Utryg og ikke helt overbevist

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2011

Frøken J.

Ranarupta skriver:

Jeg synes bestemt, at du er i din gode ret til at ringe til dem og tage en snak med personalet på FG.

Det kan ikke hjælpe noget, at du går og er utryg - det kan man ikke byde en gravid. Jeg ved godt, at de ikke har haft de intentioner, men du må slå i bordet og få en afklaring. 
Eller at de i det mindste siger: "Vi ved simpelthen ikke, hvad det skyldes. Men vi er ikke bekymrede. Men ring igen, hvis der er nogen ændring."
For så har de hørt, at du er utryg.

Kram og tanker herfra!

De har heldigvis også sagt gennem hele forløbet, når jeg er taget hjem, at jeg endelig skulle ringe, hvis der var noget, eller hvis jeg fik det værre (fordi jeg har haft dte skidt). De er simpelthen så søde, og det hjælper i hvert fald. Men jeg vil lige prøve at se tiden an her henover weekenden. Synes også der er mange plukveer i dag, men det er satme ikke til at holde styr på sin krop her sidst i graviditeten.. Hvad der er fint/ikke fint osv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2011

Frøken J.

132319 skriver:

Du er jo ikke helt højgravid endnu og derfor er det for alt i verden det allerbedste at hun bliver derinde 2-4 uger endnu og kommer ud når HUN vil det

Jeg kan godt forstå din bekymring men når en kompetent læge har givet sit "okay" og hjetelyden i øvrigt ikke var i det røde felt, ville jeg tage den med ro og nyde de sidste uger

I hvert fald lige 1 uge og et par dage, så jeg er 37+... Jeg har heller ikke travlt med hun skal ud nu, kun hvis hun ikke har det godt derinde. Heldigvis er det rart, at alle jordemødre og læger har sagt, at skulle det ske, at hun kom nu, så var de overhovedet ikke bekymrede. De ville ikke forsøge at stoppe noget, fordi jeg er så langt henne. Det er en god tryghed at have, hvis der nu skete noget

Tak for det virtuelle kram! Tror også bare jeg skal prøve at stole på, at de gør deres job.. Og så se når de ringer mandag med svar på blodprøver hvad de siger  

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Frk.Munk skriver:

Vil bare lige sende et klem

Tusind tak 

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Ems30 skriver:

Jeg læste godt din tråd igår vedrørende dit besøg deroppe og at du skulle derud igen idag. Så havde faktisk set frem til denne update, men det er da utrolig trist at du er endnu mere utryg idag end du var igår.

Igår var du rigtig cool, selvom det må have været kommet som et chok at skulle derop og få at vide at hjertet bankede for hurtigt. Men du skrev at du ville være bedre til at sige det ærligt om hvordan du havde det (selvom det godt kan være en udfordring foran de vigtige mennesker der arbejder på et hospital)...

Tror også det er bedst du ringer til fg med det samme, ellers skal du måske sidde i morgen og hele weekenden og have det dårligt. Og det er ikke godt for babymama

Ja, jeg var heldigvis også ærlig i går angående mit helbred. Og man føler sig virkelig i trygge hænder som gravid, for jeg havde indtryk af, at de checker ALT, hvis bare der er mistanke om, at der er et eller andet galt. Også at jeg kom til den ekstra scanning, selvom MD-scanningen jo var perfekt. Der er de virkelig professionelle og tager en seriøst, og det er jeg helt vildt glad for

Jeg ved ikke lige, hvorfor det lige var i går jeg blev nervøs, jeg tror bare pludselig det slog mig, at jeg manglede en forklaring og at det hele var forvirrende.. Jeg har haft den nemmeste og perfekte graviditet indtil nu, så det hele blev lige vendt på hovedet..

Men jeg har besluttet lige at se tiden an over weekenden og snakke med dem, når de ringer mandag med svar på blodprøver  

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Moms skriver:

Hej - 

Jeg kan godt forstå, du føler dig utryg, når du ikke har fået nogen forklaring.

Måske er der en helt reel mulighed for, at det ikke betyder noget, men derfor kan de jo godt holde lidt ekstra øje med dig, for at være helt sikre.

Jeg fandt en artikel, som måske kunne give en forklaring - eller et par stykker faktisk.

Den ene nævner en stresset og nervøs moder, som mulig årsag til forhøjet hjertefrekvens hos det ufødte barn.

Den anden nævner lav blodprocent hos det ufødte barn som en mulig årsag til høj hjertefrekvens, især hvis der i løbet af 1 time ikke er variationer, med mere højfrekvent hjertelyd.

Hvad lav blodprocent hos det ufødte barn lige kan skyldes, ved jeg altså ikke....

Men det var da noget, du kunne spørge lægerne om. Om det kan skyldes lav blodprocent (anæmi) eller at du er lidt nervøs/stresset.

Held og lykke - og jeg håber ikke, jeg har gjort dig mere nervøs - ikke fordi jeg synes, du har så meget grund til det altså....

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19114268

Moms

Tusind tak for dine links, det var sødt af dig! Vil lige prøve at læse lidt på dem.. Det der med stressen er måske plausibel nok, der har været meget på det seneste angående flytning og økonomi... Mor her må hellere trække vejret dybt fra nu af!

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Dansker I Holland skriver:

Vil da lige sende dig et stort Det må ikke være sjovt Latterligt ikke at give dig ren besked så du IKKE går og er bange/bekymret

fra Sussie

Tusind tak Tror desværre de er lige så forvirrede som jeg selv er, og ikke har nogen forklaring. Men det er da sådan lidt underligt

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

ph41 skriver:

hej du

Så din tråd og ville lige give dig lidt jordemoder omsorg. Der skal så lidt til at der bliver pustet til vores bekymrings bål som gravide og mor. Og der er vist blevet pustet godt og grundigt til den i dag. Men hav tillid til at alt er ok når de siger det. Det gavner ikke hverken dig eller baby at lader bekymrings cd'en på. Prøv at sæt alt er ok Cd'en på. 

At du har lagt dig ind og putte er super godt for du har brug for at slappe af og tænke på noget andet og det kan faktisk påvirke babys hjertelyd at du slapper max af. 

Kender for lidt til dine omstændigheder til at kunne give dig konkrete svar men hjertelyden kan varier især hvis du har et aktivt barn eller selv er stresset.

held og lykke fra jordemoder Pia (fra brevkassen)

Hej Pia,

Tak for dit svar og din omsorg! Det er rart at høre lidt fra en, som er en del af "den verden". Prøver at slappe lidt af og putte om mig selv, så har mor her da i hvert fald en ok puls..! Tak for svar  

Anmeld

2. september 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Søde jeg tror du trænger til at slappe godt og grundigt af! Altså virkelig afstresse.

Du har tænkt så meget på flytningen og at alt skal være på plads nu her. Jeg tror det har en betydning.

For mig virker lægen ikke bekymret, men jeg kan godt forstå din følelse og hvorfor du ikke er helt tilfreds.

Hvis jeg var dig, ville jeg sige til Lars at han skal forkæle dig når han kommer hjem. Ved godt han har lange dage, men du har brug for det. Og om dagen skal du ikke gå så meget op i det der husmor Lad der være rod, opvask osv. Ved godt det er nemmere sagt end gjort, men prøv for lillepigen.

Tak for de søde ord btw Du ringer/skriver bare hvis du har brug for hjælp til det ene eller det andet, det ved du!

Tror du har ret - der har været meget om ørerne, både hvad angår økonomi og flytning. Og er måske ret dårlig til at acceptere mine begrænsinger, men prøver at leve "normalt" ligesom før jeg var gravid.. Lover at passe lidt mere på mig selv her til sidst 

Det lyder måske lidt åndet, men synes faktisk hverdagen er blevet lettere efter vi fik den bordopvasker  Så nu er det ikke så mange ting jeg gør.. Rydder lige lidt op, laver madpakke og aftensmad.. Men det er jeg også NØDT til Ellers så stresser det mig oppe i mit gravide hoved 

Og det var så lidt! Det var virkelig dejligt og betryggende at have dig med 

Anmeld

2. september 2011

Dansker I Holland

Frøken J. skriver:

Tusind tak Tror desværre de er lige så forvirrede som jeg selv er, og ikke har nogen forklaring. Men det er da sådan lidt underligt

Var da så lidt Men det er ikke sjovt og gå rundt i uvished omkring det.. Men jeg er sikker på at alt er i den skønneste orden

Anmeld

2. september 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Tror du har ret - der har været meget om ørerne, både hvad angår økonomi og flytning. Og er måske ret dårlig til at acceptere mine begrænsinger, men prøver at leve "normalt" ligesom før jeg var gravid.. Lover at passe lidt mere på mig selv her til sidst 

Det lyder måske lidt åndet, men synes faktisk hverdagen er blevet lettere efter vi fik den bordopvasker  Så nu er det ikke så mange ting jeg gør.. Rydder lige lidt op, laver madpakke og aftensmad.. Men det er jeg også NØDT til Ellers så stresser det mig oppe i mit gravide hoved 

Og det var så lidt! Det var virkelig dejligt og betryggende at have dig med 

Det var godt at du vil passe bedre på Den bordopvasker var vist også en god investering

Man er nødt til at lave lidt hehe, men bare du lytter til dig selv. Det er det vigtigste

Er glad for at det hjalp dig at have mig med.. Det var sørme en lang ventetid, men vi hyggede os da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.