Utryg og ikke helt overbevist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Moms

Hej - 

Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg, når du ikke har fået nogen forklaring.

Måske er der en helt reel mulighed for, at det ikke betyder noget, men derfor kan de jo godt holde lidt ekstra øje med dig, for at være helt sikre.

Jeg fandt en artikel, som måske kunne give en forklaring - eller et par stykker faktisk.

Den ene nævner en stresset og nervøs moder, som mulig årsag til forhøjet hjertefrekvens hos det ufødte barn.

Den anden nævner lav blodprocent hos det ufødte barn som en mulig årsag til høj hjertefrekvens, især hvis der i løbet af 1 time ikke er variationer, med mere højfrekvent hjertelyd.

Hvad lav blodprocent hos det ufødte barn lige kan skyldes, ved jeg altså ikke....

Men det var da noget, du kunne spørge lægerne om. Om det kan skyldes lav blodprocent (anæmi) eller at du er lidt nervøs/stresset.

Held og lykke - og jeg håber ikke, jeg har gjort dig mere nervøs - ikke fordi jeg synes, du har så meget grund til det altså....

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19114268

Moms

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Miss T

Ring til dem igen, det er derfor, at de er der!

Anmeld

1. september 2011

Dansker I Holland

Frøken J. skriver:

Jeg blev jo sendt til check på fødegangen i går, fordi prinsessens hjertelyd var for hurtig ( se evt. her), og de ville så have mig op til check i dag igen for at køre en strimmel mere.. fik kørt strimmel i næsten tre timer, og hjertelyden lå konsekvent i det gule felt (hvid= normal, gul= ikke så godt, rød = skidt). Kun med få udsving ned i det hvide felt. Nå, men, den jordemor der koblede mig til sagde, at det self. ikke var så godt hvis den lå deroppe hele tiden, og snakkede noget om, at skulle de ske hun skulle ud nu her, så var det jo ikke et problem.

Men jeg lå der så i tre timer, og så kom ham lægen forbi, som havde scannet prinsessens hjerte i går. Rigtig flinkt af ham, for han sagde han egentlig ikke skulle være der, men havde set jeg lå herinde, så han havde kigget på strimlen. Og at han godt kunne se den lå deroppe hele tiden, men det så normalt ud. Altså det er ikke normalt, men alligevel ikke mega bekymrende, fordi den ikke ligger og svinger voldsomt ned i det hvide og så op i det røde. Men den er ret regelmæssig i det gule felt.. Så jeg kunne godt blive sendt hjem igen.

Og jeg sidder bare her med en følelse af ikke at være helt overbevist. Altså.. Ved godt de ikke ville sende mig hjem, hvis de var i tvivl, men det er bare det med jeg ikke har fået nogen forklaring på det hele.. De ville jo ikke køre strimmel to dage i træk, hvis det bare var total fjong og i orden, at hjertelyden kørte oppe i 160'erne hele tiden.

Og så er der jo det her med, at jeg har haft det skidt de sidste dage, og i morges kastede jeg op hele morgenen og har haft det skidt. Så fik også taget min temperatur og blodprøver. Temperaturen var let forhøjet, og blodprøverne (ja, dem er de til gengæld hurtige om at få checket) var okay, men mit blodpladetal var lidt for lavt, hvilket kunne have en betydning for graviditeten, så skal have taget ny blodprøve mandag. Og så fik jeg jo ikke spurgt HVILKEN betydning det kunne have.. Havde også en anelse protein i min urin, men jordemoderen sagde, at det kunne skyldes mange ting.

Så nu sidder jeg bare her og er rimelig højgravid med en baby i maven hvis hjerte slår for hurtigt, og er selv ikke helt i orden. Så føler jeg mig altså ikke helt tryg..

Jeg ved ikke, jeg ville bare lige ud med det, tror jeg. I det mindste har alle læger og jordemødre være SÅ søde og venlige hele vejen igennem, og søde Laulund87 var med mig i dag for at underholde under strimmel-kørslen. Virkelig sødt gjort, hun er en dejlig veninde. Og tænk, var det ikke for denne skønne side, havde jeg aldrig mødt hende!

Yes, lidt aftentanker fra en smådepri/bekymret mom-to-be uge 35+4

Vil da lige sende dig et stort Det må ikke være sjovt Latterligt ikke at give dig ren besked så du IKKE går og er bange/bekymret

fra Sussie

Anmeld

1. september 2011

Frøken J.

Tak for jeres svar piger - jeg svarer jer lige i morgen. Er lidt nedtrykt her til aften, så jeg tager lige en putteaften på sofaen under tæppet med en pose trøstechips - Så vender jeg lige tilbage i morgen!

Anmeld

1. september 2011

ph41

hej du

Så din tråd og ville lige give dig lidt jordemoder omsorg. Der skal så lidt til at der bliver pustet til vores bekymrings bål som gravide og mor. Og der er vist blevet pustet godt og grundigt til den i dag. Men hav tillid til at alt er ok når de siger det. Det gavner ikke hverken dig eller baby at lader bekymrings cd'en på. Prøv at sæt alt er ok Cd'en på. 

At du har lagt dig ind og putte er super godt for du har brug for at slappe af og tænke på noget andet og det kan faktisk påvirke babys hjertelyd at du slapper max af. 

Kender for lidt til dine omstændigheder til at kunne give dig konkrete svar men hjertelyden kan varier især hvis du har et aktivt barn eller selv er stresset.

held og lykke fra jordemoder Pia (fra brevkassen)

Anmeld

2. september 2011

Laulund87

Søde jeg tror du trænger til at slappe godt og grundigt af! Altså virkelig afstresse.

Du har tænkt så meget på flytningen og at alt skal være på plads nu her. Jeg tror det har en betydning.

For mig virker lægen ikke bekymret, men jeg kan godt forstå din følelse og hvorfor du ikke er helt tilfreds.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige til Lars at han skal forkæle dig når han kommer hjem. Ved godt han har lange dage, men du har brug for det. Og om dagen skal du ikke gå så meget op i det der husmor Lad der være rod, opvask osv. Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men prøv for lillepigen.

Tak for de søde ord btw Du ringer/skriver bare hvis du har brug for hjælp til det ene eller det andet, det ved du!

Anmeld

2. september 2011

Englebassen82

ph41 skriver:

hej du

Så din tråd og ville lige give dig lidt jordemoder omsorg. Der skal så lidt til at der bliver pustet til vores bekymrings bål som gravide og mor. Og der er vist blevet pustet godt og grundigt til den i dag. Men hav tillid til at alt er ok når de siger det. Det gavner ikke hverken dig eller baby at lader bekymrings cd'en på. Prøv at sæt alt er ok Cd'en på. 

At du har lagt dig ind og putte er super godt for du har brug for at slappe af og tænke på noget andet og det kan faktisk påvirke babys hjertelyd at du slapper max af. 

Kender for lidt til dine omstændigheder til at kunne give dig konkrete svar men hjertelyden kan varier især hvis du har et aktivt barn eller selv er stresset.

held og lykke fra jordemoder Pia (fra brevkassen)

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Madam Blå skriver:

Måske du skulle ringe derop og sige at du faktisk er utryg ved situationen? Så kan de forhåbentlig berolige dig, eller lægge kortene på bordet. Hvis de vil have hende ud nu, eller noget. Har de mistanke om svangerskabsforgiftning?

Kan godt forstå, at du er utryg ved det! Det lyder ikke som nogle rare dage du har haft dig

Jeg har besluttet mig for at se, hvad der sker henover weekenden, også med mit eget helbred.. Og når de så ringer en gang mandag eftermiddag med svar på blodprøver, kan jeg lige prøve at tage den derfra. Må jo bare sætte min lid til, at de ved hvad de laver.. Det er bare træls når de heller ikke selv kan finde en forklaring på hjertelyden

Altså det har de ikke sagt noget om, SSF altså, og mit blodtryk er også fint, så tror ikke det er det.. Havde bare let forhøjet temperatur, lidt for få blodplader og lidt protein i urinen. Hvad dét så betyder aner jeg ikke  

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Tina&Martin skriver:

Puha, jeg var nok også mega utryg ved det så. Men ring til FG og stil de spørgsmål du sidder med så du kan få ro i sjælen!!

Jeg tror jeg prøver at snakke med dem mandag, når de ringer med svar på flere blodprøver. Så kan det jo også være, at de selv vil have gang i noget, hvis jeg stadig ahr for få blodplader, hvad det så end betyder

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Mca<3 skriver:

Du skal ringe til fødegangen hvis du er bekymret , de kan kigge i din journal og måske forklare dig hvorfor du er blevet sendt hjem igen , de kan måske gøre dig mere tryg hvis de kan komme med en ordentlig forklaring , tror ik de havde sendt dig hjem hvis der var risiko for baby

Tak for svaret Tror også bare jeg skal prøve at stole på, at de ville gøre noget, hvis der var en risiko.. De har jo trods alt checket mig i hoved og røv.. Men prøver at snakke med dem mandag, når de ringer med svar på flere blodprøver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.