Vægtstigning - mit ynglingsemne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2011

Moms

Solstråle2011 skriver:

Jeg tog et pænt ryk i løbet af 3. trimester - jeg tog fx 3 kg på i løbet af 1 måned fra ca. uge 32 til 36. Men siden har jeg kun taget 500 g. på indtil i dag hvor jeg er i uge 39..

Hej og tak for dit svar.

3 kg på en måned, det er 100 g om dagen i snit, hvilket faktisk ikke er så langt fra mine 0,6 per uge.

Det ville være rart for mig og min ryg, hvis min vægtstigning også flader lidt ud til sidst.

Held og lykke med den nært forestående fødsel

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2011

Moms

Holbæktrunten skriver:

Jeg tog 10 kg  på i ryk indtil uge 32... nogle kg i første trimester, og ca 6 kg i andet. Har været fuldstændig ligeglad med hvad jeg tog på, og har spist hvad jeg havde lyst til.

Men af en eller anden årsag har jeg ikke taget et gram på, siden jeg ramte de magiske ti kg... ikke fordi jeg har gjort noget som helst for det. Baby har taget mere end rigeligt på, og her i uge 40+5 er vægten stadig ikke steget - dejligt 

så nej, du behøver ikke at tage jævnt på gennem graviditeten...

Hej og tak for dit svar.

Ja, det var da et spøjst forløb, men kan sikkert forklares.

Det ser ud til, at det er ret uforudsigeligt hvad jeg ender på. Men det er altså stadig spændende.

Jeg spiser faktisk også lige hvad jeg har lyst til, men det er bare ikke ret meget anderledes end før jeg blev gravid. De første 3 måneder af graviditeten havde jeg en glubende appetit, så fik jeg kvalme i 1 måned, men den skulle spises væk, så der spiste jeg hver time og altså også mere end jeg plejer. Nu er jeg tilbage på normalen, så jeg forventer ikke en voldsom vægtstigning.

Held og lykke videre frem

Moms

Anmeld

3. september 2011

Moms

Gaia skriver:

Jeg synes det gik stærkt i tredje trimester sådan ca fra en uge 30 stykker..nøj hvor jeg synes det gik stærkt med vægten. Endte på en 25 kg over startvægten i denne graviditet uge 7 har jeg indtil videre tabt 0,8 kg. Håber at kunne holde vægten på ca plus 12 kg. og med den kvalme jeg har ligenu ja så er det måske ikke usandsynligt ...braaa har virkelig en dum kvalme

Hej og tak for dit svar.

Nå da, det lyder ikke lovende for min forventning om at ramme de ca. 15 kg.

Ved du noget om, hvorfor du tog så meget på til sidst? Spiste du mere, fik du vand i kroppen, måtte du ligge på sofaen?

Ja, træls med kvalmen. Jeg håber for dig, at den snart går over. Med dit vægttab lyder det ikke til du kan spise kvalmen væk som jeg...? Jeg havde altid noget spiseligt på mig og der skulle noget ned ca. hver time. Så gik det over med det samme.

Held og lykke med resten af graviditeten.

Moms

Anmeld

3. september 2011

<3

Hej og tak for dit svar.

Hold da op - det var godt nok meget du tog på ved den første. Havde du væske i kroppen eller var det appetitten, der var på svingtur?

Det er godt for dig, at det er mere moderat i denne graviditet

Moms

Ca halvdelen var vægtstigning og halvdelen fedt og baby og resten vand eller væske

men jo det er ret rart det andet - jeg nyder det i hvertfald også selvom at jeg nu er oppe på hele 3 kilo!!

Anmeld

3. september 2011

Moms

MinBabyOscar <3 skriver:

jeg havde taget 13 kg på i uge 28+6 , min slutvægt sagde +30 kg fra startvægt

Kan sige at jeg i uge 12 blev vejet til 53 kg og slutvægt var 83 , så det var fra uge 12 til 40+0

Hej og tak for dit svar.

Puha - det må have været hårdt at bære på ekstra 30 kg til sidst

Startvægt på 53 kg - du var en lille splejs  - tror du, du kommer af med dem igen?

Og har du noget bud på, hvorfor du tog så meget på?

Tillykke med din fine Oscar (dejligt navn!)

Moms

Anmeld

3. september 2011

Moms

Balinus skriver:

Min vægtstigning er indlagt i denne figur.... :-)

Hej og tak for dit svar,

den kurve er ret anderledes end min.

Det ligner exel - må jeg spørge hvordan du gjorde, for at få den herover, for jeg kan ikke finde ud af det.

Moms

Anmeld

3. september 2011

Balinus

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar,

den kurve er ret anderledes end min.

Det ligner exel - må jeg spørge hvordan du gjorde, for at få den herover, for jeg kan ikke finde ud af det.

Moms

Ja det er Exel..

Den er gemt som en PDF fil - derefter har jeg arbejdet med den i mit billedebehandlings program, og så gemt som et billede....

Anmeld

3. september 2011

FruHolm <3

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar.

Puha - det må have været hårdt at bære på ekstra 30 kg til sidst

Startvægt på 53 kg - du var en lille splejs  - tror du, du kommer af med dem igen?

Og har du noget bud på, hvorfor du tog så meget på?

Tillykke med din fine Oscar (dejligt navn!)

Moms

Det var vildt hårdt, de sidste 1½ måned kunne jeg ikk vende mig og kunne ikk selv komme ud af sengen og op ad sofaer fordi min mave var så stor

ja det var jeg , og er jeg igen

har faktisk tabt 30,5 kg nu, har tænkt over det og tror faktisk det er fordi jeg drak 1l mælk hver dag og jeg spiste omkring 4-5l ymer og A38 om ugen  havde bare en trang til syrlige mælkeprodukter

overvejer at spise sådan igen i et stykke tid så jeg kan tage lidt på

mange tak

Anmeld

3. september 2011

Mor til Frederic og Freya

Moms skriver:

Hej og tak for dit svar.

Den gyldne regel havde jeg ikke hørt før, men det lyder da rimeligt.

Ifølge den libero bog jeg har, er en passende vægtstigning for overvægtige og svært overvægtige dog max 9-10 kg.

Så gjorde du mig nysgerrig: vil det sige, at du ikke havde kvalme i din første graviditet, men er hårdt ramt af det i dette?

Sjovt der kan være sådan en forskel hvis så.

Moms

Alle de bøger har vi smidt ud, da frederic jo er 3 år... Og tænkte at ved den næste er alle bøger nok nyere...

Havde ingen graviditets gener ved frederic og har det heller ikke denne gang...

Er bare en dør til at spise, kører som autoredder og har en del skæve vagter og udkald, så der kan gå lidt mellem måltiderne...

Anmeld

3. september 2011

havana

Jeg tabte mig de første måneder pga slem kvalme Er i dag 39+5 og har nu taget 5,2 kg på.. Og lillepigen blev i forgårs vurderet til 3700 gram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.