Mor og meget mere skriver:
Jeg synes, det ville være meget relevant, hvis folk med negative oplevelser fra et fødested satte ord på, HVAD der var slemt - hvis det bare var en enkelt jordemoder, der var strid, er det jo ikke fødestedet som sådan, der er dårligt. Jeg har næsten ikke fantasi til at forestille mig, at alle ansatte på en fødeafdeling er "dårlige".
Jeg vil da meget gerne sætte ord på mine oplevelser.
1. Jeg havde 6 forskellige jordemødre under min fødsel.
2. Jeg fik de der bi-stik som bedøvelse. Jordemoderen som gav mig dem ville ikke stoppe, og blev ved med at stikke mig, selvom at jeg skreg så højt at hele sygehuset kunne høre mig.
3. Da jeg skulle have epiduralblokade tak han forkert i over en halv time.
4. Da jeg skulle føde vejledte jordemoderen mig ikke i pressende, så jeg pressede ret ofte hvor jeg ikke lige skulle ha gjort det- Jeg var efterhånden ved at være træt og ville bare godt have ham ud, og det resulterede i at jeg sprækkede ret voldsomt.
5. Jeg kunne ikke føde moderkagen, så den rev jordemoderen da bare lige ud, så jeg mistede 2½ l blod, og de kunne ikke stoppe blødningen igen.
6. Da jeg skulle syes!!! Syede hun mig i 45 min, - sprættede det hele op igen, og hentede en som kunne finde ud af at sy. Hun blev så undervist i en time. For bagefter at sige at hun faktisk havde gjort det rigtigt 1.ste gang.
7. Da de havde syet mig. Skulle jeg da lige have et karteter op. Tro mig, det var ret smertefuldt efter den voldsomme underlivs behandling.
8. Vi blev sendt på patient hotellet kl.01:00 om natten, fordi de ikke havde plads til os længere. Jeg kunne ikke stå eller gå pga blod-mangel.
Også alle de andre små-ting som var med til at gøre det hele til et helved.

Men nej, det er nok ikke alle jordemødre der arbejder ens.