er kommet meget for tidligt ud, som gør de er så knyttet, trods 5 år mellemrum.... Men nøj det er skønt at se

Anmeld

5. september 2011

Mira0911

Fam. Madsen skriver:

nu er lillebror jo kommet ud til os men enden han kom, gik marcus og sagde lillebror inde i mors mave og om han må lege på lillebrors værelse, det spørger han stadig om nu er det bare lillebror der bliver spurgt

men efter han er kommet går han og siger Jeg elsker lillebror det er så dejligt og høre.  og han hjælper til når lillebror skal skiftes eller giver ham sutten når han er ked af det  jeg elsker og se dem sammen

så du får da lige et billede af se dem sammen

Årh et dejlig billede af dem.... 

Dejligt med storebror går og siger "jeg elsker lillebror" osv... 

Anmeld

5. september 2011

Mira0911

Sanne og Nicklas skriver:

Hihi hvor er hun sød. Nicklas siger også det er lillesøsters ting og så har han indtaget liften og det ser altså ret skægt når sådan en stor dreng ligger i den med kæmpe dyne.

Han blev i til morgen for første gang skiftet inde på lillesøsters værelse da puslebordet er kommet derind i går aftes og der sagde han at nicklas ikke skulle bruge det mere men lillesøster måtte låne det. Han er bare ikke helt renlig endnu øv.

Han vil også rigtig gerne med være i det som vi gør klar til hende og hun får også en møze hvor morgen og aften

ja hun er rigtig sød... 

Mon ikke det kommer lige pludselig at han er renlig...  Det er længe siden Julie har sagt hun vil på potten... Det skal nok komme... 

Jeg har det sådan, Julie skal endelig være i så meget så muligt både inden og efter lillesøster kommer... Så hun også er forberedt... 

Anmeld

5. september 2011

Bshizzle

Her hjemme er min dreng på 5 år helt optaget i div Baby-stuff og lillebror ankomst..

Men vi snakker osse en del om det, da han jo skal ha noget at glæde sig til og være den dejlige storbror til at hjælpe til

F.eks her til morges hvor vi sov over os.. så havde rigtig travlt med at komme i Børnehave..
Siger til ham at han skal stå op nu og vi hellere må skynde os at spise morgenmad og komme afsted, for ellers blir de vokse sure over vi kommer for sent..
Hvor han så svarer "De må ikke blive sure på dig Mor, for du har en Baby i maven og det skal jeg nok fortælle dem.."  

Han elsker at komme hen og lytte og nusse.. og så spør han HELE tiden hvornår lillebror kommer.

Ang legetøj og div ting til den lille ny....
Så har Lucas fået en mani med at spørge om han må lege inde på babyværelset med noget af hans gamle legetøj..
Og så kan han finde på at komme hen til mig med noget legetøj og sige "nåååååååårh...."..

Han ved allerede at det er en sød, artig, dejlig, nuttet og en meget elsket lillebror der kommer til os.. ( hans egen ord ).. Hehe.

Anmeld

5. september 2011

Mira0911

Mathias Villads skriver:

Inden lillebror kom ud til os, snakkede vi en del om ham... de store glædede sig til han kom.. især storebror... der blev snakket meget om, at de skulle sove i køjeseng..

Nu her et år efter forguder de ham begge... storebror skal hele tiden bære rundt på ham og lillebror elsker ham... de er det fedeste syn, som mor og se dem sådan sammen... folk kommentere det også med det samme, når vi er ude, da de har en speciel samhørighed... ved ikke om det er fordi de ligner hinanden på en prik og begge er kommet meget for tidligt ud, som gør de er så knyttet, trods 5 år mellemrum.... Men nøj det er skønt at se

Hvor er det dejligt at læse... Hvor er det skønt de har det så godt sammen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.