Ej, mener de godt nok at jeg skal tage det her seriøst? :o

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Mor-til-asta-09

Sees skriver:

Lidt forhistorie.

Emils far har aldrig set Emil og har heller aldrig ønsket det.
Han ønskede faderskabstest, og det fik ham - Svaret viste (Selvfølgelig) at det var ham der var faderen.
Han skrev under, og jeg fik hele forældremyndigheden.

Nu, hvor Emil er knap 2½ år gammel, har jeg modtaget dette brev:

'XXXX XXXXX ønsker at søge om fælles forældremyndighed over Emil S.
XXXX XXXXX udtaler at han ikke ønsker fysisk kontakt med sin søn, Emil S., men ønsker psykisk påvirkning på skole, forældremøder, sport, mv.'

SKAL JEG VIRKELIG TAGE DET HER SERIØST??

Det lyder da godtnok fuldstændigt idiotisk.. Selvfølgelig skal han ikke have en S**D at skulle have sagt, når han ingengang vil se sin søn... Han må ikke være normal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Alba

Enten er man en del af sit barn liv ellers ikke, synes ikke man kan håndplukke at sku' have indflydelse hvis man ikke deltage i barnet liv.

Anmeld

1. september 2011

N&J

Sees skriver:

Lidt forhistorie.

Han ønskede faderskabstest, og det fik ham - Svaret viste (Selvfølgelig) at det var ham der var faderen.

XXXX XXXXX udtaler at han ikke ønsker fysisk kontakt med sin søn, Emil S., men ønsker psykisk påvirkning på skole, forældremøder, sport, mv.'

Øhmmm.. det lyder godt nok mystisk, kunne det måske være familien der hr en finger med i spillet???

Anmeld

1. september 2011

bullerbassen

Sees skriver:

Lidt forhistorie.

Nej det syntes jeg er MEGET useriøs , hvorfor ialverden skal han have fælles og indflydelse , hvis han ikke gider være en del af hans liv

Helt ude i hampen

Anmeld

1. september 2011

LIZO

kan ikke lade være med at grine.. og mon ikke det bliver afvist med det samme.. hvorfor skal han ha lov at vælge hvilken skolde og sport når han ikke engang kender barnet..

mænd er sq sjove nogle gange

Anmeld

1. september 2011

millemai

Sikke et fjols!!!

Jeg er dog næsten bange for at skrive til dig, at der er mulighed for at han får den - dette er sagt på baggrund af hvad jeg  fik at vide i statsforvaltningen. Jeg griner ikke af dette, og jeg vil råde dig til at kontakte statsforvaltningen asap og på baggrund af hvad de siger eventuelt en god advokat.

Grundet den nye forældreansvarslov, så skal sager om forældremyndighed for retten (statsforvaltningen må ikke tage stilling i tilfælde af uenighed). Retten giver fælles forældremyndighed med mindre der er graverende grunde til at den ikke skal gives. Det er en speciel situation, hvis de selv har fraskrevet sig retten, men det betyder på ingen måde at de ikke kan få den tilbage. De skal bare vise, at situationen har ændret sig.

En af mine bekendte vil have fuld forældremyndighed over sit barn - som ikke har set sin far i 5 år. Hun fik besked på, at der skulle have været 7 år uden kontakt før den blev givet udelukkende på grundlag af ingen kontakt.

Håber dog, at du får lov til at beholde den fulde forældremyndighed. Jeg hader simpelthen den måde den forældreansvarslov lader børn i stikken.

Anmeld

1. september 2011

Carina1977

Undskyld, men jeg kunne altså ikke lade være med at grine af det

Anmeld

1. september 2011

Mor1012

Sees skriver:

Lidt forhistorie.

små griner lidt

det håber jeg da ikke han får. hvorfor skulle han dog deet

Knus fra Rebecca

Anmeld

1. september 2011

Anneiris

Sees skriver:

Lidt forhistorie.

hahaha, omg!
Det lyder skuda for dumt til at være sandt. hahaha

Anmeld

1. september 2011

MorTilGustav

Hold da op en frækhed, fristes jeg til at sige!
"Jeg vil ikke have noget med jer at gøre, men vil gerne bestemme over jer (og være en pain in the a**)". Flot! Det er jo fuldstændig langt ude. Bliver dog helt bange når jeg ser hvad millemai skriver.. Har jo stået i samme situation som dig mht farmand, og også hørt rundt omkring at jeg ikke skulle være bange for at han pludselig kan troppe op ud af den blå luft og få fælles forældremyndighed når han fra starten har fraskrevet sig den og aldrig set sit barn.. Har umiddelbart også mest lyst til at grine af stodderen men man kan åbenbart ikke være helt for sikker i sin sag.. Men krydser selvfølgelig fingre for dig!!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.