Sikke et fjols!!!
Jeg er dog næsten bange for at skrive til dig, at der er mulighed for at han får den - dette er sagt på baggrund af hvad jeg fik at vide i statsforvaltningen. Jeg griner ikke af dette, og jeg vil råde dig til at kontakte statsforvaltningen asap og på baggrund af hvad de siger eventuelt en god advokat.
Grundet den nye forældreansvarslov, så skal sager om forældremyndighed for retten (statsforvaltningen må ikke tage stilling i tilfælde af uenighed). Retten giver fælles forældremyndighed med mindre der er graverende grunde til at den ikke skal gives. Det er en speciel situation, hvis de selv har fraskrevet sig retten, men det betyder på ingen måde at de ikke kan få den tilbage. De skal bare vise, at situationen har ændret sig.
En af mine bekendte vil have fuld forældremyndighed over sit barn - som ikke har set sin far i 5 år. Hun fik besked på, at der skulle have været 7 år uden kontakt før den blev givet udelukkende på grundlag af ingen kontakt.
Håber dog, at du får lov til at beholde den fulde forældremyndighed. Jeg hader simpelthen den måde den forældreansvarslov lader børn i stikken.
Anmeld