Vægtstigning - mit ynglingsemne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.770 visninger
30 svar
0 synes godt om
2. september 2011

Moms

Hej

Jeg har allerede skrevet én tråd om vægtstigning - det var fordi jeg pludselig tog meget på syntes jeg.

Jeg vejer mig hver dag og har en fin kurve i exell, som viser vægtstigning i to tempi.

De sidste 2 måneder er den meget mere stejl end i starten. Jeg er 26 uger henne nu.

Den sidste kurve viser en gennemsnitlig ugentlig vægtstigning på 0,625 kg og hvis det fortsætter, vil det give mig en slut vægt på 15,9 kg over startvægten.

Det er kun lidt over normalen for en kvinde med mit BMI ifølge Liberobogens skema over passende vægtstigning i løbet af graviditeten.

Så mit spørgsmål er nu - kære kvinder - kan jeg forvente den samme vægtstigning de sidste 13-14 uger, som jeg har haft de sidste 8?

Hvad skete der for jer?

PS. Det er altså ikke fordi jeg er totalt vægtfikseret eller bange for at tage for meget på. Jeg synes bare det er sjovt at følge med i.

mvh. Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Mor til Frederic og Freya

Moms skriver:

Hej

Jeg har allerede skrevet én tråd om vægtstigning - det var fordi jeg pludselig tog meget på syntes jeg.

Jeg vejer mig hver dag og har en fin kurve i exell, som viser vægtstigning i to tempi.

De sidste 2 måneder er den meget mere stejl end i starten. Jeg er 26 uger henne nu.

Den sidste kurve viser en gennemsnitlig ugentlig vægtstigning på 0,625 kg og hvis det fortsætter, vil det give mig en slut vægt på 15,9 kg over startvægten.

Det er kun lidt over normalen for en kvinde med mit BMI ifølge Liberobogens skema over passende vægtstigning i løbet af graviditeten.

Så mit spørgsmål er nu - kære kvinder - kan jeg forvente den samme vægtstigning de sidste 13-14 uger, som jeg har haft de sidste 8?

Hvad skete der for jer?

PS. Det er altså ikke fordi jeg er totalt vægtfikseret eller bange for at tage for meget på. Jeg synes bare det er sjovt at følge med i.

mvh. Moms

er den nemme gyldne regl ikke at man 'skal' tage 5 kg pr trimester, så man ender med at have ca taget 15 kg på?

Ved den første tog jeg 14 kg på ialt

og nu her med nr 2 er jeg 6+4 og har tabt 1½ kg.

Anmeld

2. september 2011

Gaia

Jeg synes det gik stærkt i tredje trimester sådan ca fra en uge 30 stykker..nøj hvor jeg synes det gik stærkt med vægten. Endte på en 25 kg over startvægten i denne graviditet uge 7 har jeg indtil videre tabt 0,8 kg. Håber at kunne holde vægten på ca plus 12 kg. og med den kvalme jeg har ligenu ja så er det måske ikke usandsynligt ...braaa har virkelig en dum kvalme

Anmeld

2. september 2011

Holbæktrunten

Jeg tog 10 kg  på i ryk indtil uge 32... nogle kg i første trimester, og ca 6 kg i andet. Har været fuldstændig ligeglad med hvad jeg tog på, og har spist hvad jeg havde lyst til.

Men af en eller anden årsag har jeg ikke taget et gram på, siden jeg ramte de magiske ti kg... ikke fordi jeg har gjort noget som helst for det. Baby har taget mere end rigeligt på, og her i uge 40+5 er vægten stadig ikke steget - dejligt 

så nej, du behøver ikke at tage jævnt på gennem graviditeten...

Anmeld

2. september 2011

<3

Jeg tog 30kilo på med den første og det var alt samen inden for de første 5-6mdr! Denne har jeg taget 3 kilo på og er i 15.uge så det er meget forskelligt

Anmeld

2. september 2011

AndreasMor84

Jeg tog et pænt ryk i løbet af 3. trimester - jeg tog fx 3 kg på i løbet af 1 måned fra ca. uge 32 til 36. Men siden har jeg kun taget 500 g. på indtil i dag hvor jeg er i uge 39..

Anmeld

3. september 2011

Moms

Mor til Frederic skriver:

er den nemme gyldne regl ikke at man 'skal' tage 5 kg pr trimester, så man ender med at have ca taget 15 kg på?

Ved den første tog jeg 14 kg på ialt

og nu her med nr 2 er jeg 6+4 og har tabt 1½ kg.

Hej og tak for dit svar.

Den gyldne regel havde jeg ikke hørt før, men det lyder da rimeligt.

Ifølge den libero bog jeg har, er en passende vægtstigning for overvægtige og svært overvægtige dog max 9-10 kg.

Så gjorde du mig nysgerrig: vil det sige, at du ikke havde kvalme i din første graviditet, men er hårdt ramt af det i dette?

Sjovt der kan være sådan en forskel hvis så.

Moms

Anmeld

3. september 2011

Moms

mrs X skriver:

Jeg tog 30kilo på med den første og det var alt samen inden for de første 5-6mdr! Denne har jeg taget 3 kilo på og er i 15.uge så det er meget forskelligt

Hej og tak for dit svar.

Hold da op - det var godt nok meget du tog på ved den første. Havde du væske i kroppen eller var det appetitten, der var på svingtur?

Det er godt for dig, at det er mere moderat i denne graviditet

Moms

Anmeld

3. september 2011

FruHolm <3

Moms skriver:

Hej

Hvad skete der for jer?

mvh. Moms

jeg havde taget 13 kg på i uge 28+6 , min slutvægt sagde +30 kg fra startvægt

Kan sige at jeg i uge 12 blev vejet til 53 kg og slutvægt var 83 , så det var fra uge 12 til 40+0

Anmeld

3. september 2011

Balinus

Min vægtstigning er indlagt i denne figur.... :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.